Bixler servo probleem rudder elevator

Sven

Bij een plug and fly de eerste keer altijd de servoarm losmaken van de servo zelf voor je ze op de ontvanger aansluit en de setup opstart! Daarna de hoorn terug op de servo zetten waarbij de roeren reeds min of meer in het midden staan en deze verder enkel een fijne afstelling behoeven.

Ze (de chinees) proppen de hoorns op de servo zonder dat de middenstand van de servo wordt gerespecteerd. Zelf ook al deze fout eens gemaakt (door vlug vlug te willen zijn) met een servo waarvan de ingewanden er uit hingen door dat het geheel gewoon stond te wringen. Optisch en fysisch stond de servoarm nogthans in het midden, electrisch echter niet helaas.....

Mogelijks is dat gebeurd en zijn de servos beschadigd.
Stevo

Sven,

Zou kunnen dat ze overleden zijn.

Die Tgy's zijn goed maar vreten meer stroom dan een even goedkoop alternatief, de HXT900.

Stevo

Maakt voor een Bixler allemaal niet zo heel veel uit.

En het is geen seconden maar miliseconden, een heel verschil, dit is de steltijd nodig voor de arm van de servo om van punt A naar punt B te bewegen (dit kort door de bocht). De ene servo is sneller dan de andere zeggen ze in het jargon. Hij heeft minder tijd nodig om het roer te doen uitslaan naar de plaats waar jij dat,via zenderinput, wilt.

Stevo

nu begin ik toch te twijfelen want de servo staat in het midden tot dat ik de zender aan set kan het dan toch niks zijn receiver of zender.
want servo`s uit het vliegtuig halen is heel moeilijk ik heb het geprobeerd als op ilovefpv forum met een schroevendraaier maar dat lukt haast niet.

als je de stroom aansluit moeten de servo's in het midden staan, wat ze doen bij stroom uit maakt niks uit. Steek de stroom in, en zet de servohoorns op de servo goed, zodat de rudder en elevator mooi gecentreerd staan.

ja dat heb ik nu gedaan en nu doet de elevator het nu nog het roer??
maar aan het begin van het topic was het anders om roer deed het en elevator
niet ik post wel nog een filmpje voor meer duidelijk heid

Het is altijd eerst de zender aanzetten en dan pas ontvanger, bij uitschakelen precies andersom. Denk op dit moment dat je (zoals al gezegd) eerst de servo's moet centreren. Nu lijkt het er voorlopig het meest op dat de servo mechanisch begrensd wordt, dus zijn slag niet kan maken. Als je nu eerst de hevel van de servo loshaalt zender/ontvanger inschakelt en dan de hevel netjes gecentreerd er weer opzet zou het goed moeten zijn. Nog beter lijkt het mij om een ervaren iemand uit je omgeving te vragen om het model na te kijken/ vliegklaar te maken.

in het filmpje hierboven is de rudderservo totaal niet gecentreerd lijkt het, die moet in het midden zitten en dan kan je die pushrod aanpassen.

Hij wijst nu naar de neus toe, hij moet 90° op de neus of staart staan zeg maar, schroefje loshalen servohevel eraf, en terug erop drukken zo kort mogelijk bij de 90°, met de servo aan en rudderstick (zender) centraal.

oke dat ga ik proberen.
maar het gaat lastig worden want die hevel die zit onderaan de servo en daar kom ik niet bij met mijn schroeven draaier.

sven ik hoor je op het laats van je filmpje ook nog vragen hoe je de accu het best in de neus van je toestel kunt vast zetten dat doe je het makkelijks met klittenband het liefst de zelf klevende variant en anders klittenband en dubbelzijdige tape dan kan je namelijk je accu er ook weer uit halen om hem op te laden of te vervangen wanneer je met meerderen accu's vliegt

ja dat heb ik al gedaan maar ik bedoelde eigenlijk hoe ik het best de antenne van de receiver erin kon doen en vast maken.

en ja de servo zit vast gelijmd dat is een groot nadeel bij dit vliegtuig hoe de servo`s zijn geinstallerd enz

ik heb mijn ontvanger tegen het tussen shot achter in de kockpit zitten (met klitteband natuurlijk) de antenne zit naar een zijkant langs de kap naar buiten
omdat bij mijn kist alles van schuim is knikt af knelt de antene kabel niet ik weet zo even niet of jou blixer ook een schuim kap heeft of dat dit van harder kunstof is
maar let er dus wel even op dat je de antenne kabel niet knikt maak anders even een klijn gleufje in de schuim achter de kap waar je de antenne door lijd

Back