Blade mCPX Brushless (origineel eflite)

Ik meen te hebben gelezen dat de Nano cp en de MCPX V2 dezelfde motoren hebben, dus denk ik dat beiden nagenoeg hetzelfde vlieggedrag zouden moeten hebben, of sla ik de bal hier weer volledig mis?
 
Ik heb ook eerst de 120sr maar weer voor de dag gehaald. Alles tot in den treuren geoefend (binnen). Side in links-rechts en nose in. Toen ik dat eenmaal kon zonder na te denken overgestapt naar mcpx v2. Dat viel ook al niet mee maar met de goede instellingen in m'n zender is dat ook gelukt. Met de Mcpx kan je ook heel rustig preciezie-hooveren. Bruuske stickbewegingen (zoals wij beginners nog wel eens maken) worden afgestraft met een crash. Niks aan de hand, oppakken controleren en gaan met die banaan.

@ Tom : Een beginner kan de Mcpx v2 binnen niet vliegen zonder aangepaste zender-instellingen. Krijg je trouwens ook ruzie met de vrouw. Beetje tam maken kan volgens mij geen kwaad. Daarna mooi rustig weer "opschroeven".

Blue Skies!
 
Ik weet hoe langer hoe minder wat te kiezen... :) :) Maar de BL ga ik even elemineren

120SR heb ik al, en binnen hoveren lukt aardig, maar ik heb de indruk dat de bijgeleverde 4 kanaals zender niet het ideale is om deze heli te sturen, vind de sticks wat te los staan, in die zin dat er geen duidelijk gevoel is tussen links/rechts en omhoog/omlaag, bij het voorwaarts vliegen heb ik steeds dat de heli ook naar links of naar rechts gaat, hoop dat dit gaat beteren met de DX6i die ik me ga kopen

Tot hiertoe heb ik de meeste fun met de WL V911 van mijn zoon, met dat ding vlieg ik probleemloos de ganse woonkamer rond, denk dat het grote voordeel ervan is dat ik geen schrik heb ermee te crashen, ding kan tegen een stootje.

Ik heb hier ook nog een wasp V4 250 belt liggen die ik in een overmoedige bui heb gekocht en tijdens de eerste vlucht heb gecrashd, met een volledige kapotte kop tot gevolg, ga deze in de toekomst misschien herstellen en trachten aan de dx6i te binden. Hoewel je de wasp toestellen weinig ziet verschijnen op rc fora...
 
Dat is de 3-standenschakelaar aux2. Let op dat je NIET stand 2 gebruikt, want dan gaat de heli van de gyro af en gaat rondtollen.
Stand 0 is meestal 80% en stand 1, 70% tot 60%.
 
vandaag na een crach de BL voorzien van een volle 2.5 mm carbonne tail boom, en ja hoor weg is de tailwag

Damn , ik heb gisteren de originel tailboom eens losgemaakt en terug erin met een drupje loctite maar nog steeds een beetje wag , niet veel maar toch .
Welke staartrotor heb jij erop ?
 
Ik zou voor de Nano gaan, maar na even het topic ervan te hebben doorgelezen stuit ik op twee dingen die voor mij een probleem zouden kunnen vormen.

1. Korte vliegtijd met originele lipo en moeilijk aan aftermarket lipo's te geraken?

2. Velen ondervinden blijkbaar problemen om hem te binden met een dx6i ?
 
Ik zou voor de Nano gaan, maar na even het topic ervan te hebben doorgelezen stuit ik op twee dingen die voor mij een probleem zouden kunnen vormen.

1. Korte vliegtijd met originele lipo en moeilijk aan aftermarket lipo's te geraken?

2. Velen ondervinden blijkbaar problemen om hem te binden met een dx6i ?

Even een vraagje Frocky, ik begrijp dat je al een dx6i zender hebt?
Wat heb je nog meer van Blade?

Misschien is het handig om, wat velen hier doen, je materiaal in je handtekening te zetten. Dan is het voor iedereen duidelijker om gericht te antwoorden.
 
alhoewel dit in het andere draadje hoort :

lipo's bij HK geen probleem turnigy 160mah (geen nanotech, gewone) zijn prima . Korte vliegtijd , koop lipootje meer opgelost :p

Binden met dx6i heb ik ook gehoord , Heb je DSMX of gewoon DSM 2 :confused:
Met DSMX geen probleem om te binden , met m'n DX 18 1X binden en gedaan , zonder DSMX = iedere keer binden . :neutral:
 
Ik heb nog geen DX6i, ga die deze week bijkopen bij de heli en de Phoenix sim die ik me ga kopen.
Volgens mij is het wel één met DSMX
Van Blade heb ik nu enkel de SR 120 met originele zender, maar ik wil de 120 ook aan de DX6i binden
 
Ik vraag het omdat jij een paar dingen opnoemd zoals korte vliegduur, moeilijk te krijgen onderdelen die ook belachelijk duur zijn enz. Ik zit zelf al ruim 5 maanden te wachten op accu's voor de Scout!

Ik wil je graag wijzen op dat er meer is dan Blade. De Walkera Super CP bijvoorbeeld is de tegenhanger van de mCPX. Vliegt 7 minuten op de stockaccu die goedkoop is en makkelijk te krijgen zoals alle onderdelen en accesoires van Walkera.
Stel dat je die Super CP zou nemen en je neemt er meteen een goede zender bij. Ik denk dan aan de DEVO 10 die de tegenhanger is van de DX8 alleen véél goedkoper. Als je dan de nieuwe Devention V3 software erop zet kan je de Bladeproducten óók besturen.
Tevens kan je dan de volgende protocollen ook programmeren:
DEVO
WK2801
WK2601
WK2401
DSM2
DSMX
J6Pro (Futaba)
Flysky
Hubsan4
Frsky 1
Frsky 2
Skyartec

Zoals Student al zei; jij moet de keuze maken.
Ik voeg eraan toe dat je goed verder moet kijken.
Een leuk draadje voor jou is misschien http://www.modelbouwforum.nl/threads/verzameltopic-walkera-cp-helicopters.169757
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Damn , ik heb gisteren de originel tailboom eens losgemaakt en terug erin met een drupje loctite maar nog steeds een beetje wag , niet veel maar toch .
Welke staartrotor heb jij erop ?

Ik heb er 3 stuks op gehad;
De KBDD tail rotor, de originele van de brushed V1-V2 en nu staat er terug de originele BL op.
Bij alle drie had ik met de holle tailboom wag nu na de volle boom niet meer.

Ik had ook alles al getest van balanceren van de hoofdrotor(dat niet nodig was, was perfect) tot balanceren van de tailrotor (bijna onmogelijk te klein) maar niets dat hielp tot de volle boom erop zat dat werkt wel.:D
 
Als je dan de nieuwe Devention V3 software erop zet kan je de Bladeproducten óók besturen.
Tevens kan je dan de volgende protocollen ook programmeren:
DEVO
WK2801
WK2601
WK2401
DSM2
DSMX
J6Pro (Futaba)
Flysky
Hubsan4
Frsky 1
Frsky 2
Skyartec
Even wat aanvullingen/correcties het is Deviation

alleen met FW upgrade kan je onderstaand vliegen;
DEVO
WK2801
WK2601
WK2401
DSM2
DSMX
J6Pro (Nine Eagles) Telemetry unit nodig (dus geen futaba:cool:)

met Hardware matige aanpassingen kan je ook onderstaand vliegen;
Flysky
Hubsan4
Frsky 1 Nog niet klaar
Frsky 2 nog niet klaar
Skyartec nog niet klaar

sry Tom;)
 
Ik heb er 3 stuks op gehad;
De KBDD tail rotor, de originele van de brushed V1-V2 en nu staat er terug de originele BL op.
Bij alle drie had ik met de holle tailboom wag nu na de volle boom niet meer.

Ik had ook alles al getest van balanceren van de hoofdrotor(dat niet nodig was, was perfect) tot balanceren van de tailrotor (bijna onmogelijk te klein) maar niets dat hielp tot de volle boom erop zat dat werkt wel.:D

Ok thanks goed om weten :thumbsup:
 
Back
Top