Je kunt inderdaad verschillende gains koppelen aan verschillende vliegfases/idles.
Check je mail! Je krijgt een nieuwe firmware.
Over de banking. Zoals je normaal ook staartgains(rotorgain kan vaak ook wat hoger bij lagere toeren) zou schakelen bij verschillende toeren. Neem de logo als voorbeeld. Normal is bank 0, idle 1 is bank 1 etc. Idle 1 2080 rpm, daar heeft de staart net wat meer gain nodig dan op idle 2, 2300 rpm. In het begin toen ik zoekende was naar de perfecte staart op 2080, had ik idle 1 en 2 2080rpm maar wel 2 banken. Kon ik meteen 2 verschillende setups proberen.
Verder heb ik op normal een conservatieve setup, bij elke heli. Alles niet te fel, normal stick response. Mocht er ooit eens wat geks gebeuren, elektronisch of mechanisch, dan is naar normal schakelen 'safe'. Ik vlieg amper in normal dat wel, puur voor optoeren.
Zijn ook veel mensen, die af en toe eens keihard willen speedvliegen. Die hebben bijv. ook een andere stick response, t.o.v 3D. Meer pitch, 15 graden, andere limit voor opboomen. Zo kun je net nog wat harder gaan, maar wel echt op het randje van de stabi.
Ik kopieer altijd de 'normal' bank 0 preset naar alle banken. Dan is de basis goed zoals gyro richting etc. Enige wat ik dan nog verander is in het eerste scherm bij bank 1 en 2. (Heb geen idle3)
Het is geen must, maar ik vind het wel een prettige feature dat ik bij elk rpm, voor mijn gevoel, de heli 100% kan afstellen.