Auto te water geraakt

• Topicstarter Topicstarter brbvin
  • Startdatum Startdatum
B

brbvin

Guest
Help...?!
ik weet het niet meer...
Ik kwam voor de eerste keer bij hoogtij met mijn nieuwe tamiya nitro force (die ik zelf in elkaar gezet heb). En opeens gaat mijn auto er vandoor. hij rijd zo het water in met volle toeren.
ik rende snel naar mijn auto en liet hem met schoolmaken met een luchtcompressor. Toen ging ik weer naar huis en heb ik alles verder nog beter schoon gemaakt en mijn schakelaar gemaakt (die door het water kapot was gegaan). Daarna probeerde ik mijn auto te starten. Moter ging niet aan ookal heb ik het zo vaak geprobeert :( ik op de fiets naar minicars gegaan om mijn auto te laten bekijken. bleek mijn moter te weinig compressie te hebben door mijn cilinder die kapot gegaan was. Ik een nieuwe cilinderkop+zuiger kopen en in bouwen. daarna weer proberen te starten en mijn moter ging niet aan. Ik weet het echt niet meer ik heb echt alles geprobeert en ik heb nog een nieuwe auto ook! :cry: Kan iemand mij helpen??
(simpele dingen als gloeiplug enz. heb ik natuurlijk al bekeken)

(voor mail stuur a.u.b. naar: vvinc@live.nl)
van: Vincent

3dubbele post misschien kun je de andere 2 verwijderen

ik zou eerst ff een fail safe kopen en die op je auto monteren
ik zou gewoon ff naar de winkel terug gaan en daar ff vragen

mvg mike

je electronica doet het wel weer?

motor eens helemaal uit elkaar halen en goed schoonmaken met nitro?

tjah je zult alles moeten nakijken, brandstofslangen, gloeiplug, cabarateur, uitlaat?

Een tip van roelof in een ander te water topic.

Motor direct uit elkaar halen, uitspoelen met brandstof, wasbenzine of remmenreiniger en dik in de afterrun olie zetten.
Alle metalen delen op de auto direct inspuiten met WD40 en dan de auto demonteren en de lagers in een olie-bad leggen

Verders is er in het FAQ gedeelte iets over de elektronica te vinden hoe na een duik te behandelen.

Het zou kunnen dat je de zuiger (+drijfstang) 180 graden gedraaid hebt ingebouwd. Dat wil nog wel eens uitmaken is mijn ervaring :)

ja, nu heb ik een fail save gekocht..
maar ik heb mijn motor helemaal uit elkaar gehaalt en het ziet er allemaal gewoon goed uit.
bovendien is mijn auto niet helemaal onderwater geweest en was nog vrij droog toe ik hem eruit haalden.
ik weet het niet meer want ik heb alles heel goed schoolgemaakt.
mijn moter is nog nieuw en ik heb nu ook mijn nieuwe cilinder maar hij wil nog steeds niet starten.
en ik heb mijn auto ook nog helemaal laten bekijken door minicars.
(die 3 berichten was een foutje)

Vincent

ik heb mijn cabarateur nog niet uit elkaar gehaalt maar als ik ga pompen komt er gewoon brandstof doorheen.
en als ik mijn cilinder verkeert om zou hebben zitten dan zal er tog ook geen brandstof binnen kunnen komen?
en er komt gewoon brandstof in mijn motor en ook het geluid klinkt gewoon goed bij het proberen te starten.
maar mijn motor wil tog niet aan gaan.
dit is mijn RC nitro auto
mijnautomotor1vr8.jpg

Vincent

dit is mijn ouder cilinder. (nu heb ik er een nieuwe in zitten)
oudecilinderiy3.jpg

vincent

Ik bedoel de zuiger en niet de cilinder. Die kan je zo 180 graden verkeerd om monteren met alle startproblemen van dien. Ook is het belangrijk dat het smeergaatje van de drijfstang de juiste kant op wijst (richting je carburateur)

Back