Ik ben bij rc modelbouw expert geweest en die zegt dat 2 van de 4 motors minder hard draaien dan de andere 2 dus maw hij vertoont defecten waarschijnlijk oudere motortjes
Rijp voor de schroot waarschijnlijk of nieuwe motortjes erin
Hij kreeg hem ook niet mooi van de grond. dus daar wil ik mee zeggen gestabiliseerd.
Hij liet zien dat als je zachtjes gas geeft er maar twee propellors gingen draaien, geef je meer gas dan alle 4
Hebben jullie hier ervaring mee?
Iemand ideeen ?
Een gyro is een apparaat dat af & toe een eigen leven lijkt te leiden. Niets is minder waar! Mijn mQX zal als je zoveel gas geeft dat de motoren net gaan draaien, na een paar seconden 1 of 2 motoren laten stoppen. Lijkt vreemd maar daar is niets mis mee. Gas terug, en weer gas erop en hij hangt in het zwerk.
Maar eerst wat controles. Als je de standaard X uitvoering vliegt dan zijn de twee witte props de voorkant, en zwart dus de achterkant.
Kijk je bovenop de mQX met zwart naar je toe, dan moeten de props rechtsvoor en linksachter kloksgewijs draaien.
Linksvoor en rechtsachter draaien dan antiklok.
Op de electronische print staat aangegeven wat de vliegrichting is.
Zitten de props en de canopy er juist op?
Trek alle assen uit het tandwiel en controleer of de assen licht in de lagers lopen. Geef een tik tegen de prop en de prop moet dan lang uitlopen!
Mocht je een lager hebben die je hakkelig voelt lopen, dan is dat meestal stof tussen de kogels! Haal de lager(s) er uit en spoel ze in wasbenzine met een slok naaimachineolie erin.
Zet de tandwielen weer op de assen en controleer of alle props een gelijke weerstand hebben met draaien. Ook hier weer; geef de prop een lel en laat hem uitdraaien! Dit moet voor alle vier redelijk gelijk zijn!
Laat de mQX met half gas in de hand draaien voor 20 á 30 seconden. De motoren mogen warm zijn maar niet zo heet dat je ze niet kan vasthouden! Niet kunnen vasthouden is boven de 60 graden!
Mijn mQX gaat bij snel gas geven iets rechtsachterover omdat die motor niet meer 100% is.
Wat jij beschrijft is echt niet normaal. ik wijs niet naar mensen die iets verkopen, maar ik zal NOOIT een tweedehands heli kopen, of ik moet er eerst zelf mee mogen vliegen!
Ik woon wel wat verder weg, maar als ik kan helpen.....................