Deze zijn de Shock Shafts
"Rod end" is het grijze plastieke oog op de ijzeren baar.
In die "rod end" is iets gemonteerd zodanig dat de ijzeren baar erin kan gedraaid worden (soort schroef met ribbeltjes, niet zichtbaar op foto, zit standaard in de rod end blijkbaar).
Dit gedeelte is iets dikker en ook van ijzer, en is samen met de ijzeren baar/shaft uit de "rod end" gekomen.
Dit lijkt me dus op eerste zicht onherstelbaar want ik zie geen manier om dit gedeelte terug in die "rod end" te krijgen, om er achteraf de ijzeren baar terug te kunnen indraaien.
Heb hier nog een hele shaft met rod end liggen hoor, maar aangezien ik na een paar ritjes er al 2 heb afgebroken zoek ik een manier om ze te herstellen, zou moeten lukken want zowel de shaft als de rod end zijn intact. Ze zijn gewoon uit elkaar geraakt. Probleem is, hoe krijg ik deze terug in mekaar...
Heb het wel helemaal gehad met deze Shock shafts, vandaag dus weer één gesneuveld na een jumpje van welgesteld 15 cm hoog...
Ivm de trekstarter: valt dit wat mee om uit elkaar te halen? Doen ga ik het zeker, maar hoop gewoon geen nare verassingen tegen te komen eenmaal ik het terug in elkaar wil steken.. Nooit gedaan, zou niet weten hoe dit er vanbinnen aan toe gaat, vandaar