Gesponsord topic Belangstelling voor Fokker G1

RC ADDICT verkooppunt FOKKER G1 MECURY ARF

Zojuist gespot op de website van RC-ADDICT te Ammerzoden

"Dutch Authentics Limited" Fokker-G1 Mercury - modelbouw en modelsport winkel van Nederland!

Dat wisten we al een poosje , maar nu vinden we het aardig om het ook even bij de naam te noemen zeg maar .....

Daniel van Maurik , is een echte specialist op zijn vakgebied. In zijn zaak RC Addict kan zowel de beginnende als de gevorderde modelbouwer/Vlieger de materialen vinden voor de hobby. Daniel vliegt zelf ook al jaren , en is tevens verwoed bouwer van geheel eigen modellen , die hij bouwt van tekening.
De Fokker G1 ARF Kit is bij RC Addict zeker in goede handen ! Deze vakhandelaar levert naast de bouwkit alle onderdelen welke je nodig hebt om de kist vliegklaar te kunnen maken.
RC Addict is in Nederland geroemd om de fijne service en de scherpe prijstelling !

Ik zeg : Ga eens kijken in de showroom bij RC Addict te Ammerzoden,

Mvr Gr DUTCH AUTHENTICS LIMITED
 
Verkooppunt Provincie Drenthe

In de Provincie Drenthe is als eerste verkooppunt de Firma ACN Trading te Zuidwolde aangesteld voor verkoop van de FOKKER G1 ARF Kit.

Vanmorgen zijn de contacten gelegd , en is de eerste Bouwkit afgeleverd aan Dhr André Jurrien.

De winkel is te vinden aan de Dopheide Laan nummer 9 , te Zuidwolde. een bezoek is zeker de moeite waard !

Bekijk zijn assortiment via web: acntrading

DUTCH AUTHENTICS LIMITED
 
@Femmo

Ja , hiervoor is ons toestemming verleend door de forumbaas.

Aangezien we hebben gekozen voor distributie via vakhandelaren staan we als een blok achter de winkeliers.

Mét de nodige ondersteuning, dus die winkeliers worden hier gewoon genoemd.
We doen het vooral omdat het goed werkt.

Ik zie er geen enkel probleem in.

Mvr gr.
DUTCH AUTHENTICS LIMITED.
 
Toch gelukkig dat deze draadjes nu kunnen.
Anders had je het nooit zo kunnen promoten.
Het is een erg leuk draadje en even zo mooi model geworden.
Leuk om eens achter de schermen te kunnen kijken.
Hopelijk volgen er nog meer apparte of minder bekende modellen.

verstuurd met mijn smartphone
 
Zo is het Bertus

Inderdaad , dankzij deze mogelijkheid en permissie kunnen we uitzien naar een volgend model.

Veel geleerd , en vooral een stuk wijzer geworden ;-) Het kan niet anders of ik zou een aantal dingen anders aanpakken bij een volgend model....

Elke suggestie voor een "Apart Model" of niet alledaags is welkom.
We staan open voor ieders ideeen...

Mvr gr
DUTCH AUTHENTICS LIMITED
 
Elke willekeurige Koolhoven...

Dat gedeelte van de nederlandse luchtvaart is onderbelicht.

Of anders een echte "nederlandse exoot"

De Pander S4 postjager, die meedeed in de Londen-Melbourne luchtrace (en daarbij verloren ging)

Prachtige kist, met zijn apart geplaatste aillerons...

Groet, Bert
 
Gisterenavond exact dezelfde bekeken, De Pander S4 postjager.
Trouwens de meeste toestellen van Pander hebben een beperkte oplage gehaald.
 
Laatst bewerkt:
Gisterenavond net dezelfde nog bekeken, De Pander S4 postjager.
Trouwens alle toestellen van Pander hebben een beperkte oplage gehaald.

Dat was ook niet voor niets: Ze waren kwalitatief niet zo heel erg goed....

De gekscherende slogan was niet voor niets "Koopt Uw meubels van Pander maar Uw vliegtuigen van een ander"....

Maar het was wel een heel mooi ding, die S4...

Er schijnt wereldwijd nog slechts één Pander te bestaan (weet uit mijn hoofd niet welk type), ergens in Finland of een ander koud land...

Groet, Bert
 
Het probleem met de panders lag hem echter niet aan pander
maar aan de motoren die er vaak mee nokten

Dat betwijfel ik...

Aangezien Pander geen eigen motoren bouwde, is het aannemelijk dat ze motoren gebruikten die ook voor andere vliegtuigbouwers beschikbaar waren, en dus even betrouwbaar in een Pander als in een ander vliegtuig...

er zullen in die tijd veel meer vliegtuigfabrikanten geplaagd zijn door motorproblemen, schat ik zo....

De S4 is verloren gegaan doordat hij door zijn landingsgestel zakte (weet niet of het bij een start of een landing gebeurde) en volledig uitbrandde.

Groet, Bert
 
Dat is niet juist wat jullie vertellen.

De Pander S4 Postjager is tijdens de London-Melbourne race, bij een start in het donker op een vliegveld-tractor gebotst. De Postjager die net los was, kon hem niet ontwijken en klapte op de grond. De bemanning kon er op tijd uit komen voordat het toestel volledig afbrandde.

Daarvoor had de Postjager wel problemen met een ingeklapte landingspoot gehad, maar die was hersteld en had dus niets met de crash te maken.

http://www.aviacrash.nl/paginas/panderjager.htm

panderjager-brand.jpg
 
Er schijnt wereldwijd nog slechts één Pander te bestaan (weet uit mijn hoofd niet welk type), ergens in Finland of een ander koud land...

De Schneider SG-38 (Schul Gleiter 38, "les zwever 38") is een in 1938 door Fritz Stamer en Alexander Lippisch voor lesdoeleinden ontworpen zweefvliegtuig. Het vliegtuig is een doorontwikkeling van de Zögling 35 en werd tijdens de Tweede Wereldoorlog veel gebruikt om piloten op te leiden. Er zijn vanaf 1940 ook in Nederland exemplaren van dit vliegtuig gebouwd; er werden door de meubelfabriek Pander 555 zweefvliegtuigen van dit type voor het paramilitaire Nationalsozialistische Fliegerkorps NSFK gebouwd. Het enige nog bestaande Pander vliegtuig is een SG-38 in bezit van het Suomen Ilmailumuseo (Fins Luchtvaart Museum) in Helsinki.
 
Dat hij door zijn landingsgestel is gegaan was juist, dat hij uitgebrand is ook.
Het gebeurde niet op hetzelfde moment. Bert was er zover nog niet naast :-)
Henri, bedankt voor de link van de duidelijke info. Ik had hetzelfde gelezen op wikipedia.

Mvg

Gust
 
Die details die henri vertelt, die wist ik dan weer niet (ik ben nog iemand die, hoe ouderwets, nog veel met menselijk geheugen versie 1.0 werkt...:rolleyes: )

Maar linksom of rechtsom, het toestel had wel tamelijk aparte en zeker erg fraaie lijnen...

Goeie kandidaat voor de volgende Dutch Authentics naar mijn bescheiden mening....

Groet, Bert
 
Back
Top