Blade mCP X, Eflite goes Flybarless!

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Indoorvlieger, 3 feb 2011.

1. Pete®tje

Pete®tje

Lid geworden:
    30 jan 2011
    Dat verbaast me niks. Ik moet het 3D nog allemaal leren, maar ik merk bij stevig stijgen al duidelijk het verschil.
    Die 35C van de Turnigy's is dus duidelijk flauwekul. Ik denk dat minder dan de helft meer op zijn plaats is.

2. Stoomstrijkijzer

Stoomstrijkijzer

Lid geworden:
    24 aug 2009
    Amai, en mijn nano's doen het al stukken beter als de stock lipo's :/

3. Pete®tje

Pete®tje

Lid geworden:
    30 jan 2011
    Wat kwaliteit betreft, zou ik van laag naar hoog zeggen:
    E-Flite
    Turnigy
    Hyperion
    (als ze zo goed zijn als de 190mAh die ik voor mijn mSRs heb, denk ik dat hier Miniaviation komt)

4. Gert van Holten

Gert van Holten

Lid geworden:
    12 sep 2005
    Ik heb een probleem met de mcpx. Als ik de zender aanzet en daarna de mcpx, dan bind deze, maar als ik trottle geef, draaien de main bladen en tail niet. De bladen geven wel pitch. Ik moet eerst op de zender de trottle subtrim 8 klikjes naar beneden doen. Ik kan niet vinden waar dit nu in zit.
    Het heeft altijd goed gewerkt.

iemand een idee waar ik het zoeken moet????

Laatst bewerkt: 27 aug 2012
  5. Jelleeee

Jelleeee

Lid geworden:
    27 jan 2011
    In dit filmpje kan je horen dat de headspeed niet erg inkakt met de hyperion's terwijl met stock lipo's of nano's de headspeed al serieus gedaalt zal zijn.

[media=youtube]V2EMNsuccRI[/media]

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  6. Stoomstrijkijzer

Stoomstrijkijzer

Lid geworden:
    24 aug 2009
    Jouw throttle zal waarschijnlijk niet op 0 staan in de laagste stand? Waardoor de controller dit als input ziet bij het starten en uit veiligheid de gas uitschakeld. Wanneer je terug het nulpunt bereikt en daarna opstart, zal ie wel throttle geven.

Welke zender heb je? En wat gebeurd als je eens throttle hold aanzet en dan weer af?

7. Gert van Holten

Gert van Holten

Lid geworden:
    12 sep 2005
    Ik heb een DX6I, als ik trottle hold geef, dan stick vol gas, en ik zet de trottle hold er weer af, doet hij het wel, maar bij stick helemaal terug, 0 dus, blijft de main en tail bladen draaien.

8. Stoomstrijkijzer

Stoomstrijkijzer

Lid geworden:
    24 aug 2009
    Dan staat jouw nulpunt niet correct bij low stick.

Check eens jouw throttle curve in normal mode en check als ie bij 0% op 0 staat. Vermoedelijk zit daar je probleem aangezien throttle hold wel nog prima werkt.

9. Gert van Holten

Gert van Holten

Lid geworden:
    12 sep 2005
    Klopt wat je zegt, op de monitor staat hij een aantal klikjes voor het streepje.
    Als ik de trottle met de subtrim op 0 zet, zijn dat nu meer dan 8 tikjes.
    Hoe kan ik dat aanpassen. Zonder sub trim te gebruiken. Het heeft altijd goed gestaan en ik heb bij mijn weten niets veranderd.

gr Gert

10. Stoomstrijkijzer

Stoomstrijkijzer

Lid geworden:
    24 aug 2009
    De throttle curve eens checken. Als je bij throttle hold wel 0 hebt, dan zal die waarschijnlijk niet meer goed staan.

En anders het onderste endpoint van je throttle iets lager zetten, al zou het eerder het eerste zijn denk ik.

11. Gert van Holten

Gert van Holten

Lid geworden:
    12 sep 2005
    De trottle curve staat op nul, maar de streep (rechts) staat niet op nul.
    Precies als in de monitor mode.

Hoe kan ik de endpoint van de trottle lager zetten??

gr Gert

net even de zender opnieuw gekalibreerd, via Spektrum DX6i calibration procedure.

http://www.msuk-forum.co.uk/topic/112896-spektrum-dx6i-calibration-procedure/

Nu staat alles weer op nul.

gr Gert

Laatst bewerkt: 29 aug 2012
  12. Pete®tje

Pete®tje

Lid geworden:
    30 jan 2011
    Na eerst een feather shaft te hebben gesloopt (waarschijnlijk te grote handen...) gisteren een nieuwe binnengekregen en die erop gezet. Vanmorgen eindelijk de alu blade grips kunnen testen. Wel stukje stabieler dan de standaard.

13. mr. mark

mr. mark

Lid geworden:
    31 okt 2006
    Ik ga ook maar eens wat extra lipos aanschaffen. Nou is duidelijk dat de hyperions zeer goed presteren. 1 van de hobbywinkels verkoopt deze echter niet meer en is overgestapt op gens ace. Ze zeggen dat deze beter presteren dan hyperion. Ze zeggen: 25c bij gens ace is eigenlijk 35, en 35 is 45. Etc etc
    Heeft iemand ervaring met deze accutjes? Of zal ik toch gewoon voor de hyperions gaan?

Gens ace 300mAh 3.7V 15C 1S1P Lipo [B-15C-300-1S1P] : RC helicopter kits and parts HobbyManiac.Com

14. Pete®tje

Pete®tje

Lid geworden:
    30 jan 2011
    Ik denk niet dat Gens Ace echt zoveel boven de specs zal presteren. Ze staan best goed bekend, maar bij mijn weten ook weer niet zo goed. Ik ben erg benieuwd naar de Miniaviations die onderweg zijn.

Met de Hyperions heb je sowieso goeie Lipos.

15. mr. mark

mr. mark

Lid geworden:
    31 okt 2006
    oke, de hyperions worden het dan

16. Jelleeee

Jelleeee

Lid geworden:
    27 jan 2011
    Daar ga je geen spijt van krijgen ;)

17. Pete®tje

Pete®tje

Lid geworden:
    30 jan 2011
    Vandaag de Miniaviation 300mAh 30C binnen gekregen. Netjes verpakt en allemaal netjes op 3,85V. Gelijk opgeladen om te kijken wat ze doen. Ze lijken nog iets meer punch te hebben dan de Hyperions. Ik ga ze na een paar keer gebruiken eens aan een ontlaadtest blootstellen...

Bij het binnen uitproberen ontdekte ik gelijk iets vreemds aan mijn heli. Eens in de 10 a 15 seconden lijkt het net of ie het koud heeft. Heel kort bibbert de hele heli om vervolgens weer normaal te vliegen. Ik heb grommets op de blade grips geprobeerd en de wieken wat losser en strakker te zetten. Maakt allemaal niks uit. Geen idee wat het zou kunnen zijn.

Laatst bewerkt: 4 sep 2012
  18. Punie

Punie

Lid geworden:
    31 mei 2012
    Heeft dat bibberen niets te maken met vuile servo banen.

Zelf heb ik er nog geen last van gehad maar een mede vlieger van op de club heeft die van hem ook al moeten proper maken.

19. Pete®tje

Pete®tje

Lid geworden:
    30 jan 2011
    Denk dat dit inderdaad het geval was. Ik heb even flink geblazen terwijl ik de servo's wat heen en weer haalde. Daarna was het over. Nu geen zin om die dingen helemaal uit elkaar te halen. Staartmotor haperde ook ineens. Denk dat door het gebibber de plug op het board een beetje los was getrild. Nu met een beetje Shoe Goo vastgeboetseerd...

20. Punie

Punie

Lid geworden:
    31 mei 2012
    Als het maar opgelost is, de manier waarop maakt niet zoveel uit met de mcpx.

Deel Deze Pagina