Moet nog steeds nieuwe lipos hebben, had iemand een ander adresje toevallig? ik hoef geen hobbyking lipos en fijne kerst toegewenst btw
Ik heb deze: http://www.ebay.com/itm/E-flite-150...LADE-NCPX-NANO-QX-MSRX-PARKZONE-/131062311805 Presteren echt goed.
Hmm heb hem binnen maar een probleem.. De staart wiebelt best erg van links naar rechts?? Er zit niks los of me blades moeten te los zitten.. iemand een idee wat het kan zijn? Rebinden werkt ook niet.. Gr
Had ik ook, het asje tussen de rotorbladen zit te strak. Met de bijgeleverde 2 plastic gereedschapjes kwart tot halve slag losser draaien.
Als ik het goed lees, doe je de feathering-shaft los draaien, ik denk maar dat dat 'n beetje onzin is, precies deze schroeven moeten heel hoge krachten tegen kunnen! dus niet doen ! Beter is kijken wat nog kan met de demper-rubbers of vaak zit ook nog een O-ring tussen, die iets dunner gekozen kan worden, maar je mag ook geen speling hebben! Resumé: eigenlijk moet met origineel onderdelen speelvrij en niet te strak gewerkt kan worden, anders is misschien een ringetje of een lager verkeerd om gemonteerd. Let op, feathering-shaft schroeven met Loctite fixeren zonder dat Loctite in de lagers komt. SUC6 Uwe edit: ik hoop dat ik niemand beledigt heb, of heb ik of iemand anders wat verkeerd gelezen of begrepen, gewoon antworten, dan zien wij het wel, en iedereen kan wat leren, hoop ik ... groetjes, Uwe
Feathering shaft Feathering spindle zal je bedoelen en ja ik heb het ook eens gehad . De feathering spindle vervangen na een crash en te hard aangespannen omdat het al zo'n fijn buisje is . Terug wat los gezet en t'was opgelost . Ik moet wel zeggen ik heb de neiging om dingen zeer vast te zetten
T zit te strak, dus dit moet je nu WEL doen! Die chineesjes monteren de feathering spindle ook met de hand, (das pas [dagelijks] klotewerk 8|) en dus soms dus te strak, er moet voelbare heen en weer tik-tik speling in zitten.
... als het zo is, bij grotere heli's, ik praat van Vario of T Rex 700 ... ..werk je met schijfjes verschillen sterk en met O-ringen, afhankelijk of je een harde of een zachte ophanging wenst, speling tussen de bladhouders is in iedere geval 0,0 de schroeven aan de feathering-shaft (het heet inderdaad feathering-shaft) zijn totaal strak en met Loctite fixeert, zeker dan anders als bij micro-heli's met feathering-spindel. groetjes, Heli-Uwe
Yep, maar in 700 maat werk je met krachten multiple keren grooter. Handmatig kun je daar niet meer de kracht opbrengen om speling / soepelheid even te testen. Mijn ncpx had last van toilet bowl effect. Watte, eindelijk een cp, en toch weer dat dat [klote] rondje..... Toen las ik op div fora dat er ietsje pietsje speling bij dit micro spul op de feathering "ding' moet zitten. toilet bowl effect weg.
.. ik zou het met een mCPX testen, moeilijk te geloven, als je bij de groten heli's het tegenover gestellte hebt geleerd, ik geloof het wel, maar moet het toch zelf zien, wat mij trouwens opviel is bij de mCPX: de bladen echt heel los laten lopen eerst dacht ik dat kan toch niet lukken, maar het lijkt als een effect , die de coax heli met zijn gewichten ook heeft, rar rar rar, bedankt nog Groet Uwe
ik heb mijne maar te koop gezet, vlieg er nooit mee en heb geen zin om nieuwe accus te kopen. mocht iemand interesse hebben zoek even het topic op
het ging om een Feathering spindle van een micro heli in dit geval een nano, je hebt gelijk @Niek:! , sorry, ik dacht micro is micro .. Groet Uwe
Naar aanleiding van dit draadje weer eens begonnen met de Nano in huis (living )rond te vliegen Deed raar na een tijdje . Ik was effe vergeten hoe vinnig dit ding kan zijn maar het was rap weer onder controle . Heb al veel plezier met deze gehad op de meest uiteenlopende plaatsen .
Hoi, Ben sinds een tijdje ook een blije bezitter van de nano cpx, heb erg nog erg veel plezier mee. Nu had ik alleen een beetje een last van een tikkend geluid wat van de hoofdas of de lagers af leek te komen, dus die had ik maar nieuw besteld. Alles vandaag ontvangen, ik het hele ding uit elkaar gehaald maar toch even getest met de originele as en tandwiel. Was ineens het tikkende geluid helemaal weg, helemaal mooi dus. Alles gewoon weer in elkaar gezet, zonder die nieuwe onderdelen maar die komen vast nog wel van pas.. Maar tijdens het vliegen viel me ineens op dat ik wel erg veel throttle moest geven om op te stijgen, na een paar minuten kon dat geeneens meer van de gron loskomen. Bleek dat het tandwiel wat naar beneden getrokken was, waardoor er veel speling (verticaal) op de as zat. Na het opnieuw omhoog schuiven van het tandwiel heb ik het gevoel dat ik nog steeds (iets) meer throttle nodig heb om op te kunnen stijgen. Dus een paar vraagjes: - Er zat een soort kit op het tandwiel om te voorkomen dat deze kan schuiven, dat spul kon ik er makkelijk vanaf halen. Weet iemand wat voor een soort lijm dat is en waar ik dat zou kunnen bestellen? Kan natuurlijk ook seconde-lijm gebruiken, maar dat is me wat te definitef. - Kan er nog een andere oorzaak zijn waardoor ik meer throttle nodig lijk te hebben? Volgenss mij heb ik alles hetzelfde in elkaar gezet, maar kan dit bijvoorbeeld komen door te hard of zacht aandraaien van iets? Alvast bedankt voor alle hulp!
Dank je voor de snelle reactie, maar de lipo's zouden goed moeten zijn (heb het zelfs getest met een hele nieuwe) ... Maar misschien is het alleen maar een gevoel hoor, kan best zijn dat het al goed is. Begon er een beetje aan te twijfelen, dus als er nog andere oorzaken zijn dan ben ik benieuwd