Baja 5b topic part 2: (hier verder)

@ Kom maar op ikke ook wille wete Sco (ben HOLLANDER he')gek op euro knallers,gr.Dr.Dre.:mrgreen::mrgreen:;)

hahahaha dre
ik heb al een beetje zitte googlen en heb er al een paar op het oog
en zag ook op yuptube een clipje van een gast die had zo een uitlaatje erop , en de maat scheelt volgens mij niet veel.

greetz

scott

Ter verduidelijking.

2dgj5m0.jpg

haha klere zeg
had ik ook 2 weekies terug , dus heb ik er maar een stalen tandwiel opgegooid
die plastic dingen zijn niet goed voor ofroad , 1 tandje beschadigt en 2 minuten later is je hele tandwiel kaal.
ik heb zo het idee dat je met een stalen tandwiel de steentjes wel vermaalt , en het loopt een stukje soepeler met stalen TandWielen

Een paar foto's na het bashen en de schoonmaakbeurt.

Geen grote aanpassingen:
- Outerwears (airfilter & trekstarter)
- Shock Socks Black
- Front & Side windows
- Verf: Tamiya PS23 Gun Metal

Electronisch gedeelte:
- Stuurservo: Multiplex Rhino Digi 4
- Gas/rem servo: Savöx SC1257TG
- Zender / Ontvanger: Spektrum DX3S (de ontvanger had maar zo een klein draadje dat het niet boven de kap komt..)

(Klik op foto voor groter formaat)

Laatst bewerkt door een moderator:
ziet eruit alsof hij nog nooit zand gezien heeft :-D

Dan kan ik m'n schoonmaakbeurt alvast als geslaagd beschouwen :D Een afgedankte tandenborstel doet veel wonderen voor de moeilijk te bereiken plaatsjes..

Wat een helse karwei was me dat zeg... Stof en gras kruipt echt overal in. Je kon de kleur van de wagen zelf nietmeer herkennen. Was net een afgeleefd stuk wrak.. (heeft ookwel z'n charme trouwens) Anyway, al dikwijls tevreden geweest van de outerwear aan de trektarter trouwens, de Sidepods zijn echte stockeerruimtes voor gras en vuil.. Zou leuk zijn om een manier te vinden om de zij-openingen te dichten met een fijn roostertje ofzo..

Zandvlaktes heb ik echter niet in de direkte omgeving. Maar in de winter ga ik zeker eens naar de kust om hem zijn zand-ontmaagding te geven.

Als je ooit een nieuwe body neemt moet je de sidepods ook anders afknippen dan wat je nu heb.
P106066123.jpg

De gele gedeeltes zijn bij jouw weggeknipt ( origineel ) maar als je ze laat zitten bij je evt nieuwe body scheelt wel een hoop.

Zeer leuk weetje!! Dankje hiervoor.

Het zal niet voor direkt zijn, maar een nieuwe body komt er waarschijnlijk wel. De huidige is gescheurt (net onder de benzinedop) en geschaaft aan de bodyclips. De verf is op plaatsen ook niet echt gelukt. Wou te snel zijn en door te dikke laag verf is het hier en daar beginnen lopen, wat ook zichtbaar is. :( De foto en schaduw verbergt dit blijkbaar wat, maar in het echt is het goed zichtbaar. Ach dan weten we dat voor volgende keer. Om die reden heb ik er ook geen extra beschermlaag opgespoten met een andere kleur. Dat busje houd ik dan voor de volgende body.. De 5T body spreekt me ookwel aan, om eens voor verandering te zorgen. Misschien dat ik daar eens naaruit zal kijken. Ma kom, daar zijn we nog niet. Eerst even alles uit dat motortje proberen halen :-D

Ben vandaag ook maar weer eens aan het poetsen geweest. :D
Hij is nu lekker schoon , maar morgen weer bashen :mrgreen:

Die paarse ringen en cups van de voorste schokbrekers moet ik nog ff polijsten........:cool:

IMG_3775.jpg

IMG_3777.jpg

Wat een mooie baja zeg! Benaderd toch serieus het full option model.. A beauty

Kan je een full option model van hpi kopen dan?

Dat niet denk ik, maar het is tochwel een streling voor het oog om zoveel alu en opties te zien op éénzelfde wagen. Er komt natuurlijk een moment waarop je praktische alles hebt wat er te krijgen is op de markt, en deze wagen gaat toch die richting uit (vandaar: mijn full option verwijzing). Niet voor mijn portemonee weggelegd, maar wel mooi om te zien, dat zeker..

2 problemen vandaag bij het rijden:

1) Trekstarter blijft ongeveer 15 cm eruit hangen. rolt blijkbaar nietmeer mooi op vanbinnen. Wat zou dit kunnen zijn?

2) Shock Shaft achteraan is er deze keer de stalen baar uit de rod end getrokken. Ik weet dat ze rod ends appart verkopen maar vraag me wel af hoe je die daar dan inkrijgt. Want er hangt een ringetje aan het einde van de stalen baar (soort c-clipje), deze is voorzien voor een kleine opening in de rod end zelf. Hoe in godsnaam krijg ik die er terug in? Of is dit onmogelijk?

Hopelijk kunnen jullie me hier helpen...

2 problemen vandaag bij het rijden:

1) Trekstarter blijft ongeveer 15 cm eruit hangen. rolt blijkbaar nietmeer mooi op vanbinnen. Wat zou dit kunnen zijn?

2) Shock Shaft achteraan is er deze keer de stalen baar uit de rod end getrokken. Ik weet dat ze rod ends appart verkopen maar vraag me wel af hoe je die daar dan inkrijgt. Want er hangt een ringetje aan het einde van de stalen baar (soort c-clipje), deze is voorzien voor een kleine opening in de rod end zelf. Hoe in godsnaam krijg ik die er terug in? Of is dit onmogelijk?

Hopelijk kunnen jullie me hier helpen...

Het probleem van vraag 1 is waarschijnlijk op te lossen door de trekstarter uit elkaar te halen en goed schoon te maken. In het ergste geval is de veer gebroken maar dat lijkt mij niet.

Vraag 2 wordt wat te abstract voor mij, heb je wellicht een foto?

Deze zijn de Shock Shafts

"Rod end" is het grijze plastieke oog op de ijzeren baar.

In die "rod end" is iets gemonteerd zodanig dat de ijzeren baar erin kan gedraaid worden (soort schroef met ribbeltjes, niet zichtbaar op foto, zit standaard in de rod end blijkbaar).

Dit gedeelte is iets dikker en ook van ijzer, en is samen met de ijzeren baar/shaft uit de "rod end" gekomen.

Dit lijkt me dus op eerste zicht onherstelbaar want ik zie geen manier om dit gedeelte terug in die "rod end" te krijgen, om er achteraf de ijzeren baar terug te kunnen indraaien.

Heb hier nog een hele shaft met rod end liggen hoor, maar aangezien ik na een paar ritjes er al 2 heb afgebroken zoek ik een manier om ze te herstellen, zou moeten lukken want zowel de shaft als de rod end zijn intact. Ze zijn gewoon uit elkaar geraakt. Probleem is, hoe krijg ik deze terug in mekaar...
Heb het wel helemaal gehad met deze Shock shafts, vandaag dus weer één gesneuveld na een jumpje van welgesteld 15 cm hoog...

Ivm de trekstarter: valt dit wat mee om uit elkaar te halen? Doen ga ik het zeker, maar hoop gewoon geen nare verassingen tegen te komen eenmaal ik het terug in elkaar wil steken.. Nooit gedaan, zou niet weten hoe dit er vanbinnen aan toe gaat, vandaar

Ivm de trekstarter: valt dit wat mee om uit elkaar te halen? Doen ga ik het zeker, maar hoop gewoon geen nare verassingen tegen te komen eenmaal ik het terug in elkaar wil steken.. Nooit gedaan, zou niet weten hoe dit er vanbinnen aan toe gaat, vandaar

Bij een collega forum staat een mooie en goede uitleg hoe je de trekstarter demonteerd.
Hier de link RCBigscaleForum.nl • Toon onderwerp - [Bouwtip] Trekstarter repareren/schoonmaken!

Een hoesje over de trekstarter beschermt trouwens goed tegen het ergste vuil. Zoek maar eens op het forum, er is genoeg over gepost.

Succes

Bij een collega forum staat een mooie en goede uitleg hoe je de trekstarter demonteerd.
Hier de link RCBigscaleForum.nl • Toon onderwerp - [Bouwtip] Trekstarter repareren/schoonmaken!

Een hoesje over de trekstarter beschermt trouwens goed tegen het ergste vuil. Zoek maar eens op het forum, er is genoeg over gepost.

Zo'n hoesje van outerwear heb ik reeds voor de trekstarter.

Bedankt voor de link, ga dit vanavond eens bestuderen.

Iemand nog een idee voor die "shock shafts" en "rod ends"?

Zo'n hoesje van outerwear heb ik reeds voor de trekstarter.

Bedankt voor de link, ga dit vanavond eens bestuderen.

Iemand nog een idee voor die "shock shafts" en "rod ends"?

Misschien kan je even een foto maken van jou shockdemper van wat er mis is, dan begrijpen we beter waar je het over hebt..

Ik vind het een raar verhaal. Ik rij nu al anderhalf jaar met de Baja en maak sprongen van 1,5 meter maar dit heb ik nog nooit meegemaakt. Wellicht is het een productiefout. Ik zou er even mee naar de winkel gaan, volgens mij heb je een "maandagmorgen exemplaar".

Misschien kan je even een foto maken van jou shockdemper van wat er mis is, dan begrijpen we beter waar je het over hebt..

Zoals je kan zien is de staaf met het binnenste eruit gerokken, zonder de rod end te beschadigen..

Zoals je kan zien is de staaf met het binnenste eruit gerokken, zonder de rod end te beschadigen..

Dit gebeurd wel vaker heb ik gehoord (zelf geen last van) maar ik denk niet dat je hem er weer goed opkrijgt zodat hij blijft zitten.
Ik denk dat dit een nieuwe shockshaft word..

Back