Gesponsord topic Belangstelling voor Fokker G1

@bart

hallo bart ,

ik zie na je filmpje te hebben gezien dat het optrekken bij de start zeer stabiel gaat.....
Fijn dit te kunnen zien ....

We gaan het proberen!

mvr gr Hans

@Bart83

Okee !

We zullen de resultaten tzt op het forum melden Bart , bedankt nogmaals.

Mvr gr
Hans

Electro is idd het gemakkelijkste om met tegenelkaar indraaiende props te maken. De voordelen zijn dat je tijdens starten en landen geen last hebt van koppel van 2 props die dezelfde kant opdraaien, dat effect is namelijk erger naar mate de snelheid afneemt en nog erger bij hoog vermogen bij lage snelheid (start of doorstart). Varioprop van Ramoser heeft hele mooie props die met linker en rechter bladen leverbaar zijn, ook nog instelbare spoed. Heb er eentje voor een FPV kist met 3 blads hub en 3 losse bladen van 11 inch. In deze hub passen bladen van 9 tot 13 inch (de uiteindelijke diameter 9 - 13 inch), spoed instelbaar van 4 tot 10 inch op de grond. Brandstof zal inderdaad lastig worden om 2 dezelfde motoren te vinden die tegengesteld draaien. De domp en sidethrust zal weer opnieuw moeten worden bepaald met props die tegenelkaar in draaien!
Bij een hoop 2-motorige 1:1 propellor vliegtuigen draaien de props tegenelkaar in, juist om de vliegeigenschappen te verbeteren.

Marco Lange

FOKKER G1 MERCURY verkrijgbaar (dus op voorraad) in de volgende winkels :

Top1 Toys Winterswijk TIMMERHUIS , 2 Brothers Bussum , Pitstop Zoetermeer , Modelbouw Bloemendaal, ACN Trading Zuidwolde, RC Addict , Modelbouw de Kombuis Barneveld
full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Is er al een update voor wat betreft de inbouw van retracts? Of zijn er al mensen die ze al ingebouwd hebben? Ben benieuwd wat de opties zijn.
Marco Lange

@marco330

Marco ,

Betreffende retracts : Zie onderstaand het inbouwretract , ( electrisch) dit onderdeel bouwen we achter een metalen inbouwraam , waarin het wiel naar binnen getrokken wordt..

Dit raam kan op het houtwerk worden gemonteerd , in het raam kunnen ook de wieldeuren en deurmeenemers worden gemonteerd. Een gietstuk is nu in voorbereiding in de vorm van de wielas-houder..

Het geheel kan met een schaalwiel ( ca 70 mm diam) worden afgemonteerd.
De electrische retracts zijn stevig , en beresterk uitgevoerd in diecast alu.

Er zijn nog geen sets uitgeleverd, zodra we de eerste foto's hebben , plaats ik deze .

Met vriendelijke groeten,
DUTCH AUTHENTICS LIMITED

full

full

full

foto 2 enj 3 zijn geweldig
ik zie aleen niet hoe je dat haat aansturen met een junit die voor een enkole poot lijkt te zijn ontworpen

Mooi! En wanneer zijn deze retracts te verwachten, een paar weken of praten we eerder over een aantal maanden? Dan ook te verkrijgen via de distributeurs die nu de kits leveren? Heel mooi project, ga zo door! Ben ook benieuwd of er nog een opvolger komt ...
Marco

Marco , ik verwacht begin volgend jaar, we tekenen dit onderdeel momenteel , er moeten verschillende onderdelen voor worden gemaakt.

mvr gr Hans

Ik weet wat er onder de kerstboom ligt dit jaar! Wilde even zeker weten dat de retracts er ook gingen komen, want deze kist moet gewoon gear up vliegen voor het mooie (en de snelheid!)
Marco

full

Hier is ie dan ....de definitieve versie 10 cc benzine gestookte chinese krachtpatser, welke wij nu kunnen gaan testen op de G1 .

.
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd, maar ik weet niet of je reactie gaat krijgen Agusta, in verband met:

"@wicky was laatst gezien: 18 mei 2015"

Groeten, Ramses
.

Ik heb mijn doos retour gedaan. Ik verwacht ook niet dat er veel vliegend te bewonderen zullen zijn. Ik vrees dat dit een een stille dood zal sterven. Heel erg jammer want de G1 is een beauty!

Gr Frank

Idd.
Er zaten nog al wat ontwerpfouten in.
Geen zaken die niet oplosbaar zijn maar dan is het geen arf kit meer en van de bijbehorende prijs mag je wel wat verwachten, vind ik.
Het vervelendste vond ik dat het feitelijk onmogelijk was om er retracts in te bouwen.
Jammer, want het is zo'n mooi model en op t oog zag ie er prachtig uit.
Maarja, hij moet dan nog wel te bouwen zijn, tenminste, naar mijn wensen.
Oja, en de communicatie met wicky was ook "best bijzonder" te noemen.
Naja, ik denk dat dit een mislukt experiment is voor hem en daar wordt je natuurlijk ook niet vrolijk van.

Back