Billing boats calypso bouwverslag

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Chrisoot, 8 nov 2013.

1. Verschuuren23

Verschuuren23

Lid geworden:
    7 jan 2013
    ja daar heb ik een hele goede truc voor omdat het toch gespoten moet worden een stuk plastic pakken even in heet water leggen en eruithalen en in vorm drukken en even vast houden tot deze afgekoeld is en dan vast lijmen met seconde lijm. of als je hem van hout wil maken het latje een nachtje in de pure amonia leggen zou ik wel buiten doen trouwens stinkt nogal. maar ik heb het van plastic gemaakt kijk maar naar mijn fotos zie je niks van straks bij mij is de buitekant van de reling ook van abs plastic jouwe hout ofniet ?
    gr

2. Chrisoot

Chrisoot

Lid geworden:
    8 nov 2013
    Ahh, ik dacht het al op je foto te zien. Heb jij zulk dik abs plastic dan? Ik heb alleen restjes, dus misschien plak ik er 2 op elkaar.

Dat van hout in de Ammonia leggen had ik nog nooit gehoord. Die ga ik onthouden voor de toekomst. Werkt dat beter dan het in water leggen?

Mijn reling is inderdaad van hout.

Gr Chris

3. Verschuuren23

Verschuuren23

Lid geworden:
    7 jan 2013
    ja bij mij zaten er onderdelen bij die ik uit dat abs moest snijden en dat is toevallig ook 1,8 mm dik dus heb dat gebruikt. ja het werkt echt maar stinkt enorm.

4. Chrisoot

Chrisoot

Lid geworden:
    8 nov 2013
    Nou het is gelukt hoor! 3 lagen ABS op elkaar geplakt en deze op maat gemaakt. Even in net gekookt water en buigen maar. Zit nu alleen nog met het latje dat er onder zou moeten. Misschien ook maar van abs maken.

Foto's volgen snel.

Groeten Chris

5. Verschuuren23

Verschuuren23

Lid geworden:
    7 jan 2013
    hoe staat hte met de vorderingen ik ga vanmiddag weer wat foto's platsen

heb je je reling al ingekort van je kraan ben benieuwd hoe jou vorderingen gaan

6. Chrisoot

Chrisoot

Lid geworden:
    8 nov 2013
    De bouw heeft helaas een tijdje stil gestaan door alle feestdagen, drukte op werk en griep.

Het is ook even bezien hoeveel ik voorlopig aan de Calypso kan werken aangezien wij in het proces zijn om een huis te kopen. Veel geregel en uitzoekwerk maar wel leuk.
    Mijn hobby kamer zal er zeker op vooruit gaan :yes:
    Ik hoop wel voor een eventuele verhuizing en de daarbij behorende klus werkzaamheden, toch de relingen definitief te kunnen plaatsen.

Helaas heb ik ook nog steeds mijn zender en ontvanger niet binnen. Nu 2,5 maand na de bestelling heb ik Toemen in gebreke moeten stellen. Ik heb ze 2 weken gegeven om alsnog te leveren en anders mijn geld terug te storten.
    Ze verwachten nog te kunnen leveren dus ik ben zeer benieuwd.

De reling van de kraan is al ingekort. Niet zo laag als die van jou maar zeker een stukje korter dan hij eerst was. Ik had al foto's van gepost. Samen met wat lieren ed.

7. Chrisoot

Chrisoot

Lid geworden:
    8 nov 2013

Dit is hoe ze er nu bij staat. Alles onderdelen staan nog los op het dek ook de reling. Dit zodat het nog allemaal goed te verwijderen is voor nog inbouwwerk.

De spiegel staat al wel vast.

Laatst bewerkt door een moderator: 20 nov 2015
  8. Thijs Slotman

Thijs Slotman

Lid geworden:
    22 okt 2013
    mooie boot!

9. Indoorvlieger

Indoorvlieger Forum veteraan

Lid geworden:
    3 mei 2010

2 1/2 maand en dan nog niets? In die tijd hadden ze de zender zelf nog wel kunnen bouwen uit losse onderdelen. Is het zo'n bijzonder exemplaar?

10. setsunakaede

setsunakaede

Lid geworden:
    19 jun 2011
    Nee, firma T is nogal een bijzondere firma Henk, als ik de verhalen op het forum links en rechts moet geloven.

11. Chrisoot

Chrisoot

Lid geworden:
    8 nov 2013
    Ze hebben daar inderdaad bijzondere ideeën bij het runnen van een webshop. Mij zien ze niet meer terug als klant.

Bedankt Thijs

12. Chrisoot

Chrisoot

Lid geworden:
    8 nov 2013
    Nou de kogel is door de kerk hoor. Firma T heeft de zender niet tijdig kunnen leveren. Zij gaan het bedrag terug storten. Ben benieuwd binnen welke termijn dit dan zal gebeuren....

Ik heb de zender nu elders besteld. Morgen wordt hij als het goed is bezorgd. Zo kan het dus ook.

Helaas weinig tot geen voortgang aan de Calypso. Voorbereidingen voor de verhuizing zijn in volle gang. Veel regelwerk.

Ik hoop morgen meteen de ontvanger in te kunnen bouwen. In de zender komt ook een aanpassing zodat beide sticks "spring loaded" zijn. Dat wil zeggen dat ze beide dmv een veer terug naar het midden gaan bij loslaten.

Ik hou jullie op de hoogte.

13. Chrisoot

Chrisoot

Lid geworden:
    8 nov 2013
    Zo, zender is binnen en werkt (met boot op het droge) naar wens. Nu nog even wachten op het setje om de linker stick volledig zelf centrerend te maken.

Leuk die mix settings. 1 Knop om en mn beide regelaars reageren op 1 stick. Knop weer terug en ik kan beide motoren weer afzonderlijk gebruiken.

Systeem om het kraantje werkend te gaan krijgen lijkt ook te gaan werken. Nu nog inbouwen.

Mijn camera is helaas kapot. Dus nog even geen foto's

14. Verschuuren23

Verschuuren23

Lid geworden:
    7 jan 2013
    wat voor zender heb je nu dan

15. Chrisoot

Chrisoot

Lid geworden:
    8 nov 2013
    Spektrum DX7s.

Had uiteindelijk helemaal geen palletje en veertje hoeven bestellen. Kwestie van een schroefje losdraaien waardoor het veertje los kwam en klaar. jammer van de 7 euro maargoed.

16. Verschuuren23

Verschuuren23

Lid geworden:
    7 jan 2013
    dat is inderdaad een mooie zender zelf ben ik ook aant kiojken voor een andere mijn voorkeur gaat eigenlijk uit naar een robbe futtaba f14

17. Chrisoot

Chrisoot

Lid geworden:
    8 nov 2013
    Zijn ook mooie zenders, ik zou hem wel ombouwen tot 2.4ghz. Dan zit je nooit meer te rommelen met kristallen. En je zal nooit iemand anders op dezelfde frequentie tegen komen.

18. Chrisoot

Chrisoot

Lid geworden:
    8 nov 2013
    Zo, toch nog een beetje tijd gevonden voor de Calypso.

Gister heb ik andere deurtjes gemaakt voor de stuurhut. Deze ga ik lakken ipv verven.

Ook heb ik een deel van de deuren van het beneden dek geplaatst. De patrijspoorten gaan er weer uit bij het verven. Deze wil ik graag onbeschilderd laten.

En toch maar een begin gemaakt met de stuurboord reling. Ik hoop deze nog af te krijgen en beide relingen definitief te plaatsten voordat ze ingepakt gaat worden.

19. Chrisoot

Chrisoot

Lid geworden:
    8 nov 2013

Laatst bewerkt door een moderator: 20 nov 2015
  20. Chrisoot

Chrisoot

Lid geworden:
    8 nov 2013
    De kwaliteit van de foto's is niet geweldig. Ik heb ze met mijn telefoon moeten maken.

Deel Deze Pagina