"blind nuts" demonteren, aarghhh !!

vrienden,

heeft er iemand een idee om die "blind nuts" (de deze dus http://www.airfieldmodels.com/information_source/model_aircraft_engines/images/firewall_01.jpg )

uit de achterkant van het motorschot te krijgen bij een arf model ?

ik kan er vrij goed bijkomen (een grote tank ruimte) en heb al vanalles geprobeerd... :| maar ik krijg er geen beweging in..

heb een kleinere motorsteun geïnstalleerd maar ZONDER die blind nuts, maar het lijkt me verstandig om de 'blind nuts' eruit te halen en op plek te monteren waar die nieuwe motorsteun komt zodat ie deftig gemonteerd kan worden en niet enkel door het hout van het motorschot, maar hoe ??

iemand een tip of trick ? of zal het prutsen worden met het hobbymesje :wink:

thx

tot later

tom

Een hobbymesje is natuurlijk uit den boze in deze ehh.. hobby.

Er al aan gedacht om die 'blind nuts' in de andere richting te draaien met om het even welke schroevendraaier dan ook?
Daarna een beetje met een tang bezig, eventueel eerst nog een nachtje kruipolie.

Denk niet dat ik een expert ben! :lol:

Tom,

Dat lijkt me niet zo moeilijk, gewoon een bout er een winding of twee indraaien en die bout vervolgens een tik verkopen met een hamer, hand achterin de tankruimte, blinde moer vastpakken en losdraaien. :|
Endawasut....

Maar dat had je zelf ook kunnen verzinnen hoor! 8)

groeten,
Frank

Een hobbymesje is natuurlijk uit den boze in deze ehh.. hobby.

Er al aan gedacht om die 'blind nuts' in de andere richting te draaien met om het even welke schroevendraaier of tang dan ook?
Daarna een beetje met diezelfde tang bezig, eventueel eerst nog een nachtje kruipolie.

Denk niet dat ik een expert ben! :lol:

hobby mesje komt thans af en toe goed van pas :)

maar ik had ook al wel aan de hamer met bout techniek gedacht en zo die blindnuts te lijf te gaan, maar dan niet te heftig natuurlijk, anders ligt dat motorschot eruit 8)

heb daarstraks ook geprobeerd met dus een bout in te draaien waar je een moer op bevestigt en dan zo los te draaien, maar euh gewoon een tikje met de hamer zal het worden..

thx

c ya

Ehm, no offense hoor...
maar heet je daarom Clumsy? :D

Nee, is maar gekheidje hoor, sommige oplossingen zijn zo simpel dat je ze niet altijd meteen ziet.
Die Brussels sprouts lijkt me overigens wel iets :wink:

groeten,
Frank

zeker als je er al een uurtje op zit te denken hoe je het gaat doen, dan zie je de bomen door het bos niet meer 8O

Lt.Lowenfast zei:
Ehm, no offense hoor...
maar heet je daarom Clumsy? :D

Nee, is maar gekheidje hoor, sommige oplossingen zijn zo simpel dat je ze niet altijd meteen ziet.
Die Brussels sprouts lijkt me overigens wel iets :wink:

groeten,
Frank
DAT moet de reden zijn waarom ik enkel aan ARF doe! :lol:

Het zijn trouwens geen Brussels sprouts.. ;)

haha, dat toestel van Arrow is ook een ARF, so be warned :)

Nee , ok, t zijn brushless sprouts,had ik gelezen, maar ik heb ook effekes op je website gekeken.
Belgie bestaat hoor, ik ga nog steeds bij Poppel de Belgische grens over, niet de Franse :?

prettig weekend allemaal,
groeten,
Frank

Als je blind-nuts een "beetje" vast zitten ....... zoek een zo lang mogelijke bout/draadeind die in de moer past (dat is langer dan 50 mm) .... als er teveel speling op zit aan de inslagkant een contramoer plaatsen, eventueel met een klein ringetje er tussen en dan goed strak klem draaien, nu heb je voldoende hefboom om de moer voorzichtig los te wrikken ..... zachtjes de bout heen en weer bewegen en de moer komt vanzelf los (tenzij deze natuurlijk met epoxy vastgelijmt zit :-() ....

als je ze er dan eindelijk uit hebt..

dan is het handig om de motorsteun te gebruiken om ze er opnieuw in te tappen

zodanig ze mooi recht komen te zitten, en de motorsteun er 'vanzelf' mooi op past zonder je verrot te liggen vijzen... :)

De truuk van Dirk doe ik ook altijd, met een 50mm boutje en een combinatietang.

Verder heten die dingen in het nederlands gewoon inslagmoeren.

Back