Automatisch centrerende potmeter voor gimbal

Zomaar een idee, misschien weet iemand een oplossing.

Ik heb op mijn quad een brushless gimbal die te bedienen is met een potmeter voor de camera stand. Mijn zender is een turnigy 9x. Ik zou graag die potmeter vervangen door ééntje die automatisch weer terug naar het midden gaat zodra je hem los laat. Heeft iemand dit al eens gedaan? Op de potmeter die ik wil vervangen staat B5K.

Het centreer mechanisme neemt veel ruimte in beslag, dus ik verwacht dat inbouwen niet gaat lukken. Je zou een reserve knuppel set van je zender kunnen kopen en die bovenop je zender monteren. Een ander merk of type kan ook, maakt weinig uit. Als het maar potmeters zijn die erin zitten en geen encoders. Met een beetje geluk zijn de connectoren hetzelfde.

Volgens mij zijn die niet op de markt.

patentaanvraag is net op de post!**

Als je handig bent kan jezelf wel iets maken, maar je bent zèèr waarschijnlijk afhankelijk van een (te) kleine ruimte.

Mvg. Richard

Ik heb wel gezien dat iemand de joystick van een wii controller heeft gebruikt om aan de onderkant van de 9x in te bouwen voor het verstellen van de camera stand dit lijkt mij handiger dan een potmeter

En ik geloof dat er hier op het forem zelfs een verslagje van stond hoe het gedaan is
Toch maar even de zoek funktie gebruiken ?

Ps. De B5k staat voor de electiese weerstand die de potmeter heeft bij volle uitslag is dit tussen de midden poot en de rechter of linker poot 5 kilo ohm

Laatst bewerkt:
Ik heb wel gezien dat iemand de joystick van een wii controller heeft gebruikt om aan de onderkant van de 9x in te bouwen voor het verstellen van de camera stand dit lijkt mij handiger dan een potmeter

En ik geloof dat er hier op het forem zelfs een verslagje van stond hoe het gedaan is
Toch maar even de zoek funktie gebruiken ?

Ps. De B5k staat voor de electiese weerstand die de potmeter heeft bij volle uitslag is dit tussen de midden poot en de rechter of linker poot 5 kilo ohm

Volgens mij was dat een ps2 of ps3 controler.
Geen wii

Ik denk dat ik die van de ps2 controller ga proberen. en kijken of ik 1 as kan gebruiken.
Bedankt voor jullie tips.

Back