auto stuurt minder naar recht dan na links

• Topicstarter Topicstarter edwin 39
  • Startdatum Startdatum
E

edwin 39

Guest
Ik heb een klein probleempje mijn baja ss stuurt minder naar rechts dan naar links.
Ik heb de hevel vd stuur servo 10 graad naar rechts gezet volgens het boekje.
stuurstangen zijn even lang, de uitslag op mijn spectrum dx3 heb ik op maximaal gezet 125 voor links en rechts
heeft iemand een idee waar ik moet zoeken

volgens mij is t niet normaal :P. athans, bij mijn Marder en Hormann heb ik het niet..
Vaak ligt het aan de EPA (end point adjustment), maar als jij zegt dat dat al op maximaal staat weet ik niet waar het aan ligt..

Groeten,

Ruben

heey vogens mij is dit gewoon normaal hoor dit heb ik met mijn baja ook en me fg monster had ik dit ook

Beekman, sorrie maar je hebt wel meer met je Baja!!

Het is in elk geval niet normaal.
Ik heb een MonsterTruck, een Toerwaren een Formule 1, alle drie kunnen ze een maximale stuur uitslag maken.
Dat van die 10gr. van je hevel is mij niet bekend maar je zou eens op je zender kunnen kijken of je nog ergens de totaal slag van je servo's kunt instellen. Dan verloopt ook je EPA (end point adjustment)

Ik zou in elk geval de hevel los halen van de servo, de wielen recht zetten en de servo in het midden zetten met je zender en dan de hevel weer monteren.
Zorg dat je stuurstangen even lang zijn en de stangen van je servo naar je saver.

Dan zit het mechanisch in elk geval goed.

Beekman, sorrie maar je hebt wel meer met je Baja!!

Het is in elk geval niet normaal.
Ik heb een MonsterTruck, een Toerwaren een Formule 1, alle drie kunnen ze een maximale stuur uitslag maken.
Dat van die 10gr. van je hevel is mij niet bekend maar je zou eens op je zender kunnen kijken of je nog ergens de totaal slag van je servo's kunt instellen. Dan verloopt ook je EPA (end point adjustment)

Ik zou in elk geval de hevel los halen van de servo, de wielen recht zetten en de servo in het midden zetten met je zender en dan de hevel weer monteren.
Zorg dat je stuurstangen even lang zijn en de stangen van je servo naar je saver.

Dan zit het mechanisch in elk geval goed.

Dit heb ik gedaan daarom weet ik ook even niet waar ik het moet zoeken

je hebt een spektrum dx3 toch?
wanneer je bij EPA staat, en je beweegt het stuurtje naar links en naar rechts. staat het dan allebei op het maximum?

wanneer alles is opgevolgd zoals SAM31 het verteld, zou ik het niet weten wat het dan zou kunnen zijn...

Groeten,

Ruben

Hey edwin

Ik heb zelf geen Spectrum dx3 maar een Futaba T3PK.
Daarin zit een functie D/R. als ik dat menu open kom ik op DUAL RATE.
Daarin kan ik de slag grootte van mijn servo's bepalen. Bij mijn F1 staat de stuurservo op 70%. Bij mijn andere auto's staat de D/R uit. Vraag me nou niet waarom, dat weet ik dus niet, zolang heb ik die zender nou ook weer niet.
Wat me wel is opgevallen is dat mijn Toerwagen ook beroerd stuurt als ik de afstelling van de F1 toevallig gebruik.
Heb je misschien de mogelijkheid om even een andere zender en ontvanger te proberen? Kan je zien of het bij die zender ook of juist niet zo is dat je een verschillende stuuruislag hebt.

Succes

Steve

Ik weet zo ff niet meer uit het hoofd of het kan bij een baja maar als aan 1 kant bijv je camber anders staat afgesteld dan aan de andere kant ( simpel gezegt een draagarm langer is dan aan de andere kant l-r ) dan kan je je stuurstangen wel gelijk hebben van lengte maar dan zit er links en rechts toch verschil in.. Als je dan met je stuurtrim zorgt dat de auto toch rechtuit rijd dan kan je inderdaad verschil hebben in je stuuruitslag links en rechts..

Alles goed checken, succes,

Erwin

Hoe zit het met de soepelheid van het geheel?
Loopt het een beetje makkelijk?

Waarom ik het vraag? Als de boel nou zwaar stuurt zou het zomaar kunnen zijn dat je servosaver geactiveerd wordt. Dan kan je stellen, meten en zoeken tot je een ons weegt.

Succes

Steve

Alles loopt soepel.
Ik zal eens in het menu van mijn spectrum kijken, maar volgens mij staat daar alles max 125 L en R.

Maar Erwin verklaar je nader als je wilt
camber wat bedoel je ermee?, hoe te verstellen??:confused: hoe moet het staan

Alles loopt soepel.
Ik zal eens in het menu van mijn spectrum kijken, maar volgens mij staat daar alles max 125 L en R.

Maar Erwin verklaar je nader als je wilt
camber wat bedoel je ermee?, hoe te verstellen??:confused: hoe moet het staan

Wat Erwin bedoelt is dat stand van de voorwielen als je de auto van voren bekijkt. Als ze aan de bovenkant naar binnen staan heb je negatief camber. Staan ze naar buiten dan heb je positief camber. Wat Erwin bedoelt is dat als aan één kant het camber positief is en aan de andere kant dan is de lengte van je bovenste draagarm links verschillend ten op zichte van rechts.

Nou geloof ik niet dat dat zo veel zal uitmaken in jou geval hoewel je het wle zult merken in weggedrag. Links en rechts moeten bij voorkeur gelijk staan.

Nog een vraag van mijn kant. Wanneer heb je het verschil in stuur uitslag gemerkt, tijdens het rijden of als de auto op een bok staat?

groeten

Steve

tijdens het rijden merk ik het
En ik gebruik de 2mm spacers, dus de wielen staan beide iets negatief

Back