Blade 230 , weer ne nieuwen ...

Ok de motor loopt , ik had ergens throttle cut aanstaan , heb pitch reverse in menu en swash gaat omhoog nu maar als ik hem doe draaien geen lift off , logisch nu duwt hij naar beneden . Hoe moet ik nu naar pos pitch waarden of zelf uitmeten met pitch meter ? Heeft niemand dit probleem voor ??
 
Brr , gevonden hij is de lucht in gegaan . Het probleem aan de basis was dat throttle cut aanstond terwijl dat inhibit moet zijn . Dan ben ik beginnen reversen waar het niet moet en ook pitch waarden niet meer klopten . Bon dus alles terug gezet en nu werkt het met enige eigenaardigheid ik heb mode 1 met gas naar omhoog duwen ( old skool ) dus throttle stick omhoog = swash naar beneden . Heb dat nog eens gehad met een Raptor 550 . Daarbij was het al een tijd geleden dat ik nog via heli logica heb moeten denken maar we zijn er. Oef.
 
Gisteren in de sporthal nog wat gevlogen en het was leuk , beetje jammer voor gevorderde piloot om in stabiliteit mode te viegen , intermediate is dan weer wat hevig voor binnen . Welke waarden ( pitch, throttle curve ) zou je kunnen geven om op intermediate stand rustiger te vliegen ?
 
.. gewoon aan wennen, dat zo een kleine heli
ook met weinig stick-beweging veel reageert,
op het open veld heb je het dan toch weer nodig,

dus ik zou met de instelling van Blade oefenen,
en stabiliteit mode, da kan je ook een Drone kopen met alles daarom en daaraan,
da kan je zelfs koffie bij drinken en de zender op zij leggen .
 
NEE, ik hoef geen koffie tijdens het vliegen . Gelijk heb je , eerst wat wennen en dan tweaken naar eigen vlieggedrag . Thx :yes:
 
Ik heb mezelf een tijdje geleden deze gekocht als 1e heli, om tijdens onze indoorsessies wat te oefenen met heli.
Vorige week zondag m'n eerste twee hover vluchtjes ermee gedaan. Was even wennen!
Ben an sich een vliegtuigpiloot, maar voor indoor wou ik dit erbij nemen om eens weer helemaal van 0 te kunnen beginnen.
Voorlopig ben ik liefhebber :-)
 
25 brokkenvrije vluchten er reeds mee gemaakt. Iedere indoorsessie doe ik wel een vluchtje of drie, vier. Dat is genoeg. Ben nog altijd voornamelijk vliegtuig piloot, na 4 helivluchten heeft m'n brein het gehad en zakt de concentratie. En dan is het wijs om hem terug in de doos te steken :-)
Oefeningen zijn hoofdzakelijk hoveroefeningen, schuiffiguren (vierkant, M, geschoven cirkel, ...) Als ik me goed voel af en toe eens nose-in en de laatste sessie hoveren en heen en weer schuiven als de heli 90° gedraaid is (dus ik kijk loodrecht op de zijkant van de romp).
Valt me goed mee tot dusver!

15726838_1058347660959332_6698879663830802087_n.jpg
 
Vlieg je met acro vliegtuigen ook dries? Ik vraag dit maar omdat het altijd handig is dat je een modelpiloot bent die het gewoon is van zijn rudder ook te gebruiken... een helikopter maakt nml een crash ipv een bocht als je enkel je rolroer kanaal gebruikt :)
 
Ik vlieg met vanalles :-) maar ook vrij veel aerobatics (voornamelijk f3a). Ruddergebruik zit er al altijd ingeslepen, soms teveel, soms te weinig, in zoverre zelfs dat ik bij een funjet ook rudder meestuur onbewust ( dat ding heeft helemaal geen rudder!)
 
Blijven oefenen is het devies.
En van het voorjaar maar eens lekker buiten fladderen met die Blade 230S.
Geloof me: daar komt ze het meest tot haar recht.
Ze is een echte buitenmachine.
Vr Gr
 
Hallo! Ik ben jan, ben nieuw lid sinds vandaag. Hoe kan ik foto's van mijn pc hier laden en op mijn profiel leggen? Bedankt! :)
Jan.
 
Hallo!
Ik vlieg al weer 1 jaar mijn Blade 230 S. Heb veel plezier met hem. Een veelzijdige heli waarbij je veel ervaring kan opdoen. Ik vindt, een tip!!!
Groetjes
Jan.
 

Bijlagen

  • IMG_0032.JPG
    IMG_0032.JPG
    97 KB · Weergaven: 217
Laatst bewerkt:
Het is idd een fijn machientje . Ik heb er vandaag mijn eerste crash mee gedaan door stuurfout en overmoed van mijnentwege . Hij is dus met draaiende pallen naar beneden gekomen . Schade 2 main blades kapot en staartschroefje ook kapot . Thuis vervangen door reserve stukken , en klaar is kees . Testvluchtje gedaan in de tuin en hoppa weer vertrokken . Geen kromme assen - geen kapotte servo's . Echt top dit ding . :beer:
 
Back
Top