Benelux + Race @ MAC de Baanbrekers

dan kan je beter in het reglement opnemen dat ze aan de Efra specificaties moeten voldoen (dus niet op de lijst hoeven staan). Anders kan er geheid tijdens de wedstrijd een klacht over komen dat iemand (die net boven de melder staat) zulke lipo's gebruikt en die heeft dan conform het reglement gelijk....

edit: Precies EZMan, dat bedoel ik dus...
 
Dat gaat al sinds de eerste editie goed dus laten we nu geen beren op ons pad zoeken maar er weer gewoon een super mooie race van maken...
 
Dat gaat al sinds de eerste editie goed dus laten we nu geen beren op ons pad zoeken maar er weer gewoon een super mooie race van maken...

Akkoord, maar kom dan niet 2 weken voor de race verkondigen op een openbaar forum dat je met niet legale accu's wil meerijden.
Stel dat ghostjen de pole rijd........?

MJ
 
Akkoord, maar kom dan niet 2 weken voor de race verkondigen op een openbaar forum dat je met niet legale accu's wil meerijden.
Stel dat ghostjen de pole rijd........?

MJ

precies EZman, dan kan het zo zijn als ghostjen in dezelfde klasse als mij rijdt dat ik protest indien omdat hij geen legale accu gebruikt. Dan heb ik 100 % gelijk......

Zelfde als er gezegd wordt, ow, je mag met elke 10,5 turns motor rijden in de stock. Nu staat er dat er met de MuchMore 10.5 met zero endcap gereden moet worden. Mede hierdoor zijn er weinig nederlanders die mee doen. Die moeten voor deze ene race een motor aanschaffen...

Martijn
 
Martijn ik snap je punt qwa Stock klasse en 10,5 MuchMore.

Vorig jaar hadden we ook de klasse voor Nederland erin zitten de 13,5 klasse maar niemand schreef zich in.
Zo was het de Nederlanders hun eigen schuld dat die klasse vorig jaar kwam te vervallen.
Nu hebben wij gekeken waar vandaan wij de meeste rijders krijgen en dat is toch Belgie Ondanks dat deze race geen opwarm ronde is voor een BK.
Maar echt een losse race is.
Eerst wilde we het open houden qwa 10,5 motor maar omdat iedereen bij de FBA met de MuchMore combo rijdt hebben we die als nog aangehouden.
En idd als nu een Nederlander mee wil doen zal hij/zij een MuchMore motor moeten aanschaffen maar kan dan wel zijn 0 graden endplate van zijn 13,5 gebruiken.
Wij willen graag dat de Nederlanders ook komen rijden maar helaas laten ze het steeds afweten.
En is het voor ons ook steeds moeilijker om het voor iedereen naar zijn of haar zin te maken.
Als er meer Nederlanders komen kunnen wij als organisatie ook meer voor hun doen maar dan zullen we ook wat input moeten krijgen.
Zo kunnen we dan voor volgend jaar als wij 5 jaar bestaan met de Benelux ook iets voor de Nederlanderse stock rijders doen.


Maar wat IK dan niet snap is dat Nederland nu ook een Modified klasse heeft met de zelfde banden, en ook daar schrijft niemand zich voor in?

Is het de reden om de club als Baanbrekers te mijden?
Of omdat er iemand in de organisatie zit?

Gr Patrick Jongenelis
 
Ieder jaar is er altijd de discussie over het niet willen rijden op "brandstof circuits". Een circuit is een circuit en voor mij maakt de onderscheid niet uit.

Maar er was nog 1 mod plek? Hmmmm....... Weet alleen niet of ik het ga redden met mijn 4800 paketten.
 
Patrick, ik snap jullie ook wel.

Maar ik doelde meer op het feit wat EZman ook al aan gaf, maar nu gaf ik als voorbeeld de motor. Je hebt een reglement, hanteer dat dan ook en ga niet zeggen, je hebt geen EFRA legale accu's, maar je mag wel meedoen.... dan krijg je hele scheve gezichten en mogelijk "problemen" tijdens de wedstrijddag(en).
Daarom gaf ik eerder aan, als je accu's wilt toe staan die niet op de EFRA lijst staan (maar mogelijk wel voldoen aan de specificaties) kan je beter als reglement opnemen dat de accu's moeten voldoen aan de EFRA specificaties en niet dat ze op de lijst moeten staan. Maar goed, dat is mijn mening. En ik gaf ook al aan, mocht er iemand boven me staan die accu's gebruikt die niet voldoen aan het reglement, dan kan ik daar bezwaar tegen maken en sta ik 100% in mijn recht... Kunnen jullie dan niet ontkennen...

Waarom de Nederlandse rijders niet komen durf ik echt niet te zeggen. Snap het ook niet. Voor komend NK staan er ook geen "extra" rijders ingeschreven. Niet in de stock klasse, Mod klasse en Formule 1 / Pro Ten.
Je moet niet gaan twijfelen aan de organisatie, want mocht, ik benadruk, mocht het zo zijn dat er daarom een aantal rijders niet komen dan is dat hun probleem! Zonder alle vrijwilligers zijn er helemaal geen wedstrijden! Dus top dat de Baanbrekers zoiets organiseren, dit jaar ben ik er zeker bij!

Martijn
 
Hi Martijn,

idd qwa accu,s heb je gelijk hoor, en is misschien ook mijn fout om het zo makkelijk toe te staan.
Maar ook daar komen we wel aan uit.
Ik snap ook dat je het als voorbeeld hebt gepakt.

Ik hoop dat je a.s. weekend nog wat rijders kunt mee krijgen F1 is trouwens goed aan het vol lopen.

En ik vind het leuk dat jij er wel bij bent.


@ Roelof we hebben geen maximum op aantal rijders.

Gr Patrick Jongenelis
 
Ik snap de discussie niet

72 inschrijvingen waarvan 30 Nederlandse inschrijvingen.

O ja er hebben zich wel 5 Belgische rijders ingeschreven voor de TC Stock 10.5 en maar 3 Nederlanders voor een klasse die in Nederland niet gereden wordt.

Totaal on interessant zo lang we het weekend met z'n allen maar plezier hebben.

Wat de Lipo's betreft kan de organisatie toch een kleine toevoeging aan het reglement maken.

Anders moet ik me ook maar weer uitschrijven want ik rijd ook met Nano Tech lipo's.
Die zijn volgens het Nomac reglement voor de Pro-ten 10.5 dan weer wel toegestaan, ondanks dat in het reglement van de Benelux wordt verwezen naar de EFRA lijst.

Andre
 
Ik snap de discussie niet
Wat de Lipo's betreft kan de organisatie toch een kleine toevoeging aan het reglement maken.

Anders moet ik me ook maar weer uitschrijven want ik rijd ook met Nano Tech lipo's.
Die zijn volgens het Nomac reglement voor de Pro-ten 10.5 dan weer wel toegestaan, ondanks dat in het reglement van de Benelux wordt verwezen naar de EFRA lijst.

Andre

Morgen hebben we een kort overleg met de organisatie over het al dan niet toestaan van accu's en de EFRA lijst. Ik denk dat we hier als organisatie best uitkomen...
En zoals al eerder aangegeven, gewoon lekker komen rijden met de Nano tech accu's, is al jaren goed gegaan. Ik rij hier zelf ook mee ;-)
 
yes alweer 74 inschrijvingen en er kunnen er nog meer bij.
maar onthoud dat je maar kan inschrijven tot met 7 juli.
dan sluit de inschrijving zodat we nog wat zaken kunnen voorbereiden.

groetjes lex
 
Tussenstand per klasse:
Formula 1: 14 deelnemers
Pro10 Modified: 13 deelnemers
Pro10 Stock: 18 deelnemers
Touring Modified: 23 deelnemers
Touring stock: 7 deelnemers
 
Formule 1: 20 deelnemers
Pro10 modified: 13 deelnemers
Pro10 stock: 18 deelnemers
TC modified: 27 deelnemers
TC stock: 9 deelnemers

Is inmiddels al weer flink gestegen in de aantallen!!! Zéér goede zaak!!! :)
 
Back
Top