beginnen met quadcopter

hallo, ben sander welgraven (15)
woon in westervoort

heb in december een walkera lady bird gekocht vliegt erg leuk, alleen je kan er vrij weinig mee, omdat die zo klein is.

maar nu wil ik in mei een eigen quadcopter bouwen.
ik weet al aardig wat van quadcopter heb er veel over gelezen maar ik wil zeker weten of het een goeie setup heeft (mischien heeft iemand er ervaring met de setup)

4xmotor: NTM Prop Drive Series 28-26A 1200kv / 250w (NL warehouse)

4xregelaar:
Hobbyking SS Series 25-30A ESC (NL Warehouse)

controlboardje: Hobbyking KK2.0 Multi-rotor LCD Flight Control Board (NL Warehouse)

4x Accessory Pack: NTM Prop Drive 28 Series Accessory Pack (NL Warehouse)

frame: Q450 Glass Fiber Quadcopter Frame 450mm - Integrated PCB Version (NL Warehouse)

2xzakje propellers: Slow Fly Electric Prop 8045SF (4 pc) (NL Warehouse)

accu heb ik nog dat zijn deze: Turnigy 2200mAh 3S 40C Lipo Pack

alvaste bedankt
gr,sander

Hey

De hobbyking SS regelaars vervangen door Turnigy Plush en je hebt een leuke setup!
De SS serie heeft niet zo'n lekkere throttle range, dat is bij de Plush veel beter!

Groeten

De zippy 2200mah te koop bij digitech zijn ook erg goed en zeer betaalbaar. Ik heb er 4 en ben uiterst tevreden

Op 3S verbruiken je motoren maximaal 18A. Met vier motoren heb je dus een maximale stroom nodig van 72A. Daar komt nog een klein beetje bij voor de flight controller en de ontvanger, maar die zijn te verwaarlozen.

Een 2200mah van 30C kan 66A leveren. Je zou zeggen dat dat te weinig is, maar kortstondige uitschieters kunnen ze vaak wel hebben.
Ga je naar 40C, dan kan je al 88A gebruiken en zit je altijd binnen de veilige grenzen.

Zelf heb ik 3300mah op 30C (99A max). Ik heb deze batterij voornamelijk genomen vanwege de vliegtijd.

Oke, het moet wel lukken me accu's zijn 40 c dus 88a terwijl de motoren 72a trekken dus nog 16a over.
En weer wat geleerd

Gr,sander

De ntm motoren heb ik niet meer als 12Ampere zien trekken op mijn 3S setups, dus maak je maar geen zorgen.

Kies voor andere kleur props voor voorop de quad dan achter.
Dan weet en zie je beter wat de voorkant van de quad is.

Geloof me dat heb je echt nodig, zeker in het begin.

Let op, als je 2 verschillende kleuren props wil voor en achter zul je 4 setjes props aan moeten schaffen!
1 set kleur 1 linksom voor linksvoor,
1 set kleur 1 rechtsom voor rechtsvoor,
1 set kleur 2 linksom voor linksachter en
1 set kleur 2 rechtsom voor rechts achter.

ik snap het niet helemaal met de setje props die ik nodig. dus zouden jullie kunnen zeggen welke ik nodig heb?

gr,sander

Koop gewoon een set of 4 a 5, dan heb je er een stuk of 16 of 20 (4 per set), die props zijn zo kapot en als je dan weer nieuwe moet bestellen is dat niet leuk, vooral niet als je op het vliegveld staat.

oke bedankt voor het helpen,
als het goed is ga ik zaterdag bestellen.
ik maak dan een bouw video die op me youtube kanaal komt. zodat jullie me precies kunnen helpen als ik iets fout doe.

hier is alvast me youtube kanaal therctest - YouTube

Back