Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zoals iedere wedstrijd vrijevluchtvlieger je kan vertellen is dit voor de 'echt' autonoom vliegende modellen, namelijk de vrijevluchtmodellen, heel normaal. Ik snap dan ook niet wat de toegevoegde waarde van al dit gedoe over autonoom vliegen is: Het meeste hier gaat dan ook niet over autonoom (zelfstandig) vliegen, maar elektronisch gekontroleerd vliegen zonder directe handmatige besturing, dus automatisch bestuurd vliegen.Zwevers die zelf thermiek kunnen vinden, dat zou wat zijn.
Misschien voor sommigen een uitdaging, of leuk of zo iets![]()
Interessante vorm zou mi ook zijn, van A naar B vliegen doormiddel van thermiek waar dit niet zonder thermiek haalbaar is.
.
Een tweetal interessante links
ArduPilot main page - DIY Drones
Ik ben er zelf nog niet helemaal uit welke autopilot ik nou moet kiezen. Vooralsnog denk ik aan ArduPilot Mega (moet nog komen), maar een UAVDevBoard klinkt ook goed. Zo heb je er nog veel meer, maar ik ben op zoek naar een goede autopilot met actieve community.
Als er members zijn die al met ArduPilot aan de slag zijn hoor ik dat graag. Ik ben er benieuwd naar de ervaringen.
Voordeel van UAV-devboard is dat het met gyro's en versnellingsmeters werkt en dus ingebouwd kan worden dit itt Ardupilot die met sensoren naar buiten moet 'kijken'.
Ja ik ben er inderdaad al uit. Ik wacht ook eerst even op het ardupilot mega board.