Benelux + Race @ MAC de Baanbrekers

Het is een leuke wedstrijd dat is zeker en zou hem niet graag missen.
De inschrijvingen lopen inderdaad nog niet lekker en hopelijk komen er nog veel bij.
Het weer is volgens mij een factor waardoor de mensen bang zijn om in te schrijven.
Wij zijn zeker van de partij regen of niet, maar veel mensen haken af als het regent en als je verwacht dat de mensen vooruit betalen maakt dit vele mensen bang hun inschrijfgeldgeld te verliezen.
Ook het feit dat je een setje banden bijteld in de inschrijving zal er wel voor iets tussen zitten.
Ik ben er volledig voor dat er een wedstrijdband gekozen word maar dit drijft meteen de prijs op tot 40€ wat voor sommige al aardig wat is.
25€ bij de RC-schop en 15€ inschrijving lijkt veel minder dan 40€ en dan zijn er nog mensen die nog nieuwe sets liggen hebben en geen nood hebben aan nog een nieuwe set.
Dit is niet bedoeld om op iemand zijn tenen te trappen enkel een opmerking waarom de inschrijvingen (momenteel) niet zo vlot lopen.
Daarom nodig ik iedereen graag uit op deze leuke wedstrijd en dat de jenever de zaterdagavond rijkelijk mag vloeien want dit maakt de wedstrijd nog aantrekkelijker dan vele andere

We gaan er toch geen zuipfestijn van maken he;)
We moeten de volgende dag toch nog enigzins normaal rond kunnen komen ipv als een stelletje "zatlappen" over de baan zwalken:cool:

mvg Roy

Daarom nodig ik iedereen graag uit op deze leuke wedstrijd en dat de jenever de zaterdagavond rijkelijk mag vloeien want dit maakt de wedstrijd nog aantrekkelijker dan vele andere

Zal eerder deutsch bier, grille und bratwurst worden :proost:

-camperen op het terrein
-2 dagen rijplezier (vrijdag trainen = 5 euro extra)
-diverse open practice
-diverse controlled practice
-5 kwalificaties
-3 finales
-winnaar is BENELUX Kampioen!

Tja...dat allemaal voor 15 euro inschrijfgeld. De gezelligheid tijdens en zeker ook 's avonds na de wedstrijd is iets waar ik met veel plezier op terug kijk.

Het is nog niet zo ver, de tendens is dat rijders de laatste dag inschrijven dus is het nog even afwachten. Waarom ze niet eerder inschrijven en mocht het toch niet gaan een paar dagen van te voren uitschrijven mag Joost weten aangezien je niet meteen hoeft te betalen bij inschrijving.

@Alex......Dat is idd in onze klasse:cool:
Wij hebben idd geen "controled tire" maar kunnen gebruiken wat we willen:)
Indien dit niet het geval was geweest en we net zo veel sets gebruiken als op een normale wedstrijd dag, had het voor ons ook een "dure" inschrijving geweest.
Op zich maar dit is mijn opinie, is er niets mis mee met het inschrijfgeld.
Kan wel begrijpen dat mensen die deze banden reeds voldoende op voorraad hebben, er niet nog een set bij willen hebben.
Het is en blijft een leuke initiatief wat zeker moet door gaan ook al zijn de inschrijvingen wat aan de "magere" kant.
Ik zeg gewoon komen voor een gezellig weekend race plezier.

mvg Roy

Tja, blijkbaar is het 3 dagen (en voor de meeste meer) op apeldoorn rijden met één vast band van de hoofdsponsor geheel normaal maar voor de Benelux is het een probleem en te duur om met één type handout band te rijden? :confused:

Laatst bewerkt:
Hoe dan ook, we hebben toch wel een berg lol met de mensen die er wel zijn...

Is het dan trouwens niet zo als je al zo'n set control-tires hebt liggen dat je die dan kan gebruiken en laten merken? Lijkt me geen probleem, wat zegt de organisatie hierover??? :D

Toch liever de lekkere BBQ van mama joosens dan deutsch bier, grille und bratwurst :p

@Joost....Nou daar heb jij een prima idee voor de mensen die "problemen" hebben om nog een set banden aan te moeten schaffen.

mvg Roy

Is het dan trouwens niet zo als je al zo'n set control-tires hebt liggen dat je die dan kan gebruiken en laten merken? Lijkt me geen probleem, wat zegt de organisatie hierover??? :D

Hoi hoi Misschien was mijn reactie idd te vroeg omtrend de inschrijvingen.

Een mooie race ja dat is het zeker!, daarom zijn er zelfs voor dit jaar ook sponsors ingestapt die spullen beschilbaar stellen voor een lotterij en de opbrengst daarvan mag naar een goed doel bijv KiKa of de Opkikker.

Het is een race waar fun ook een grote factor is voor idereen en iedereen kan lekker racen met elkaar op de mooie baan van MAC de Baanbrekers en aan het eind het weekend is er voor iedere klasse de Benelux kampioen bekend.

Op vrijdag kan je de baan al op alleen dan voor een kleine vergoeding van 5 euro.

Op zaterdag avond staat er ook nog een BBQ op het progamma waar een ieder zich voor kan opgeven dit om de gezelligheid nog meer te vergroten onder de rijders.

Het inschrijf geld kan eventueel ook op de race betaald worden maar we zouden het graag vooraf willen want het is best veel werk om alle admin bij te houden op zo een weekend dus hopelijk jullie begrip daarvoor, en mocht de race geen doorgang vinden bijv i.v.m. het weer wordt er actie ondernomen om te kijken wie er wel en wie er niet vooraf betaald heeft.

Een vaste band hebben we gekozen in de trend van de meest gebruikte band op races de Ride 32. Bijv ook op de ETS races enz enz.
Die band kost in de winkel al gaaw zo rond de 27 euro.
Ons inschrijf geld staan op 40 euro dit uit gesplitst is ( 2 dagen race voor 15 euro en een set banden voor 25 euro. )
Het is een band die veel mensen misschien al hebben maar daar kunnen ze dan op trainen vrijdag en zowel als zaterdag ochtend.

Al met al is het van uit ons de bedoeling om een mooie race te hebben voor meerdere klasses waar een ieder zich in thuis kan voelen. En ook om het fun te beleven van het modelauto racen.
En kom je wel dan kom je wel.
Alleen wat ik jammer vndt is dat we zo veel rijdes hebben binnen NL en die zou ik juist ook graag bij ons op de baan aan het werk zien.

Ik hoop dat jullie het nu een beetje begrijpen.................

Mvg Patrick

Ik heb hem nu vanaf de eerste editie mee gereden en ik kan alleen maar zeggen dat het steeds weer een top-weekend was! Echt heel gezellig en gemoedelijk allemaal, veel lol, mooie (en snelle) baan, camperen naast de baan en lekker eten.

Je kan nog skieën ook 's avonds mocht je dat willen haha... Ik ben er bij, en de volgende keer blind weer!!! :D

De inschrijflijst voor de Benelux+ is weer bijgewerkt tot en met vandaag.

Zie Model Auto Club " de Baanbrekers"

Langzaam komt de lijst toch vol, we zitten nu een week voor de sluitingsdatum op 64 deelnemers.
Dus wil je een leuk weekend hebben en racen op het snelste circuit van Nederland, schrijf je dan nog snel in, volgende week woensdag 27 juni om 23.59h sluiten we de inschrijving...

wat we nu proberen is de lijst zo kort mogelijk bij te houden en op de site te plaatsen.
Maar het kan zijn dat tie niet helemaal up toe date is per dag.

Gr Patrick

Petter, krijg een foutmelding bij openen van bestand (beschadigd) als ik op link naar inschrijvingen klik.
Ook via site baanbrekers.

Groetjes.

Bij mij deed hij het gewoon...

Kom op mensen, doe mee aan deze geweldige race! Volgens mij is de inschrijftijd niet zo heel lang meer dus hurry hurry!!! :D

Back