Tijdje niet bezig geweest, maar heb weer wat om over te schrijven:
@Herman, bedankt voor het aanbod ik kreeg dezelfde dag ook nog een voorraadje van een bouwer uit voorhout (das wel zo makkelijk).
@Adam, bedankt voor de uitleg.
@iedereen,
Eerst zal ik beginnen met een paar plaatjes van het varen, heb nog even een wat langere tweede proeftocht gehouden. De eerste was misschien net 5 minuten. De tweede ook op wat groter water gedaan, blijft een scheepje wat erg lekker vaart. Snel, soepel, wendbaar en best wel stil.
En ik ben nu ook echt officieel verslaafd aan zelfbouw, het is geweldig om je volledig van niets opgebouwde rompje door het water te zien glijden.
Een paar plaatjes:
Omdat uiteindelijk ook de verschansing op het achterdek eens afgemaakt moest worden (ik keek er steeds tegenop) ben ik daar maar aan begonnen. De rechte zijkanten gingen allemaal redelijk eenvoudig, op een deuk in het dek aan stuurboord na welke eerst opgevuld moest worden.
Na het maken van een aantal malletjes ging de schuine verschansing achterop ook wel aardig.
Alleen nu heeft zich een probleem gevormd waar ik voornamelijk tegenop zat. De rondingen in de verschansing op de hoeken.
Heeft er iemand een idee over hoe ik dit met een mooie ronde verschansing op elkaar kan laten aansluiten?
Als laatste ben ik tussen de werkzaamheden bezig geweest met een mooie standaard.
De basis had ik al een eenvoudige standaard van triplex/ multiplex, hier heb ik een kwartronde sierrand tegenaan gelijmd. Vervolgens dit geheel twee lagen Rambo interieur lak Mahonie 770 gegeven waardoor het hout een mooie kleur kreeg. Omdat deze lak zijdeglans was heb ik het geheel nog afgelakt met twee lagen pantservernis hoogglans.
Het resultaat:
Als iemand een antwoord heeft op mijn vraag over de verschansing heel graag, en op of aanmerkingen op andere punten zijn ook altijd welkom

.
Gr robin