BLADE MQX probleem met stabiliseren

:confused:Hoi IK ben nieuw hier en heb een vraag over de blade mqx

ik heb net zo n ding tweedehands gehaald .. maar itt tot de filmpjes op youtube krijg ik met geen mogelijkheid gestabiliseerd ..
Hij blijft indoor steeds of naar links of naar rechts schieten.
Soms hoovert ie wel maar dan naar meteen voren of links rechts ... onstuurbaar is dat ding.
Ik heb al tig keer opnieuw gebind tijdens aansluitn staat dat ding al op de grond ook staan de trims op neeutraal
Propellers die zitten ook goed vast en draaien goed alhoewel de ene keer draait er soms 1 niet maar als ik meer gas geef dan weer wel maar dan is dat ding alweer richting muur belandt :)
mode 1 of mode 2 maakt geen verschil
Kan het zijn dat de standaard controller hier mee te maken heeft?
Lees dat het een waardeloos ding schijnt te zijn.
Is er een methode om te checken of de stabilisator niet gewoon naar de klote is?

Laatst bewerkt:
Als je tweedehands koopt, neem je een risico omdat je niet weet wat er mee gebeurd is. Heb je hem zien vliegen voordat je hem kocht?

Stabilisatie kun je testen door de MQX stevig in de hand horizontaal te houden en daarna het gas aan te zetten. Half gas is meer dan voldoende. (kijk wel uit voor de propellors, ik pak mijn LB tussen duim en wijsvinger aan de onderkant vast met de vingertoppen naar boven )
Als je hem dan naar links, rechts, voren en achter kantelt, moet je tegenwerking voelen tegengesteld aan de richting waar je naar toe beweegt.
Je moet ook tegenwerking voelen als je de MQX naar links en rechts draait.

nee op goed vertrouwen.oudere man van eind 60 he hobbyist
Wel zei hij dat het ding voor hem te snel was en daarom wegdeed,
Hij had zelf de RTF zender niet gebruikt maar een DX6I
Kunnen jullie wel met de standaard RTF zender goed stabiel binnenshuis vliegen?
hIJ zal er ook wel mee gecrashed zijn aangezien het kapje ook met plakband gerepareerd was zag ik later thuis.maar goed wat kan je eraan slopen.

Wat is LB?
Test gedaan en als ik naar voren of welke richting dan ook kantel dan beginnen ze met 4 propellers te draaien (half gas bij start|) dan na kantel beweging stoppenb twee proppellers waarna alleen de voorste witte en achterste zwrte het nog doen??
die andere twee stppen gewoon met draaien.
Als ik ze dan weer opnieuw gas geef van begin dan draaien ze alle 4 weer ?
Lijk me niet goed toch?

LB=Ladybird, een vergelijkbare miniquad van Walkera.

Heb je de MQX op de juiste manier opgestart voordat je de test hebt gedaan?
Vooral de opmerking bij stap 4 is belangrijk omdat de sensoren dan gecalibreerd worden. Dit moet voor elke vlucht gedaan worden.
1. Lower the throttle and throttle trim to the lowest settings.
2. Power on the transmitter.
3. Flip the Quad-Copter upside-down and install the battery by sliding it into the battery mounting slot below the
PC Board. Slide the battery into the slots with the label facing upward so that the battery key, molded into the
battery end-cap, comes in contact with the key on the battery slot. (This key indicates the FRONT of the Quad-
Copter in “+” flight mode).
4. Connect the battery cable to the 4-in-1 control unit.

NOTICE: Do not allow the Quad-Copter to move until the LED on the 4-in-1 control unit is solid blue (not blinking).

Heb je een handleiding?
Zo niet, dan kun je hem hier vinden:
http://www.horizonhobby.com/pdf/BLH7500-Manual.pdf

heb je enige vlieg ervaring? de mqx is heel stabiel maar je moet wel kunnen vliegen, dat ding zal altijd "wegdrijven".
aan je beschrijving te lezen werkt het gyro systeem gewoon.
ik heb hem heel lang met de stock tx gevlogen en gebruik er nu een dx4 voor maar merk totaal geen verschil qua vlieggedrag.
buiten is die van mij het beste in zijn sas.
LB = LadyBird van walkera (een micro quad)
succes
groeten, erik

LB=Ladybird, een vergelijkbare miniquad van Walkera.

Heb je de MQX op de juiste manier opgestart voordat je de test hebt gedaan?
Vooral de opmerking bij stap 4 is belangrijk omdat de sensoren dan gecalibreerd worden. Dit moet voor elke vlucht gedaan worden.
1. Lower the throttle and throttle trim to the lowest settings.
2. Power on the transmitter.
3. Flip the Quad-Copter upside-down and install the battery by sliding it into the battery mounting slot below the
PC Board. Slide the battery into the slots with the label facing upward so that the battery key, molded into the
battery end-cap, comes in contact with the key on the battery slot. (This key indicates the FRONT of the Quad-
Copter in “+” flight mode).
4. Connect the battery cable to the 4-in-1 control unit.

NOTICE: Do not allow the Quad-Copter to move until the LED on the 4-in-1 control unit is solid blue (not blinking).

Dit heb ik exact zo gedaan dus daar kan het ook niet aanliggen .
Iemand in de buurt zin en tijd om er naar te kijken :D
ik heb inderdaad geen vliegervaring maar juist dit ding gekocht omdat deze zo eenvoudig schijnt te bedienen. talloze filmpjes bekeken en het hooveren zou geen probleem moeten zijn. Die van mij stijgt op en drijft meteen weg als ik mm de rechter joystick(knuppel) aanraak dan reageert ie al ]s een dolle. evenals met het trimmen daar kom ik niet eens aan toe?

Kan een x of + installtie nog uitmaken?

als je de rechter stick op de stock tx indrukt gaat het lampje knipperen en staat die op low rate wat het leren makkelijker maakt omdat die minder gevoelig is.
trimmen doe ik altijd door te vliegen, kijken wat die doet en vervolgens landen om te trimmen.

Ik denk dat ik maar naar een zaak of zo moet iemand die kan vliegen kijken wat zijn oordeel is.
die knipperende mode die kende ik oo al maar ook daar geen verschil.
Is er niemand in de buurt waar die dat kan testen?

talloze filmpjes bekeken en het hooveren zou geen probleem moeten zijn.

Kan een x of + installtie nog uitmaken?

Die filmpjes geven een vertekend beeld:
Iemand bij wie het niet zo wil lukken, zal geen filmpje plaatsen.

X of + maakt voor vlieggedrag weinig tot niets uit.
Sommige mensen kunnen zich beter orienteren bij +, anderen bij x

Ik wil best voor je kijken maar dan moet je 1,5 uur rijden...

Die filmpjes geven een vertekend beeld:
Iemand bij wie het niet zo wil lukken, zal geen filmpje plaatsen.

X of + maakt voor vlieggedrag weinig tot niets uit.
Sommige mensen kunnen zich beter orienteren bij +, anderen bij x

Ik wil best voor je kijken maar dan moet je 1,5 uur rijden...
:D tsja heel aardig maar das iets te ver.
ik heb overigens nog niet buiten geprobeerd,
Nu niet zo veel zin met die storm
Ik zie dat de propellers wel lichtjes gebogen zijn maar na rechtbuigen merk ik ook weinig verschil.

... Is er niemand in de buurt waar die dat kan testen?
Den Haag opnemen in de titel voor meer kijkertjes (= hulp) uit jouw omgeving. Titels (en berichten) kun je gedurende vier weken wijzigen door het bericht te wijzigen -> meer opties. Na die periode moet een moderator dat even voor je doen, kun je vragen d.m.v. klik op het
report.gif
bordje naast het betreffende bericht.
Zo heb ik de moderatoren ook verzocht om deze discussie/thread/draadje te verplaatsen naar geschikt heli subforum voor meer deskundigheid ter zake, draadje staat nu nog in Modelvliegtuigen > Beginners.

Den Haag opnemen in de titel voor meer kijkertjes (= hulp) uit jouw omgeving. Titels (en berichten) kun je gedurende vier weken wijzigen door het bericht te wijzigen -> meer opties. Na die periode moet een moderator dat even voor je doen, kun je vragen d.m.v. klik op het
report.gif
bordje naast het betreffende bericht.
Zo heb ik de moderatoren ook verzocht om deze discussie/thread/draadje te verplaatsen naar geschikt heli subforum voor meer deskundigheid ter zake, draadje staat nu nog in Modelvliegtuigen > Beginners.
ok duidelijk
ennnn aangepast :D
iemand met een MQX ervaring in de buurt

Ik ben bij rc modelbouw expert geweest en die zegt dat 2 van de 4 motors minder hard draaien dan de andere 2 dus maw hij vertoont defecten waarschijnlijk oudere motortjes
Rijp voor de schroot waarschijnlijk of nieuwe motortjes erin
Hij kreeg hem ook niet mooi van de grond. dus daar wil ik mee zeggen gestabiliseerd.
Hij liet zien dat als je zachtjes gas geeft er maar twee propellors gingen draaien, geef je meer gas dan alle 4
Hebben jullie hier ervaring mee?

Iemand ideeen ?

Laatst bewerkt:
Ik ben bij rc modelbouw expert geweest en die zegt dat 2 van de 4 motors minder hard draaien dan de andere 2 dus maw hij vertoont defecten waarschijnlijk oudere motortjes
Rijp voor de schroot waarschijnlijk of nieuwe motortjes erin
Hij kreeg hem ook niet mooi van de grond. dus daar wil ik mee zeggen gestabiliseerd.
Hij liet zien dat als je zachtjes gas geeft er maar twee propellors gingen draaien, geef je meer gas dan alle 4
Hebben jullie hier ervaring mee?

Iemand ideeen ?
Een gyro is een apparaat dat af & toe een eigen leven lijkt te leiden. Niets is minder waar! Mijn mQX zal als je zoveel gas geeft dat de motoren net gaan draaien, na een paar seconden 1 of 2 motoren laten stoppen. Lijkt vreemd maar daar is niets mis mee. Gas terug, en weer gas erop en hij hangt in het zwerk.

Maar eerst wat controles. Als je de standaard X uitvoering vliegt dan zijn de twee witte props de voorkant, en zwart dus de achterkant.
Kijk je bovenop de mQX met zwart naar je toe, dan moeten de props rechtsvoor en linksachter kloksgewijs draaien.
Linksvoor en rechtsachter draaien dan antiklok.
Op de electronische print staat aangegeven wat de vliegrichting is.
Zitten de props en de canopy er juist op?
Trek alle assen uit het tandwiel en controleer of de assen licht in de lagers lopen. Geef een tik tegen de prop en de prop moet dan lang uitlopen!
Mocht je een lager hebben die je hakkelig voelt lopen, dan is dat meestal stof tussen de kogels! Haal de lager(s) er uit en spoel ze in wasbenzine met een slok naaimachineolie erin.
Zet de tandwielen weer op de assen en controleer of alle props een gelijke weerstand hebben met draaien. Ook hier weer; geef de prop een lel en laat hem uitdraaien! Dit moet voor alle vier redelijk gelijk zijn!
Laat de mQX met half gas in de hand draaien voor 20 á 30 seconden. De motoren mogen warm zijn maar niet zo heet dat je ze niet kan vasthouden! Niet kunnen vasthouden is boven de 60 graden!

Mijn mQX gaat bij snel gas geven iets rechtsachterover omdat die motor niet meer 100% is.
Wat jij beschrijft is echt niet normaal. ik wijs niet naar mensen die iets verkopen, maar ik zal NOOIT een tweedehands heli kopen, of ik moet er eerst zelf mee mogen vliegen!

Ik woon wel wat verder weg, maar als ik kan helpen.....................

Ik woon in Rotterdam en wil er ook best even naar kijken. Stuur maar een PM.

Laatst bewerkt door een moderator:
report.gif
bordje naast het betreffende bericht. ...
Dat is niet (nog) niet goed gegaan, Den Haag staat niet in de titel.

t stond wel in de title maar goed bedankt voor alle info
ik ga ga nog even ook langs een winkel. maar goed wordt vervolgd

IK BEN NAAR EEN AANTAL RC MODELZAKEN GEWEEST EN UITEINDELIJK BIJ MRHOBBY IN RIDDERKERK GESLAAGD.
BLEEK AAN HET MOEDERBORD TE LIGGEN DUS EEN NIEUW MOEDERBORD DOOR MRHOBBY ERIN LATEN ZETTEN ( WAARVOOR MIJN DANK). VLIEGT WEER ALS NIEUW.
METEEN MAAR MEE ZITTEN SPELEN EN IK DENK DAT IK HEM ZELF MAAR HOU :xmas:
CAMERAATJE(DIE GOED GETEST WERD) VOOR ERONDER OOK MAAR BESTELD ZIE HIER

IEDEREEN BEDANKT VOOR MEEDENKEN

Back