We zijn een half jaar later.... Ik was van plan een double daimond te bouwen en kreeg de mogelijkheid dit toestel over te kopen voor een zacht prijsje.
Bij gebrek aan tijd ( andere projecten ) bleef hij ook bij mij een hele tijd onaangeroerd staan.
Sinds kort komt er schot in de zaak.
Afwijkend is de motor bevestiging die ik gemaakt heb. In de romp zijn 3 carbon staven geplaatst die tot een stuk voorbij de achterkant van de vleugel komen. Dwars door de oorspronkelijke motorsteunen en een 5 tal spanten. Enkel op deze manier kon ik een betrouwbare bevestiging voorzien.
Vooraan de staven zitten rubbersteunen waar de aluminium motorplaat opgeschroefd is. Op deze manier zal het een extra stil model worden.
De motor is een 300kV met een 5200mA - 6S lippo . Waarschijnlijk te veel van het goede voor zo een toestel , maar liever dit dan gewicht te moeten plaatsen. Het startgewicht zal iets boven de 3 kg uitkomen voor een spanwijdte van 2,5 meter. Veel wind zal er niet mogen zijn!

Deze oude modellen hebben een heel korte neus omdat de toen gebruikte motoren zwaar waren.
Stuurkabels zijn uiteindelijk van het type pull-pull geworden.
Motor afdekking is uit ABS en vacuüm getrokken.
Nog een paar details en we kunnen van de testvlucht dromen.
Met dank aan Chris die zijn project aan mij verkocht.
Dirk