baanligging probleem met 415 msx.

• Topicstarter Topicstarter Tomke
  • Startdatum Startdatum
T

Tomke

Guest
ik ben dus in het bezit van een tamiya 415 msx.
top machientje. Maar sinds kort heb ik het probleem dat hij op volle snelheid niet meer baanvast is. bij snel optrekken trekt hij steeds naar links, bij gas loslaten na topsnelheid gaat hij schuiven achteraan.
Tijdens bochten werk schuift hij ook achteraan weg.

ik heb net een nieuwe body waar geen koplampen insteken. deze kwamen los en blokkeerde de wielen. Ik dacht omdat er nu meer wind circulatie is in de body hij op die manier geen baan houd. Maar verklaart het probleem van het bochten werk nog niet, en tevens het weg trekken tijdens acceleratie ook niet..

ik heb ook nagekeken of alles nog vast zit of er iets krom of gebroken is en alles tip top.

misschien iemand een idee wat het kan zijn?

greetz Tomke

ik ben totaal niet zeker van wat ik nu ga zegge eh ;) maar bij m'n tamiya kunde de diffs harder en zachter dicht draaien dat die soepeler loopt ofniet misschien blokkeren u wielen of remmen die harder af dan de voorste daar al eens naar gekeken ?

Is de wieldruk op alle wielen wel hetzelfde?

Want dan was bij mij het probleem van scheef wegtrekken

Heb je iets aan de setup veranders sinds dat probleem, misschien is hij daardoor uit evenwicht (lijkt me niet, maar je weet nooit

Het kan ook zoals Olii al zei liggen aan je differentieel, maak dat eens schoon en controleer alle onderdelen op slijtage, had ik ook (slijtage op de ballen :cool: )

Groet en succes!

Robert

had ik ook (slijtage op de ballen :cool: )

Aiai, is het goed gekomen?
(sorry, kon hem niet laten liggen)

Dat hij tijdens bochtenwerk achteraan wegschuift kan wel aan je dif liggen, als dat TE vast staat heb je geen diffwerking meer en dan schuift ie weg.
Maar ik denk niet dat dat je probleem bij het wegschuiven na topsnelheid verklaard.

hmm, slijtage komt van overmatig gebruik, goed teken :rolleyes:
Anders, altijd beter als sneeuwballen :D das pas ........

:ontopic:

Groet,

Robert

14 jaar en overmatig gebruik? Ik zou toch maar eens overschakelen op volsynthetische olie dan hoor ;-)
Sneeuwballen zijn inderdaad not done, same goes for mottenballen btw.

En nu maar terug on topic haha !

Verkeerd setje banden ?
Olie uit de dempers ?
Tikje gehad en is er nu iets krom ? (zet hem op een tweakbar en setup station)
Tandjes van de snaren versleten ?

er staat niets krom, heeft het met alle bandjes. Olie uit de dempers, nog niet nagekeken. :(

da zou natuurlijk ook al veel verklaren... straks eerste werk ff nazien.

Back