Bij wie laat je een uitlaatje maken?

Die idee van een kamer vol te stoppen met staalwol of iets degelijks hou ik niet voor zinvol .

Je beperkt zo wel erg de uitstroom kant .

Mvg Johan


Ik heb proefgedraaid zonder vulling, en daarna met de vulling, maar de motor loopt beter met de vulling erin dus vandaar, en nog een bijkomend voordeel dat de hij er een stuk stiller door wordt.


Gr.
 
Netjes hoor!
Die gaan we wel zien vliegen zeker van de zomer?
Trouwens, ben je al actief op het veld?

Mvg Pascal.
 
De kampen zijn verdeeld over het nut van staalwol, maar RVS is misschien wel een aanrader.

Verhaaltje: Ik werkte ooit aan historische raceauto´s, en een Ferrari GTO kwam niet door de keuring; te luid. Even snel in iedere uitlaat een gat geboord, bout erdoorheen. Eerst een doos brillo (schuursponsjes, staalwol!) erin, en de bout erdoor om de boel in de uitlaat te houden. En zo kwam hij door de keuring. Leukste was nog dat er na de eerste heat iemand van een ander team naar ons toe kwam, dat hij een stuk of wat schuursponsjes op z´n auto had gehad bij de start! Die waren in de uitlaat gebleven bij de stationaire test, maar bij volgas waren ze er kennelijk gewoon uit geblazen!

Weer wat meer on topic: mooi, hoor, van aluminium. Ik denk wel dat een extra baffle (2 plaatjes gekruisd dwars, i.p.v. 1 die je nu hebt, meer doet dan de staalwol. En het lijkt alsof je plaat met vierkant perforatie gebruikt hebt, ik denk dat die te open is. Maar als het resultaat goed is, dan is het goed. En het ziet er in ieder geval strakker uit dan de mijne!

Hugo
 
Netjes hoor!
Die gaan we wel zien vliegen zeker van de zomer?
Trouwens, ben je al actief op het veld?

Mvg Pascal.


Tja misschien wel:rolleyes:
Ik ben nog niet op het veld geweest mij nog te koud, maar ik zal binnenkort een gaan kijken.





De kampen zijn verdeeld over het nut van staalwol, maar RVS is misschien wel een aanrader.

Weer wat meer on topic: mooi, hoor, van aluminium. Ik denk wel dat een extra baffle (2 plaatjes gekruisd dwars, i.p.v. 1 die je nu hebt, meer doet dan de staalwol. En het lijkt alsof je plaat met vierkant perforatie gebruikt hebt, ik denk dat die te open is. Maar als het resultaat goed is, dan is het goed. En het ziet er in ieder geval strakker uit dan de mijne!

Hugo



Het is inderdaad een geperforeerde plaat, maar die is dubbel gevouwen zodat ze elkaar overlappen, zo zijn de openingen verkleind.
En wat in de demper zit is geen staalwol maar dat zijn RVS pannensponzen zoals ze die noemen, die kun je gewoon in de supermarkt kopen.


Gr.
 
Staalwol bij een tweetakt... op die korte afstand... gaat dat niet gloeien? Dan breken... schokgolven... terug de zuiger in... en hopla een vastloper? Het is zo voorbij.
Als RVS staalwol bestaat... zou kunnen... het gaat gloeien... is het snel geen RVS meer.

Al met al... beiden netjes gefabriekte demperjes hoor!
 
Laatst bewerkt:
Staalwol bij een tweetakt... op die korte afstand... gaat dat niet gloeien? Dan breken... schokgolven... terug de zuiger in... en hopla een vastloper? Het is zo voorbij.
Als RVS staalwol bestaat... zou kunnen... het gaat gloeien... is het snel geen RVS meer.

Al met al... beiden netjes gefabriekte demperjes hoor!

Valt wel mee hoor.... een tweetakt heeft van nature een stuk koelere uitlaatgassen als en viertakt, en bij een viertakt zijn ze al niet heet genoeg om staal te laten gloeien
Als je dan ook nog eens RVS pannenspons gebruikt in plaats van staalwol, zie ik er niet zoveel risico in.

Groet, Bert
 
deze week komt er bij mij een DLE20 binnen deze wil ik op een topflite p40 warhawk zetten. de uitlaat zou ook achter de motor moeten komen ipv op de zijkant. Ik kan niet lassen(nooit gedaan)
nu heb ik zo een stukje die normaal op de uitlaatpoort past, zou dit werken met standaard demper op het toestel te bevestigen en dan verbinden met een flexibel? of moet er een compleet nieuwe uitlaat gemaakt worden?
eens hij binnen is kan ik hem wel eens monteren en zien hoeveel ruimte ik op de zijkant heb,(wellicht niet veel)
 
Kijk eens op de site van cyclone zij hebben een hele zooi uitlaten
 
Back
Top