bananairbrush rc bodies

Dankje d3nn1s, de xrays zijn standaard bodies uit de kit, gespoten voor een vriend
stuur gerust een prive bericht mocht je hierover verder vragen hebben

Deze is ietwat specialer dan anders :
Het is een lightweight body, dus ook de paint moest lightweight worden
Een enkele witte laag en een beperkt aantal zwarte details hielpen om het aantal lagen verf tot een minimum te beperken
Met een gewichtsverlaging van 50gr tov. de gewone body (met volle kleur paint) als resultaat.

Tis niet enkel de verf hoor, komt vooral door dunnere lexaan van de lightweight versie van de body. Maar er dan 7 lagen verf tegen spuiten leek me dan ook weer redelijk zinloos.

Tis niet enkel de verf hoor, komt vooral door dunnere lexaan van de lightweight versie van de body. Maar er dan 7 lagen verf tegen spuiten leek me dan ook weer redelijk zinloos.

Ah, ik vond het al een groot verschil. Is zo'n body alleen niet zo aan flinters bij een lichte crash? Zou een beetje jammer zijn van het spuitwerk.

die zijn idd wel iets fragieler, maar de normale body is dat ergens ook al wel.
dus daar zit niet zoveel verschil op vermoed ik

Wel eerlijk gezegt je hebt er mooi werk van gemaakt al ben ik ook een airbrusher en heb ook nog wat lexan bodies te spuiten en paar Mini-Z .
In ieder geval doe zo ver gast.
Groetjes
freddy

bedankt voor de mooie complimenten freddy lyrix en mathijs !
als maskeer middel gebruik ik een mix van verschillende zaken
fasmask, tamiya tape en met een computer/snijplotter gesneden vinyl
meestal kies ik voor de snelste manier van maskeren
soms gebeurd het dat ik de 3 middelen combineer
het fasmask breng ik aan met een verf pistool, dat geeft een veel egalere fasmask laag zonder oneffenheden en zo kan je veel vlotter en exacter de fasmask gaan snijden

goeie tip, dat fasmask met een pistool. dr zat er een bij mn schoonmaak compressor waar ik nooit een toepassing voor kon bedenken, tot nu dan...:-)

vraagje, ik neem aan dat je het vinyl als masker gebruikt, maar hoe krijg je dat een beetje mooi tussen alle rondingen in de body? sowieso, geprinte patronen overal tussen wurmen is een heel gedoe. Mijn vrouw heeft een Cricut, daar kun je ook wel wat leuke printjes mee uitsnijden

De vinyl aanbrengen doe je best met transfertape
Maar zoals je zelf aangeeft dat is niet altijd even makkelijk door de rondingen en plooien van de body
Je hebt meestal ook maar 1 kans, bij het fout aanbrengen is de vinyl verloren
In sommige gevallen is het dan ook beter om voor tape of fasmask te gaan
Maar eens aangebracht werkt het wel super handig en snel
De snijplotter de vinyl en de software kosten wel snel enkele honderden euros
Dat is dus zeker niet interessant voor maar 1logootje te spuiten ofzo
Vergeet ook niet dat je eerst de tekening moet maken in een vector gebaseerd programma op je pc

Back