Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Het eerste aanblik van de "bouwdoos". Ja, het is dus niet een "echte" RTF/PnP, er moeten wat makkelijke grote onderdelen gelijmd worden, met de bijgeleverde speciale schuimlijm.
Het enige dat de reis vanuit China, via Rotterdam naar Zwitserland, en weer naar Nederland niet heeft overleeft is de front seat pilot... Die is van zijn schroef losgeschoten. (Niets wat een langere schroef niet kan oplossen, maar het wordt wel even mikken.)
Alle kabel-spaghetti zit erin, inclusief door-sequencer en verlichting. Heb alleen even geen accu om het voor de foto's te demonstreren.
@Hoeby: Nee, deze heeft dat niet, alle servokabels en aansluitingen komen in de romp bij de accu-bay bijelkaar gebonden. Voorzien van labels, maar niet op een printplaat, zal er t.z.t. wat foto's van maken.
@FStrating: Starten van gras ga ik wel proberen, de wielgrootte zou zoiets mogelijk moeten maken, even afhankelijk hoe het gras gemaaid is.
Accu's binnen, T14SG binnen, ontvanger ingebouwd... Ah, tuurlijk, de connectors van de regelaar zijn anders dan de HXT 4mm's van de Turnigy lipo's. Connectors inmiddels ook onderweg naar de brievenbus.
De connectors zijn binnen. Wel een beetje korte kabels in het model om mee te werken, maar het is na even "prutsen" gelukt. De nieuwe HXT 4mm pluggen zitten erop.
Ik heb gekozen om de connectors van de regelaar te vervangen, i.p.v. de connectors van de accu's, dat is makkelijker, maar dan moet ik elke keer bij nieuwe accu's de connectoren verwisselen.
Ik zou niet te zeer vertrouwen op de soldeer kwaliteiten van de Chinesen!
Heb al 2x meegemaakt dat de connector eraf viel.
En daarmee ben ik niet de enige ...
@Emile: Met de Turnigy accu's heb ik persoonlijk nooit problemen gehad (Nog een reden om de connectors van de regelaar aan te passen, i.p.v. de accu)
@Lennart: De vleugels schuif je er op, en zitten met een klein schroefje vast, hetzelfde kun je doen met de elevators, hoeft bij mij in de stationwagen niet
Ik zal binnenkort wat foto's posten met de verlichting aan, ziet er echt te gek uit...
Ik ben heel benieuwd hoe hij van gras start en hoe de vliegeigenschappen zijn, in jouw beleving dan.
Zit er ook aan te denken om deze aan te schaffen, wat een pracht kist!!!
Hier is een YouTube-filmpje, met een onboard GoPro, waarop je kunt zien dat hij op gras start & land, maar ik ga dat zeker even proberen. Het gras moet wel droog zijn, gezien dat het landingsgestel niet in aparte (afgedichte) ruimtes zit.
De maiden flight is geslaagd!!! Vandaag, wel met 5bft wind dat redelijk strak over het veld stond. Gestart "gewoon" van de grasbaan, dus dit is mogelijk, het "vreet" wel aan je vliegtijd, 5min. met twee starts en 1x terug taxiën.
Een mooi filmpje is nog in de maak, de ruwe versie heb ik hier even geplaatst, missen o.a. wat titels in enzo, dat zie je vanzelf wel voorbij komen.
Na het invliegen van de Yak 130 hebben we ook nog even een TBS Caipirinha ingevlogen, voor FPV met een bril van Fatshark, lachen!!
Potverdikkie, wat een mooie maiden zeg! Gaat ook prima vanaf gras, zo te zien.
5 minuten is toch prima met een EDF? Soms ben ik al blij als ik 3 minuten haal
OT: mooi veld. Waar is dat? In de buurt van Heiloo?