Bec functie regelaar functioneert niet

Een vraag betreft de bec functie in mijn 80A regelaar.
Onlangs is de kist waar deze regelaar inzat naar beneden gekomen..

Eigenlijk is alles gewoon nog in orde op de regelaar na.
De Bec functie van de regelaar werkt niet meer naar behoren.
Deze doet namelijk het volgende:
- Bij aansluiten van alleen de regelaar op de ontvanger werkt alles normaal
- Op het moment dat er iets extra's wordt aangesloten op de ontvanger knalt de bec eruit en reageert nergens meer op.

Wanneer ik de accu opnieuw aansluit lijkt het erop alsof de regelaar de puls die je normaal terughoort in de motor bij het opstarten ook door de bec stuurt. De servo welke aangesloten geeft deze piepjes namelijk ook, ontvanger reageert nog steeds nergens op.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Vind het vrij apart dat op het moment er servo's bij aankomen de regelaar ermee ophoudt. Wanneer alleen de regelaar aangesloten werkt deze naar behoren(ook bij volle belasting).

Mochten iemand tips/adviezen hebben hoor ik dat graag!

Bij voorbaat dank!

Heeft het voorheen wel altijd gewerkt. Zoja, heb je er daarna andere(zwaardere) servo's in gezet of een andere motor. en als je de boel aansluit zonder regelaar en alleen met de servo's(aparte ontvanger accu gebruiken in dit geval), werkt het dan wel?

Het betreft een Dymond regelaar.

Aan de stroom consumptie zal het niet liggen.
De bec moet 3Ampere kunnen leveren (5volt).
zelfs met slechts 1 servo trekt de bec dit niet.
Voorheen trok deze gewoon alle servo's.

Kan het zijn dat er ergens in de regelaar sluiting zit, ofwel 2 contactjes met elkaar verbonden staan waardoor de puls die naar de motor gaat nu ook naar de BEC gaat?

Edit; als ik een losse ontvangeraccu op de ontvanger aansluit werkt alles gewoon naar behoren.

Ik denk dat inderdaad je bec stuk is. Als het met een losse ontvanger accu wel werkt, kan je bec dus nu niet meer de gevraagde stroom leveren, wat ie voorheen wel kon. Mischien kleine sluiting in het bec gebeuren waardoor daar al wat stroom verloren gaat en dus niet voldoende overblijft voor de rest. Waardoor dus de boel gaat flippen.

Ik denk dat inderdaad je bec stuk is.
Daar lijkt het veel op.
Door de crash kunnen de servos geblokkeerd geweest zijn waardoor de bec wordt overbelast.
Een oplossing is misschien een losse bec te kopen.
Dat is goedkoper als een compleet nieuwe regelaar.
Als je echt voor zekerheid gaat koop dan een nieuwe regelaar.;)

Gebruik met deze regelaar gewoon een apparte ontvanger accu voor de stroomvoorziening vd RX en servo's, verwijder wel de rode draad vd ESC naar de RX.
Zo kan je deze ESC nog gebruiken.
Heb al zo'n 3 regelaars in gebruik, waarvan ook de BEC functie is uitgevallen, vraag mij niet waarom.
Na 2 jaar gebruik doen deze het nog steeds goed.

Succes ermee.
Ammo

... verwijder wel de rode draad vd ESC naar de RX. ...
full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back