Blade Nano CP X

Ik heb de baterijen 35c los gekocht bij Mr. Hobby

Na het vervangen van de hoofdmotor vliegt hij nu niet zoals voorheen.
Veel tail wag en staart draait een beetje weg/drift.

Ik heb wel eens gelezen dat de motor in moet lopen, maar
Kan dit niet herinneren toen ik hem net nieuw had.
Hopelijk wordt het gauw beter.

Grtz.
Olaf

Ik begin de Nano aardig onder controle te krijgen, hem stil houden in de lucht gaat steeds beter, just het opstijgen durft nog wat problemen geven :p

Throttle curve staat nu in normal op 0-25-50-75-100

Ik lees her en der dat een vlakke pitch curve beter schijnt te zijn, bv 0-80-80-80-80 Maar is het niet zo dat er dan ineens te veel kracht op de motor komt van als je de stick naar omhoog doet, is geleidelijk aan optoeren niet beter?

Ik lees her en der dat een vlakke pitch curve beter schijnt te zijn, bv 0-80-80-80-80 Maar is het niet zo dat er dan ineens te veel kracht op de motor komt van als je de stick naar omhoog doet, is geleidelijk aan optoeren niet beter?

Zou ik niet doen (een vlakke pitch curve) is vrij lastig de heli naar beneden te krijgen:p. Maar neem aan dat je de throttlecurve bedoeld.

Het is gewoon wat rustiger vliegen . als je normaal pitch geeft gaat bij lineare TC curve ook je throttle omhoog en bij een wat vlakke TC geef je eigenlijk alleen pitch.

suc6,
Dave

Na een paar weken reeds problemen met de Nano, soms draait de main motor niet als ie moet vertrekken uit stilstand. Je ziet dat ie moeite doet om proberen te draaien maar hij doet het niet, dan na een paar keer met de throtlle stik op en neer en dan schiet hij aan. Als hij in IU staat en ik haal de throttle hold er af dan draait hij ook niet, je ziet gewoon de hellingshoek van de blades veranderen maar ze draaien niet rond.
Main motor op zo'n korte tijd al naar de haaien?

Motortje is reeds vervangen zie, ben ermee naar de shop geweest waar ik hem heb gekocht, en was idd de main motor die naar de haaien is.
Vind dat wel snel, na een 50 tal batterijtjes...

Even terzijde , onlangs wat upgrades besteld via ebay in USA en vandaag de postman aan de deur gehad met de opmerking dat ik nog 28€ extra mag ophoesten om mijn pakketje te krijgen :confused:
Het was nochthans volledig betaald via paypal . Is dit de douane die er zich mee moeit :confused:
Iemand ook al zoiets meegemaakt ? :offtopic:

Ja, diverse mensen; diverse keren.
Heeft geen zin om er hier over verder te klagen.

Neen , niet zagen :D t'was juist de eerste keer dat ik het voorhad . Vandaag pakketje afgehaald en toen zag ik duidelijk dat het de douane was . :bye:
Zand erover en we doen verder .
Vandaag weer een paar lipootjes leeggevlogen na het werk en de stress is weg :cool:
Laat die ellendige wind altijd nu ook wat minderen en t'is ok .

En bij de mcpx en bij de .. en de..

ts gewoon t nadeel van deze schuifservo's.

Ik zie dat je voor het monteren van een alu swashplate de anti rotation bracket moet verplaatsen, kan iemand mij wat meer info geven over hoe die geplaatst worden?

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Merci Guyken, alu swashplate zit er op, vraagje: het is nogal nipt om de linkjes er op te zetten met de rubberen "dampeners" erachter, moeten de dampeners ook met alu swashplate gemonteerd worden?

Merci Guyken, alu swashplate zit er op, vraagje: het is nogal nipt om de linkjes er op te zetten met de rubberen "dampeners" erachter, moeten de dampeners ook met alu swashplate gemonteerd worden?
als je de 0-ringen bedoelt.. de meeste doen het wel.. minder speling.

Back