beginnen

• Topicstarter Topicstarter pelle
  • Startdatum Startdatum
P

pelle

Guest
ik weet niet of ik hier goed zit maar ik vraag me af hoe begin je aan rc modelbouw beginnen jullie gewoon met bouwen net zoveel bouwpakketten gebouwd tot je er genoeg van af weet wat is het handigst om te beginnen als jongen van 12 redelijk technis(rot woord computer verandert hem automatisch)
die daar een hele boel tijd in kan steken maar geen boel geld wat is het makkelijkst om te beginnen een auto een boot een vliegtuig
kunnen jullie mij helpen

hallo

iedereen moet beginnen met zijn eerste auto, boot, vliegtuig enz. het is makkelijk als je bv iemand kent die er verstand van heeft, zoniet, internet (zoals dit forum) is je beste vriend voor als je iets te weten wilt komen.

voor elk rc-model zijn er modellen geschikt voor beginners, en zoals hier boven gezegt even internetten en je vind vanzelf wel een leuk modelletje

geen van de 3 opties is (vliegtuig boot auto) is onmogelijk, maar als je wilt vliegen ben je wel (zover ik weet) verplicht je bij een club aan te sluiten, wat niet het geval is bij een auto of boot.

het minst prijzig is een auto of boot.

ik zou zeggen orienteer goed wat je zelf het leukst vind, en vragen kunnen altijd gesteld of opgezocht worden via het net

[mod]Eens met de post hier boven. Vandaar even verplaatst naar het modelbouwcafe[/mod]

kunnen jullie mij helpen

Weer een losse flodder?
Hoe is het met je auto op waterstof?

technis(rot woord computer verandert hem automatisch)

Is geen rotwoord en geef de computer niet de schuld als je niet weet hoe je om kan gaan met spelling correctie.
Leren jullie op school niet meer om zinnen te beginnen met een hoofdletter en af en toe een komma en een punt te gebruiken?

Het is hier geen msn dus probeer een beetje zo te schrijven dat anderen ook plezier hebben in het lezen van je berichten.
Er zijn er genoeg die informatie willen geven, maar als je eerst moet gaan ontleden wat je bedoelt schiet dat niet op.

wat lijkt jouw een trol
en baggerdinges ik heb geen smn
en voor om een motor te bouwen heb je iets nodig om metaal te bewerken lassen mag van mijn moeder pas vanaf mijn 14 de

groeten pelle

dit is een serieuse vraag en dan wil ik geen losse flodders of baggeraar die mij erg bemoedigen toespreekt binnen krijgen maar antwoordt

Je vragen zijn niet echt duidelijk maar goed:

Wil je rijden? Koop een auto en ga rijden. Zoek anderen op die ook rijden, maak vrienden, rijdt samen....en je komt er vanzelf achter wat je leuk vind...ervaring krijg je door het te doen.

Bootje idem dito....alleen zijn die wat duurder en vragen qua bouwen iets meer ervaring dus vooral simpel beginnen....in de modelbouwwinkel kunnnen ze je daar heus mee helpen. (hobbyking helpt niet!)

Vliegen....lastiger.....ga het vragen bij een club want zonder hulp wordt het een lange leerweg die wat meer geld kost.

Maar het helpt als je zegt wat je wilt......varen vliegen of rijden is echt een wereld van verschil.....de truc zit hem in het gewoon gaan doen. Simpel beginnen en op een gegeven moment krijg je een voorkeur voor wat je leuk vindt en daar ga je mee verder.

Groeten

Justus

Laatst bewerkt:
ik heb een autotje benzine gekocht slecht onderhouden dat is dus mijn eerste project later wil ik kijken voor varen bedankt allemaal

Ik denk dat je serieus eerst eens goed moet ga nadenken met wat je wil gaan,
Vraag info, zoek modelbouw verenigingen in de buurt,ga praten met mensen over modelbouw,

MAAR doe vooral geen uitspraken zoals dit:

Kerel,hier maak je echt geen vrienden mee op die manier,
Sorry dat ik het op die manier moet brengen,maar ik heb er geen andere woorden voor..

Mvg Vincent,

dit is een serieuse vraag en dan wil ik geen losse..... toespreekt binnen krijgen maar antwoordt

Sorry jochie....

maar de meeste mensen zouden liever zien dat iemand de moeite neemt, zijn vragen duidelijk op te schrijven, vinden het prettig dat die vragen ook nog eens in minimaal enigszins normaal Nederlands gesteld worden, en spreken jou daar in mijn ogen tenminste, op vriendelijke en beleefde wijze op aan....

En dan reageer jij met termen als: "baggerdinges", en ook: "dan WIL ik....", ofwel behoorlijk arrogant, om maar niet te zeggen verminderd sociaal.
Veel mensen vatten dat als op zijn mist op als onbeleefd of slecht opgevoed.

Als je dan ook nog aangeeft dat je blijkbaar nog niet eens 14 bent, ja, dan moet je niet gek kijken als veel mensen gaan denken: "wat is dat voor een brutaal, slecht opgevoed etterbakkie wat hier even gaat bepalen wat hij wel of niet wil?"

Persoonlijk heb ik ook geen enkele behoefte om iemand zoals jij verder te helpen. Wat nou, als ik jou bij ons op de club bijvoorbeeld help, en de club de komende jaren met een vervelend arrogant snotaapje opgezadeld zit?
Als ik jou verder help, dan zadel ik ergens in het land mischien een club op met jou, en dat wil ik, zoals jij je nu gedraagt, niet op mijn geweten hebben....
Dan help ik liever iemand waarvan ik de indruk heb dat zo iemand op een club in elk geval de sfeer niet gaat lopen verzieken.

Leer je eerst maar eens normaal gedragen voor je leert bouwen en vliegen/varen/rijden, daar kom je in het leven ook een stuk verder mee.

Groet, Bert

wil me er niet mee bemoeien, en hoop dat pelle begrijpt hoe hij zich beter kan gedragen.

maar zou dit topic niet beter gesloten kunnen worden, want mensen worden er niet vriendelijker op.

Ik wil me er wél even mee bemoeien...

Pelle: jij wilt antwoorden op vragen.
Dat kan je op twee manieren doen:

De eerste: doe een beetje moeite om vriendelijk over te komen en besteed wat zorg aan je schrijfkunsten.

De tweede: knal alles wat in je opkomt hier neer en scheld iedereen die daar commentaar op heeft uit. Investeer vooral niet in punten, komma's en dergelijke onzin, want dat kost alleen maar onnodige bandbreedte.

Welke manier zou het meeste resultaat hebben, denk je?

Bedenk even goed: jij wilt iets van ons.
Wij (de "ervaren" ;) modelbouwers) hebben momenteel niet zoveel van jou nodig...
En tot slot: ik hoop dat je je benzine-autootje (of is het nitro??) niet gaat ombouwen voor waterstofgas-aandrijving, want dat zou wel eens een knal-effect kunnen geven.
Zeker na je 14e verjaardag, als je eindelijk mag lassen...

Laatst bewerkt:
heb je trouwens een budget en als je geen voorkeur dan koop je toch via marktplaats 1 van die goedkope Nikko boten en auto's.
Voor een vliegtuig zou ik een nieuwe Silverlit X-Twin kopen, want bij een vliegtuig heb bij een tweedehands toch meer kans op ongeziene schade.
Met dit heb ik ook gedaan en zo mijn voorkeur bepaalt.

Niels

Goede tips, bedankt iedereen, ik ben ook pas nieuw hier en hoop veel te leren.

Back