Ik ben bezig met het bouwen van de Jedi van Baudis, maar blijf net wat vragen zitten tav de ballasttube.
De ballasttube is zo ontworpen dat als hij is gevuld met ballast, deze blokjes automatisch worden gefixeerd wanneer de neuscone er overheen is geschoven.
Een tweede belangrijk aspect is de totale lengte van de blokjes op een rij. Vervolgens wordt precies de helft van deze lengte genoteerd op de ballasttube wanneer deze is 'geladen'. Dit 'middelpunt' zal vervolgens precies in het gemiddelde zwaartepunt worden aangebracht, zodat met of zonder ballast het zwaartepunt en balans blijft gewaarborgd. Je hoeft dus nooit lood bij te plaatsen als je een ander gewicht wilt vliegen.
Nu lijkt echter in de juiste positie de ballast nog niet goed gefixeerd te worden met neus cone er op geschoven. De blokjes schuiven nu nog iets bij het kantelen.
Ik weet niet of ik nu nog iets over het hoofd zie, maar wil vragen of mensen ervaring hebben met dit systeem van Baudis wat al op een aantal andere modellen is toegepast. Wellicht kunnen zij de oplossing aandragen van hoe ik dit moet aanpakken.
Op RCgroups werd aangegeven dat de rand van de opening van de tube samenvalt met de rand van de romp opening, maar dit is qua meting absoluut niet het geval.
Zo in ieder geval niet dus.