Op MP voor een schappelijke prijs dit vintage model in aanbouw overgenomen. Ik vind 1/30 een mooie schaal i.v.m. figuren en de eenvoudige tuigage spreekt me ook aan. Het geraamte van het model met zijn opengewerkte spanten is erg licht dus ik hoop er ook een rc model van te kunnen maken. Het is alsof BB bewust de mogelijkheid heeft opengehouden voor een varend model, de kajuiten zijn afneembaar en de toegankelijkheid is goed door de onderbroken dekbalken. Enige bezwaar is dat het geraamte erg kwetsbaar is en het model zal pas zijn stevigheid krijgen na beplanken van romp en dek.
Blijft natuurlijk altijd spannend om een model over te nemen waar iemand anders aan begonnen is maar in dit geval heb ik geluk en is het geraamte goed gebouwd. Wel waren er een paar onderdelen gebroken en heb ik een mastvoet moeten maken die ontbrak. Erg simpel allemaal en heb vandaag een begin gemaakt met het beplanken van de spiegel.
Arjan
Blijft natuurlijk altijd spannend om een model over te nemen waar iemand anders aan begonnen is maar in dit geval heb ik geluk en is het geraamte goed gebouwd. Wel waren er een paar onderdelen gebroken en heb ik een mastvoet moeten maken die ontbrak. Erg simpel allemaal en heb vandaag een begin gemaakt met het beplanken van de spiegel.

Arjan