Ben sinds vandaag een Buzzard Pro XL

Ben sinds vandaag de eigenaar van een Buzzard Pro XL
beginners rc helicopter
Moet ik voor gebruik de lipo accu helemaal opladen of is deze al helemaal opladen klaar voor gebruik
En er zit 2 kabels een witte die voor waarschijnlijk voor accu is en een rode weet niet waar die voor duurt
Tevens heb ik in de een paar aa batterijen met een goed voor 2000 mah per stuk kan dit kwaad.
Ze zijn te zwak
De Helicopter in kwestie
91826896_4189822897756202_4299856553625780224_o.jpg

91669466_4189823574422801_5495903683117842432_o.jpg

92133483_4189824457756046_461474440450932736_o.jpg
 
Laatst bewerkt:
De witte stekker is van de accu. Deze kun je bij veel laders aansluiten, dan kan de lader de onderlinge cellen balanceren.

de rode stekker is ook van de accu. deze stekker wordt gebruikt voor de aandrijving van de heli, om alles onder stroom te zetten.

de batterij is meestal een lipo type.
Deze accu’s zijn geweldig, maar hebben wat spelregels.
ze mogen nooit te ver onladen worden (zoals vaak bij een nimh accu wel gebeurt)
Hij mag niet overladen worden. Laadt je een lipo met de verkeerde lader, is recept voor een gigantische vuurbal
Zelfs die kleine.

de rode stekker moet ergens op de heli ingeplugt worden.
altijd eerst zender aan, dan pas de heli.
Anders kan hij onbedoelt wegvliegen

wat je bedoelt met die aa batterijen weet ik niet.
Enigste plek waar die zouden moeten, is in de zender.

en de accu in de heli is leeg.
Altijd laden voor gebruik, met de goede lader.
Kan makkelijk dat je een vluchttijd van 5 minuten haalt, voor hij leeg is.
Vaak minder bij electrische heli’s
 
In de gebruiks handleiding staat dat ik aa batterijen die 1.7 volt per stuk moeten hebben maar die zijn niet te krijgen 1.2 volt is standaard kan ik dus gewoon 1.2 volt aa batterijen gebruiken voor de zender ondanks dat het zo niet in de handleiding staat.
 
Laatst bewerkt:
In de handleiding die te vinden is op de site van Conrad https://www.conrad.nl/p/amewi-buzzard-rc-helikopter-rtf-1217832 is te lezen dat in de zender gewone, dus niet- oplaadbare batterijen gebruikt worden. Gewone batterijen hebben een celspanning van 1,5 volt. Of deze handleiding ook bedoeld is voor jou heli en zender durf ik niet te zeggen.

Batterijen in een zender is een beetje vragen om moeilijkheden. Door zuur uit de batterijen gaan de contactveertjes oxideren met slechte contacten tot gevolg. Iedereen ken het voorbeeld van de zaklantaarn die opeens minder licht geeft. Een paar flinke tikken op de zaklantaarn lost het probleem op. De batterijen en de veertjes maken weer contact. Dat wil je nier hebben als je heli in de lucht is.

Bij mijn vereniging zijn losse accu's of batterijen in zenders of ontvanger batterijboxen per definitie niet toegestaan.
 
Laatst bewerkt:
De nominale spanning zal 1,5 zijn. volgeladen is dat hoger, zou best kunnen dat dit dan 1,7 volt per batterij is.
dus gewoon normale, niet oplaadbare erin. gaan doorgaans verschrikkelijk lang mee.

Oplaadbare batterijen zullen misschien best kunnen. gewoon ff proberen.
zo groot is de heli niet.
maar hij zal misschien vrij vlot een "accu leeg" melding geven.
als die er al op zit.

Persoonlijk zou ik wat minder aandacht aan de standaard accu's besteden, waar we allemaal al 100 jaar mee werken.
ik zou me meer zorgen maken om de accu in de heli.
dat is een lipo accu.
dat is een accu die kan ontploffen bij fout gebruik. fout gebruik is te ver leeg vliegen, te vol opladen.
vergis je niet omdat hij klein is.
deze accu's branden verschrikkelijk heet, steekt makkelijk een huis in de brand.
en ze zijn niet te blussen..

een tesla en dergelijke electrische auto's gebruiken ongeveer dezelfde accu techniek, als het goed is heb je al gehoord in het nieuws van de problemen als zo eentje in de brand gaat.
nu zijn die accu's wel groter natuurlijk. maar de problemen zijn er..
 
De nominale spanning zal 1,5 zijn. volgeladen is dat hoger, zou best kunnen dat dit dan 1,7 volt per batterij is.
dus gewoon normale, niet oplaadbare erin. gaan doorgaans verschrikkelijk lang mee.

Oplaadbare batterijen zullen misschien best kunnen. gewoon ff proberen.
zo groot is de heli niet.
maar hij zal misschien vrij vlot een "accu leeg" melding geven.
als die er al op zit.

Persoonlijk zou ik wat minder aandacht aan de standaard accu's besteden, waar we allemaal al 100 jaar mee werken.
ik zou me meer zorgen maken om de accu in de heli.
dat is een lipo accu.
dat is een accu die kan ontploffen bij fout gebruik. fout gebruik is te ver leeg vliegen, te vol opladen.
vergis je niet omdat hij klein is.
deze accu's branden verschrikkelijk heet, steekt makkelijk een huis in de brand.
en ze zijn niet te blussen..

een tesla en dergelijke electrische auto's gebruiken ongeveer dezelfde accu techniek, als het goed is heb je al gehoord in het nieuws van de problemen als zo eentje in de brand gaat.
nu zijn die accu's wel groter natuurlijk. maar de problemen zijn er..
Ik heb al een keer bijna een brand gehad door een lipo accu dat was van een fiets verlichting en zal dus uitkijken wat ik doen ermee
En ik ben redelijk bekend met lipo accu´s.
 
Laatst bewerkt:
top!

goed in de gaten houden, als het ding gaat werken.
als je ziet dat de rotor iets gaat raken, gas dicht.
scheelt verschrikkelijk veel schade, en de motor blokkeert (waardoor regelaar en motor veel langer heel blijven)
 
Wou net effe gaan vliegen maar ik maakte maar een redelijke harde landing maar nu krijg geen geen kracht overdracht op de hoofdrotor wel de straatrotor draait nog wel de accu is vol en de besturing werkt nog.
 
gewoon ff zoeken waar de beweging stopt.
bij deze kleine type heli's zit het hoofdtandwiel nog wel eens geklemd.
en dat schuift wel s wat omlaag.
terug duwen, en je kan weer.
 
Back
Top