Billing Boats, Waveny Class Liveboat

hallo
hier mij bouw verslacht van Billing Boats, Waveny Class Liveboat
wavery.jpg

ik doe hem niet in deze klueren
ik van hem grijs wel mooi
mariene achtig

zometeen foto van hoe ver ik al ben
gr joost

dankje
er hooren 2 schroefen onder te zitten en 2 roeren
van bijde zitter er er maar 1 onder dat heeft zo zijn rendenen dar ik er niet zo veel rc spullen in kwijt kan

hoi joost

joost je kan met twee schroeven op 1 motor laten draaien.

en je roeren kunnen op 1 servo dus niks meer.je moet alleen even op zoek.
na een kasje waar je motor op vast zet en waar je twee uit einden van je schroefas door heen gaat. volgens mij heeft graupner deze dingen.

gr willem

hey joostt,

Ik ben bezig met het zusterschip de us coast guard en ik denk dat ik gwoon op de motoren ga sturen want ik heb gehoord dat de roeren bar slecht werken.
veel bouwplezier is een leuk bootje.

Niels

joost, ik heb in hetzelfde model toch echt twee asjes en motoren aangesloten met twee roeren. twee motoren op een regelaar. dus dat gaat prima zolang je maar wilt

Het gaat prima zoals Tim beschrijft, kijk alleen uit dat je niet te grote(lees:zware) motoren gebruikt. Het model heeft niet zo gek veel drijfvermogen en ligt dus snel te diep.

Verder zijn de standaard roeren zoals niels schrijft erg slecht, te klein en ook niet echt goede vorm. Als ik jou was zou ik zelf roeren maken, bij voorkeur balansroeren. Hierbij zit de as van het roer op ongeveer 1/3 van de voorkant van het roerblad.

Succes, het is wel een leuk model. (zou die van mij ook weer van de kast moeten halen om af te bouwen )

Gr robin

hallo
er licht een motor uit een speelgoed auto 2cm dia
voor de rest heb ik er nu een test roer op er komt een blikken of messing roer onder
aleen ik kan geen usb hupje vinde waar micro sd in kan dus morgen foto's
gr joost

:cool:foto's
1156145886_5_LFuJ.jpeg

1156146041_5_aYTh.jpeg

de reserve schroef as
1156145940_5_ej_2.jpeg

hier hoe hij er vamiidag nog bij stond (DE TAFEL IS NU WEL OPGERUIMT)
maar de romp is al grond verf grijs :cool::cool:
gr joost

hey joost,
Stont er bij jou ook in dat de voorwand van de stuurhut dubel moest zijn want ik kon het goeie plaatje niet vinden?

Niels

@niels ja ik vond de tekingen voor een boot van nog geen 50euro
wel simpel als ik naar die van de smit kijk dan zie ik het verschil wel
maar wat vinden julie er van ?
gr joost

Leuk filmpje!
Hoe staat de bouw er nu voor? Plaats wat foto's!
De romp al gespoten?

Gr. David

Laatst bewerkt:
Back