Beginnersperikelen.. Hoe vlieg je met zo min mogelijk crashes..

Zeker weten doe ik het pas als ik de Gaui heb gevlogen natuurlijk. Kan ik er op mijn parkeerplaatsen goed mee uit de voeten bijvoorbeeld. Maar de kans is vrij groot dat de 450 naar Suriname gaat. Ik kan daar Align onderdelen krijgen en ik ben vaker in Nederland dan Suriname nog de komende 2 jaar. Dus degene die het lekkerste vliegt blijft in Nederland.

Ziet er strak uit chow! wel een grote kap, ik denk dat je iemand moet zoeken die hem kan paintbrushen. Zelf spuiten, of plakken lijkt mij moeilijk.

Ik heb alles doorgenomen. De handleiding erbij is goed. Dit kan iedereen in elkaar zetten. Wel een verademing is dat. Morgenochtend met een kop koffie lekker knutselen. Ik probeer hem zover in elkaar te krijgen dat hij op z'n skids staat. Dat doe ik helaas niet in een uurtje want het barst van de onderdelen dus ik moet per fase even goed kijken. Gelukkig is er ook op rcgroups een bouwverslag met foto's.
Een bouwverslag hier doe ik liever niet. Vind dat pas netjes als ik hem helemaal zelf bouw. Nu zal Stefan op een zeker moment bijspringen mij met de electronica te helpen. Kan ik mooi even meekijken en de keer erop snap ik gelijk hoe het werkt :)

Volgende week verwacht ik de spullen van Hobbyking binnen te hebben.. Omdat ik toch aan het bestellen was zit er nog een extra speeltje bij.. Veel minder belangrijk dan de Gaui maar ben benieuwd..

Zat toch een beetje dwars dus heb een fyberglass canopy besteld in de UK speciaal voor de 425.. Kan ik er wel mijn stickers opplakken :) En weet ik zeker dat het past... So be continued ;)

1657.jpg

[mod]
Het topic was aangemaakt als topic voor beginners tips om zo min mogelijk te crashen.
Nu is het een chat topic aan het worden met steeds dezelfde deelnemers.

Willen jullie a.u.b. aparte topics aanmaken met losse onderwerpen in de juiste secties?
Kan je geen toepasselijke sectie vinden, dan is er nog altijd de heli pilot'smess waar je vanalles en nog wat kan posten.
Maakt alles veel overzichtelijker voor andere gebruikers van dit forum.
En zorgt ervoor dat er geen eilandjes ontstaan in de helisectie ;)

Alvast bedankt,
Groetjes Eric.
[/mod]

Prima idee, zou jij dan de laatste 20 pagina's van dit topic kunnen kopieren in een nieuw topic in de mess? dan hebben we iets om op voort te borduren :) (volgensmij is dat voor jou redelijk simpel te doen? ) Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
Op zich dekt de inhoud de lading nog steeds, piloten die chatten, vliegen niet, en kunnen ook niet crashen. :D

Maar het loopt inderdaad een beetje uit de hand. Het is meer een dagboek geworden, een beginner die met dit topic korte, bondige informatie hoopt te vinden hoe met zo min mogelijk schade de "heli-ladder" te beklimmen, komt een beetje bedrogen uit. Dus begrijpelijke actie van de mods.

Prima mannen, alvast bedankt.
We willen wel graag zien dat je technische vragen en onderwerpen gewoon in de juiste secties gaat plaatsen.
We zouden het zonde vinden als er van alles en nog wat over diverse heli's in 1 draadje terecht komt.
Het forum is naast gezelligheid ook een waardevol naslagwerk voor mensen die antwoorden zoeken.
Probeer met zijn allen de informatie makkelijk te laten vinden door iedereen, en gebruik zoveel mogelijk de gehele helisectie.
Een grote groep vrienden in een kroeg is altijd beter dan kleine groepjes bekenden in een huiskamertje ;)

Grt,
Eric

Technische vragen zullen wat mij betreft zeker in een apart topic komen.. Andere informatieve zaken uiteraard ook. Dat is ook nooit anders geweest alleen heb ik eigenlijk niet zoveel vragen omdat er zo ontzettend veel informatie al te vinden is. Google is your friend zeg maar.
Mij lijkt een topic van dagelijkse heli beslommeringen verder nuttig. Je doet contacten op in een wat informelere sfeer zonder direkt alleen naar de techniek te staren. En hopelijk levert dat een stuk gezelligheid op en wellicht contacten om ook in real life een keer af te spreken.. Dat was althans mijn insteek alleen zat dit nu in het verkeerde topic. Dus ik streef niet naar een eiland met vaste klanten maar meer een verzamelplaats om wat te beppen over wat je bezighoud zo op een dag als je met je heli's bezig bent.
Het nieuwe topic staat nu ook waar hij hoort. Hopelijk komen anderen ook een keer kijken en hun ervaringen delen. Liefst met foto en video ;)

Mocht dit toch niet zijn wat het mod team ziet dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.

Dan is het duidelijk waar meer behoefte aan is....

Blijkbaar "bept" men liever dan dat men "begint"....:D

Groet, Bert

Yep.... maar zullen we dat dan maar verder doen in de pilot's mess?

Daar is het normaliter de laatste tijd ook gezellig.....;)

Groet, Bert

Back