Beginnen met modelvliegen, Hype Relax 2 op het oog, goede keus?

Hey allemaal,

Ik wil graag beginnen met modelvliegen en heb daarvoor de Hype Relax 2 op het oog.

10301-Hype_Relax_II_brushless_electro_zwever_2.4Ghz_RTF_-_Blauw-7389.jpg

Ik lees op internet dat het zweefvliegtuig een goede is voor beginners? Ik heb zelf weinig ervaring. Ik heb redelijk wat geoefend op een simulator en hiervoor had ik een Parrot AR Drone 2.0 (maar deze is vrij ''dummyproof'').

Is mijn keuze een goede?

Groet,

René

Misschien even de moeite nemen om zelf wat te lezen? ;) <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Rene,

ja hoor, fijn kistje waar je wel mee uit de voeten kunt.
Zender is wat iel en eenvoudig en mocht je besluiten verder te gaan in de modelbouw heb je aan deze zender niet zo heel veel.
Zoals overal al eerder aangegeven is moet je de eerste vlucht(en) niet zelf gaan doen. Ga eens naar een club bij jou in de buurt met je toestel en laat hun ernaar kijken en hem invliegen, weet je zeker dat hij na zijn eerste vluchten weer heel in je auto komt te liggen.

Succes ermee en als er meer vragen zijn dan vraag gerust, per pb mag ook..

Groeten,

Paul.

Een model met de motor en prop aan de voorkant zou ik niet aanraden. je gaat gegarandeerd een keertje wat harder neerkomen op je neusje en als dan meteen je motor-prop of firewal beschadigd wordt er even niet gevlogen en lopen kosten msschien snel op.

Kijk dan misschien beter voor een bixler of hawk sky.

Die hebben als beginner vliegtuig hun motor achter bovenop. een neus de grond in kost je dan alleen wat tape en lijm.

Succes met deze super hobby!

groeten Leon

Doet me sterk denken aan mijn Arcus waarmee ik de eerste schreden op het modelvliegpad heb gezet (en die al vele malen gerepareerd en geplakt is :rolleyes:) Je kunt er ook wat mee zweven. Verder rustige en goedmoedige vlieger.
De prop is natuurlijk een klapprop de de kwetsbaarheid daarvan vind ik wel meevallen. Als hij steil op z' n neus de grond in duikt helpt ook een duwprop niet zo heel veel :D

Dankjewel allemaal. Ik ga dan denk ik toch voor de Hype Relax 2, ik twijfelde ook nog even aan de Hype U Can Fly maar die lijkt me moeilijker als beginner.

Ik ga het overigens wel op mijn eigen proberen zonder hulp. Wellicht dat ik iemand tegen kom in het park waar vaak andere vliegers te vinden zijn. Ik hoop dat het me lukt. Ik zag dat de reserveonderdelen goedkoop zijn mocht ik crashen. Ik ben benieuwd of ik iets aan de simulator en heb gehad. Heb veel geoefend met de simulator voor Android en heb even gespeeld met de simulator in de winkel, dit ging mij best goed af al zeg ik het zelf.

Rene wees wijs en ga alsjeblieft niet alleen aan de gang!
Er is denk ik maar 1 op de 1000 beginnende piloten die het lukt om zichzelf het vliegen te leren. Als je geluk hebt ben je die ene maar reken er maar niet op.
Vliegen met een simulator moet je vergelijken met auto rijden. Ook al stuur je nog zoveel met een autosimulator, op de weg is een echte auto toch echt een ander verhaal en voor je het weet klap je ergens op. (Als je al weg komt....)
Maak niet de fout zoals zoveel andere beginners voor je die dachten het zelf wel te kunnen doen. Ga naar een club met ervaren piloten en laat die je helpen, anders eindigt jou mooie vliegtuig in een grote wolk (schuim)-sneeuw. En dat in de zomer :-).

Nogmaals, wees wijs en luister naar mensen die weten waar ze het over hebben .......

Groeten,

Paul.

Vandaag dan eindelijk de Relax 2 gekocht. Helaas bleek bij het in elkaar zetten dat één servo kapot was. Dit hebben ze bij Verspaget uitstekend verholpen. Inmiddels ook op zoek gegaan naar een MVC in de buurt. Als alles goed bevalt ga ik me definitief aanmelden bij MVC Waarle waar ze me ook de eerste vliegmeters gaan aanleren! Zij bestaan nog amper een maand, erg leuk om er vanaf het (bijna) begin bij de zijn!

Perfect.

Houd dit filmpje maar goed bij de hand, een mooier voorbeeld om het vliegen aan te leren vind je niet gauw.
Dit is wat steeds door die oude rotten hier eindeloos tot wanhoop nabij word aangehaald.
:teacher::teacher::teacher::teacher::teacher::teacher::teacher::teacher::teacher::teacher::worship::worship::worship::worship::worship::worship::worship:

Welkom in de vliegwereld.

Johan.

Hulde Rene !!

Zo hoort het en ga je nog lang heel veel plezier aan dit toestel beleven.

Van mij ook: WELKOM in de prachtige modelvliegwereld !

Ik hoop dat jij een voorbeeld mag worden voor eventuele andere stomkoppen die het toch alleen denken te kunnen.

Groeten,

Paul.

P.s. mooi filmpje :-)

hoi rene.

leuk filmpje,en goed dat je er iemand bij hebt om je eea te leren.
ik heb het mezelf aangeleerd,maar heb de eerste maanden constant brokken moeten rapen en alles weer moeten lijmen met purlijm!.
dat is erg zonde van je toestel.

is ondertussen weer 3 jaar geleden en vlieg de laatste 2jr zonder schade.
ik heb mezelf vorige maand ook een relax2 cadeau gedaan.
wat een supertoestel zeg!!,ik heb er al een vlucht of 20 opzitten nu,en het is iedere keer weer een genot om ermee te vliegen.

succes ermee he!

Dankjewel allemaal. Inmiddels kan ik al zelf opstijgen en landen. Uiteraard het sturen in de lucht gaat ook goed. Vind het alleen nog lastig om op grote hoogte de ligging in te schatten van het toetsel, ik denk dat dit komt door mijn gebrek aan ervaring. Dadelijk weer de lucht in en vlieguren maken!

Netjes gevlogen! Nu alleen nog het circuitje op het einde van de vlucht met de landing vliegen, maak je het jezelf alleen maar makkelijker door en het geeft je de tijd om " de rust" in het toestel te brengen, de snelheid goed te krijgen en de hoogte er uit te vliegen.

Zoals het aanvliegen voor de landing in dit filmpje van mijn dubbeldekker. Groot of klein model, prince blijft hetzelfde :-)

Tony Clark Sopwith Pup - YouTube

Hallo René je schrijft dat in de eerste vlucht kennelijk een andere piloot startte. Hoe ging dat, kan je op de zender van deze relax een trainer aansluiten?

Hallo René je schrijft dat in de eerste vlucht kennelijk een andere piloot startte. Hoe ging dat, kan je op de zender van deze relax een trainer aansluiten?

Op de achterkant van mijn zender zit wel een traineraansluiting. De persoon die mij heeft geholpen heeft mijn vliegtuig eerst op grote hoogte gebracht en ik heb daarna geprobeerd te blijven zweven in de lucht. Wanneer ik weer omlaag kwam bracht hij hem weer naar boven zodat er altijd tijd is om in te grijpen als het fout zou gaan. Vanuit hier zijn we meer dingen gaan proberen.

Inmiddels heeft mijn zoon ook een RelaxII gekocht, de RTF versie en er zit inderdaad een poortje aan de achterkant van de zender, maar wat dat ding doet is mij niet helemaal duidelijk, want Phoenix, mijn flightsimulator herkent de zender iig niet.

We hebben het dus maar net zo gedaan als jij, Ik heb de Relax op hoogte gebracht en toen de zender overgegeven en omdat het nogal waaide nam ik hem steeds weer tijdig over als ie te laag kwam.
Ik moet zeggen dat het inderdaad een toestel is dat zijn naam eer aan doet. Hij vliegt heel relaxed ;-)

Back