Belgie rc vliegclubs moeten dicht door dglv - ctr

Als ik mij goed herinner waren dat een tijdje geleden zo'n 8 (acht!) clubs !

Misschien moeten de clubs een nieuwe aanpak bedenken om een terrein te bekomen of te behouden:
Bvb. een club oprichten ten gunste van het "integratie beleid" wanneer je dan nog op tegenstand zou botsen kan je het "CGKR" inschakelen.
Die boeken wél snel resultaat!
Succes verzekerd en je bent voor jaren gerust.
Bye bye DGLV, CTR, VML, VZW, Vlarem, en wat nog allemaal...... eindelijk rustig en ontspannen je hobby beoefenen met enkele nieuwe (geïntegreerde) clubgenoten.

Laatst bewerkt:
is dit het plein waar het gesloten werd door nachtvliegen ???
Er doe hier de geruchten dat het daardoor komt

Ok, vooreerst IK ben de nachtpiloot, en nee, totaal niet verantwoordelijk voor het sluiten van 8 clubs ( heb trouwens maar op 1 tje de nachtvluchten gedaan).Nu, vind het wel grappig van dergelijk gerucht te horen circuleren rond die enkele vluchten.
En ik begrijp zelfs dat mensen graag een zondebok hebben, t'is gemakkelijker om een persoon aan te wijzen en te zeggen (t'is zijn schuld ) dan te moeten aanvaarden dat we al 40 jaar hebben kunnen vliegen op tolerantiebeleid.

Op heden is het gewoon duidelijk, de 8 clubs moeten sluiten door nauwer toepassen van regels die reeds lang bekend waren en als een zwaard van Damocles boven ons hoofd zweefde.

Jammer genoeg heef niemand tijdens deze periode ( en dus ook ik niet) het initiatief genomen van een daadwerkelijk vzw-dglv-vml goedgekeurd club op te starten, vandaag dragen we daar de consequentie's van!

Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa!

Laatst bewerkt:
Vandaag naar de OMAC geweest in Oostrozebeke...
50km rijden... fijn..
Hebben alle comfort, WC, laden 12v, laden 220 volt, clubhuis met bar, tafels etc.. EN een terrein zo vlak als een biljarttafel...
Ik vind het jammer dat we zelf geen terrein kunnen vinden dicht in onze buurt. Die CTR is zodanig uitgestrekt...

pff, een jaar na de feiten.. mooie actie vd VML...
ondertussen hebben de meesten een andere spot gevonden denk ik.
Een jaar niet vliegen kan toch bijna niet als hobby-ist?
nu, toch blij voor de mensen die terug naar hun oude club kunnen!
greetz

Back