Bedankt voor de duidelijke uitleg! Gelijk het mes in een nieuw vliegtuig zetten (OK, de connector losknippen/vervangen) klinkt een beetje eng en wellicht niet bevorderlijk voor garantie. Ik zie er echter wel de door jou genoemde voordelen van in. De XT60 is een logische keuze icm de lader. Is het vanaf de zijde van de batterij niet handiger om XT30 te hebben, het aanbod lijkt daarvan groter? Ik zag XT30-60 verlopen beschikbaar, dus die zouden de conversie naar de lader kunnen doen.
Voor mij is de key take-away van je antwoord dat die parallel boards minder verstandig zijn dan een lader die gelijk 4-voudig kan laden. Dat ga ik sowieso op die manier aanpakken.
De gemelde Rino batterij is wel relatief zwaar met 27gr. Ik zocht nog eens op hk naar eflite en tot mijn verbazing kwam deze tevoorschijn:
300mAh met Eflite connector 16 gram
450mAh met Eflie connector 26 gram (even zwaar, maar dan meer lading
Met bovenstaande in gedachten, is het een mooie oplossing om 4 Eflite - XT60 met balance adapter verloopjes te maken/kopen en zo op de lader aan te sluiten?
Voor mij is de key take-away van je antwoord dat die parallel boards minder verstandig zijn dan een lader die gelijk 4-voudig kan laden. Dat ga ik sowieso op die manier aanpakken.
De gemelde Rino batterij is wel relatief zwaar met 27gr. Ik zocht nog eens op hk naar eflite en tot mijn verbazing kwam deze tevoorschijn:
300mAh met Eflite connector 16 gram
450mAh met Eflie connector 26 gram (even zwaar, maar dan meer lading
Met bovenstaande in gedachten, is het een mooie oplossing om 4 Eflite - XT60 met balance adapter verloopjes te maken/kopen en zo op de lader aan te sluiten?