Blackjack 9 upgrade

Hallo ik heb op vakantie aan een meer de blackjack 9 van horizonhobby gekocht..
abecc2a963d433185baf59dd6e9021a6.jpg

Al snel kwam de korte vaartijd naar boven (6min)
Dus eeen lipo van 650mah erin weten te krijgen en is beter nu.

Nou wil ik dit kleine bootje tot zen max krijgen door er een snellere set up in te doen.

Na wat filmpjes en info gezien te hebben lijkt het nu een

Parkzone 259 2200kv outrunner
10a esc
3s lipo te gaan worden

Hebben jullie suggesties voor dit of tips..

Wil het leuk houden kwa budget mischien dat jullie zeggen door er bv een slotcar motor en betere prop erin te zetten je ook al genoeg winst kan halen

Zoja wat zijn de suggesties .?

Alvast bedankt
Grt. Sjaak

Laatst bewerkt:
Hallo Sjaak,

De BJ 9 is een beginnersmodel en ook maar een KKB (klein k*tbootje), daar kun je niet zoveel aan verspijkeren zonder dat het op een volledige herbouw uitkomt...
Probleem is de vaste schroefas, die onder een te grote hoek het water in steekt, teveel vermogen en de achterkant wordt opgetild en de boot krijgt duikneigingen.

Met een 2200Kv outrunner zit je op 3S maar op 22.000 toeren onder last, da's ruim 10.000 toeren te weinig voor een speedboot, dus om vooruit te komen steek je een forse prop (in verhouding tot de boot, dan); met de standaard prop schiet het niet op, maar blijft de boot wel overeind, een grotere prop zal de boot een barrelroll laten maken zodra je vol gas geeft, dat wordt zwemmen.

Persoonlijk zou ik op 30.000 - 32000 toeren onder last mikken, dan kun je een kleine prop nemen die de boot niet zo snel op z'n dak zal varen.
In plaats van de starre as een wiredrive, zodat de schroefas parallel aan de bodem loopt en de neus niet naar beneden wordt gedrukt.
De bult onder de romp waar nu de as uit steekt moet eraf en de bodem vlak gemaakt.

Als motor op 3S een kleine Ø22mm buitenloper met rond de 3400Kv
Op 2S een 4200Kv.

Al met al veel werk voor iets dat je alleen bij windstil weer op spiegelglad water op snelheid kunt varen, je moet er de tijd en het geld voor over hebben.

Groeten, Jan.

Oke dat is duidelijke taal...

Ben me van bewus dat het kwalitatief te wensen over laat...

Was meer van plan er bv een euro of 50 nog aan te verspijkeren bij bv hobbyking en het bij een bootje te laten voor een vakantie meertje...

Waar zijn bv goeie props te krijgen voor dit model..

Dus mijn voorkeur blijft aan simpel werk aanpassing en simpele electra..

Hoop dat ik jullie hiermee niet tot last ben met deze beginners vragen...

Ben me er van bewust dat het kwalitatief te wensen over laat...
Dat valt wel mee als je de doelgroep voor ogen houdt.
Was meer van plan er bv een euro of 50 nog aan te verspijkeren bij bv hobbyking en het bij een bootje te laten voor een vakantie meertje...
Daar moet ik even in duiken.
Waar zijn bv goeie props te krijgen voor dit model...
Wat zit er nu onder (diameter en spoed)?
Desnoods enkel een snellere slotcarmotortje en een iets grotere prop...
Slotcar motortjes zijn toerenmonstertjes die aan een reductie werken, met een 'iets grotere prop' krijg je last van proptorque en mogelijk een nummer van Deep Purple (in Montreux)...
Hoop dat ik jullie hiermee niet tot last ben met deze beginners vragen...
Nee hoor, iedereen is ergens begonnen.

Groeten, Jan.

Ik zal de diameter en spoed en opmeten...

Ik zie dit ding gewoon als een leuk projectje om ook te leren en dat hoeft voor mij geen honderden euros te kosten aangezien het zon budget bootje is..

Even een lijstje maken wat nodig om te bestellen en dan erin proppen en lekker varen in bv een vakantie parkje

Ik zelf zou zeggen lekker zo laten en zo mee varen , en dan als je “verder” wil een ander model kopen of opbouwen wat wel geschikt is om hogere snelheden aan te kunnen .
Geen geld steken in iets wat hier niet voor gemaakt is .
Maar dat is mijn mening , als je een hobby projectje wil om te leren begin dan met een rompje waar wel meer uit te halen is .

Groeten Tino

Back