De 1e FishHold 'tijdelijk' gevuld totdat ik 'scale-kabeljauw' heb gevonden die naar mijn zin is.
Nu voor €0,02 aan inkt kwijt op een printje. Een beetje origami (gewoon een propje maken en weer uitvouwen) en wat gecrunched ijs erop.
De volgende FishHold eindigd onder de 1e balk van het verhoogde achterdek. Bij het YQ model verspringt het lage voordek vanaf de laatste balk (26) naar de 1e balk (27) van het verhoogde voordek.
In de boeken is te lezen dat deze verhoging tevens als een soort water breker fungeerde om hert verdere achterdek droger te houden.
In The Sage heeft L.B. Jenson duidelijk getekend dat de beplanking van beide dekken een overlap heeft over 2 dekbalken:
Met als extra twee ondersteunde dekbalken er onder.
In de rechter tekening heeft hij het uiteinde van de dek planken ook getekend. Ik heb ze geaccentueerd.
Om de dek planken onder die eerste 2 'verhoogde' dekbalken door te laten lopen, moest ik ze ter dikte van een plank dunner maken:
Aangebracht op de balkwegers en een paar pas planken er onder gelegd:
Met de planken er een stukje voorbij:
De bovenste en onderste plank is uit mijn eigen voorraad waar ik mogelijk het dek van ga maken.
De middelste is een stuk van wat YQ heeft geleverd. Op zich ook mooi van nerf. Misschien ga ik uit de 2 sheets wel planken snijden.
Uit rest hout waar de dek balken uit komen, de 2 extra onderbalken gemaakt:
Deze pas gemaakt tussen de beide balkweger:
Dan krijg je deze dubbele balklaag:
En gezien vanaf de onderzijde:
Alles nog dry-fit, want het moet er nog uit voor het pas maken van de FishHolds
Ter afsluiting nog even een foto van de dekbalken van het complete voordek:
Gr. Peter