Axial SCX10 topic

Hallo, nog even een vraagje.... is het aan te raden om een aantal delen te vervangen door aluminium/steel onderdelen? Ik zag op het internet steel bumpers en ook zag ik een aluminium/steel setje (weet het nu even niet meer exact) waar Ghossie ooit eens aan heeft gerefereerd. Ik vraag me dus af of dat beter is als de kunststof onderdelen voordat ik onnodig geld uit ga geven....:-)

Ga vooral kijken naar stuur onderdelen. Hierdoor stuurt de wagen beter en soepeler. Kijk een naar een setje van vanquish in combinatie met een setje cvd Assen ipv de standaard dogbones. Dan ben je een heel stuk verder. Verder is alu best overbodig in de ophanging kun je nog wat toepassen. Maar voor de rest is het allemaal show

ok stuuronderdelen en ophanging, dus geen bumpers bijvoorbeeld. dan is dat ook weer duidelijk. mooie auto heb je overigens. dat is geen standaard jeep of wel?

Jup. Alleen onder de kap niet. Daar zit de vanquish stuur onderdelen op en een vanquish dig systeem. Voor de rest standaard

Nog een vraagje dan maar..:-) Kan iemand mij een goede zender-ontvanger combinatie adviseren? Ik wil er vaste verlichting (voor/achter), verstralers en claxon apart mee kunnen bedienen. Daarnaast lijkt het mij prettig om enige afstand (zo ver mogelijk :-) )te kunnen overbruggen en het moet natuurlijk gewoon goed zijn. Omdat ik max 140/150,00 wil uitgeven, zit ik te denken aan een Spektrum dx4c + 4210. Goede keus of adviseren jullie iets anders?

Groet,
Erik

Nog een vraagje dan maar..:-) Kan iemand mij een goede zender-ontvanger combinatie adviseren? Ik wil er vaste verlichting (voor/achter), verstralers en claxon apart mee kunnen bedienen. Daarnaast lijkt het mij prettig om enige afstand (zo ver mogelijk :-) )te kunnen overbruggen en het moet natuurlijk gewoon goed zijn. Omdat ik max 140/150,00 wil uitgeven, zit ik te denken aan een Spektrum dx4c + 4210. Goede keus of adviseren jullie iets anders?

Groet,
Erik

Hmm even denken : 1 kanaal voor het sturen , 2e kanaal voor het gas . 3e kanaal voor de klaxon, 4e kanaal voor de verstralers , dus minimaal 4 kanalen , DX4C heeft 4 kanalen , mits je drift correctie meuk niet gebruikt , dus dat kan .

Zo ver mogelijk : is dat 50 meter , 100 meter , 300 meter , ect .??

Spektrum heeft in het algemeen de neiging om het bereik wat te overdrijven , meestal rond de 300Ft , nu is dat dat ruim zat , want stuur maar eens de auto weg en ga op 50 Mtr staan op het zelfde nivo , knappe jongen die nog exact weet hoe de auto reageert en kan inschatten .Daarbij kan een 2,4Ghz signaal gestoord worden , en hebben de spectrum ontvangers een constante voeding nodig ,bv door een externe accupackje of een UBEC . ze zijn erg gevoelig voor spannings dipjes.

Dus lijkt me wel mogelijk.

Waarschijnlijk heb je wel extra elektronica nodig om het signaal van het derde en vierde kanaal te vertalen naar bv een constant signaal op de klaxon , of de lampen mee aan of uit te schakelen , bv :
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__46040__Turnigy_Receiver_Controlled_Switch.html

maar misschien kan je de zender zo " tweaken" dat je dit niet nodig hebt .

Hoi Rob,

Ik wil de verstralers los van de andere verlichting kunnen schakelen. Heb ik dan geen vijfde kanaal nodig? Indien dit niet zo is, is de Spektrum dx4c dan een goede optie? En heb je een andere optie als ik meer dan vier kanalen nodig heb?

Ver? Tja lastig. Voor allround gebruik lijkt mij 150/200 meter wel prettig...

Hoi Rob,

Ik wil de verstralers los van de andere verlichting kunnen schakelen. Heb ik dan geen vijfde kanaal nodig? Indien dit niet zo is, is de Spektrum dx4c dan een goede optie? En heb je een andere optie als ik meer dan vier kanalen nodig heb?

Ver? Tja lastig. Voor allround gebruik lijkt mij 150/200 meter wel prettig...

Ja , als je de verstralers apart wilt bedienen , ga je al gauw naar een 6 kanaals stick zender , dus geen stuurwiel , hier zijn er weer diverse merken en type's mogelijk , let wel dat bv 35Mhz niet gebruikt mag worden in de RC auto's.

Dus wil je met een stuurwiel zender blijven rijden of stap je over naar een stick zender ?, dat zal ook mede bepalen hoeveel kanalen je kan bedienen met bv de stuurwiel zender (dacht max 4 kanalen), dus 2 vrij te gebruiken.

Ga maar eens 100 meter van je model af staan op gelijke hoogte , en probeer dan maar eens of je de auto nog goed kan zien en je de voorkant met de achterkant kan onderscheiden .(vrij lastig), of je moet "super zoom" ogen hebben. :cool:

Maarrrrr 100 meter is de eis laat dan spectrum maar vallen ......

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je duidelijke uitleg! Dan zal ik dus moeten kiezen..of een verlichting/claxon laten vallen of kiezen voor een stickzender. De Spektrum heeft dus geen groot bereik begrijp ik.. Weet ook niet of het wel echt nodig is, maar ik vind het over het algemeen wel prettig als er iets is voor als je het nodig hebt haha... Bij de stickzenders zie ik meer kanalen beschikbaar. Is dat aan te raden voor een auto? En hoe kan ik eigenlijk zien wat het bereik in meters is en welk merk is aan te bevelen?

Het rijden met een stuurwiel zender en stick zender is persoonlijk, en dus niet uit te leggen of het handig is of niet ...
Je zal eens naar een winkel moet gaan en een stick zender in je handen moeten nemen en dan het sturen en gas geven moeten proberen tov een stuurwiel zender . Het sturen met sticks is voor de 1 " no go" en voor de ander prima , en vice versa ....
Of de keuze beperken mbt de vrije kanalen en met een stuurwiel zender verder gaan . De meeste stick zenders zijn bedoelt voor vliegers , en daar is vaak een verder bereik noodzakelijk dan bij auto's ,waar welke merk/type zender het meeste / beste wordt gebruikt in de vliegerlarij zal je eens de topic moeten doorlezen , Spektrum is nu niet in het algemeen , betrouwbaar qua bereik ...

Vroeger had je alleen de stick zenders en heb ik alleen daarmee de auto's en boten mee bestuurd , toen wist je niet anders , nu heb ik een stuurwiel zender voor de boten en auto's, maar toch twijfel ik zelf weer over te stappen op een stick zender , mede ook omdat ik niet echt kan wennen aan de " gashendel " .
suc6

Ik rij en vaar ook met een stick zender, was het nog gewend van vroeger.
en bevalt nog steeds goed.
Ik heb een turnigy x9, die omgezet gaat worden naar de xr9 softwaere, voor de rest prima zender, en in kombinatie met de 3 kanaals onvangers die ook nog eens heerlijk klein zijn om in te bouwen.
De zender kan tot 8 kanalen bedienen.

Grt Rob

Hoi Rob, bedankt voor je reactie. Ik heb net even gekeken bij Hobbyking. Kost iets van 54,00. Zie er alleen geen ontvangen bij en op het forum lees ik dat er geen ce keurmerk op zit. Maar voor de rest doet deze het goed dus, dat is mooi. Heeft de zender een groot bereik/afstand?

Groet,
Erik

De zender is ontworpen voor vliegtuigen en helicopters dus verwacht dat dat wel goed zit, ik heb er nog nooit iets van gemerkt dat het signaal weg viel.
ook niet met propspray bij gebruik met boten.
Let wel even op of er een module inzit, het europees ware house heeft alleen zonder module.
wil je perse ce gekeurd hebben kun je de zender zonder module kopen en er een module met ce in zetten, de ce discusie gaat hoofdzakelijk om de zendmodule.
ik heb hem kompleet uit het internationale warehous laten komen.
Wel doane moeten betalen, maar geen opmerkingen omtrend de ce kuer.
De ontvanger zit bij een zender met module maar is ook gewoon los te koop.
Zou er wel meteen ook een life akku bij pakken, heb ik nog niet, de oplaadbare penlite,s die ik nu heb moeten vrij vaak aan de lader.

Grt Rob

Al een jaar een dingo staan, met dit weer maar eens begonnen...
Al gezocht en wel iets gevonden maar toch de vraag over de driveshafts.
Twee koppelingen lopen als een zonnetje, de andere twee zijn stroef. Dit geeft dus problemen met de aandrijving (filmpje van stuiterende achteras gezien)
Verder zitten er meerdere lengtes assen bij. Klopt het dat je de twee korte moet gebruiken? Waarom zitten de langere erbij? beetje onduidelijk in handleiding.

In de bouwtekening staat heel duidelijk aangegeven welke je moet gebruiken. En zo uit mijn hoofd moet de Dingo indd de 2 korte gebruiken en zijn de langere voor de Honcho en Wrangler.

In de bouwtekening staat heel duidelijk aangegeven welke je moet gebruiken. En zo uit mijn hoofd moet de Dingo indd de 2 korte gebruiken en zijn de langere voor de Honcho en Wrangler.

Heb jij een andere handleiding? Er staat bij mij niets. Ook niet in de zijkant waar onderdelen op werkelijke grootte zijn afgebeeld.

Ga de koppelingen monteren op de korte assen. Dank.
Nu nu uitvinden waarom er twee niet soepel bewegen.

f953a549af08e380464a26ddfaae7d58.jpg

Eindelijk rijdend....

Netjes. Heb de kogelgewrichten maar licht met dremel bewerkt. Nu loopt eea wel soepel.Assen, motor en overbrenging, frame en servo klaar. Morgen het boeltje in elkaar zetten.

Mooie auto Douwe, ook mooi met de lier! Sluit je die aan op de ontvanger of werkt dat anders?

Ik heb trouwens gezien dat rc4wd ook een 45t heeft en een esc. Is een stukje goedkoper dan een Tekin. Is de 45t en esc van rc4wd ook aan te bevelen? Te koop bij rcbitz.

Back