Auto gaat traag.

Help. wij , mijn zoon en ik hebben een hsp monster auto. Heb inmiddels een keer een nieuwe motor in gezet en wat onderdelen vervangen voor aluminium. andere afstandbediening. 2.4 mgh
Als ik hem met de wielen van de grond laat draaien loopt hij super. Maar op het moment dat hij de grond raakt is hij echt traag. Accu 7.2 v 1800 nimh is vol alles loopt soepel maar geen snelheid. Het lijkt erop dat hij geen kracht heeft om te rijden. Hij hoort rond de 50 km te kunnen. Denk dat hij nu nog geen 5de daar van haalt ?????? Wie heeft er enig idee?

Laatst bewerkt door een moderator:
Verkeerde type motor of verkeerde tandwiel verhouding.
Wat heb je veranderd en waarvoor. Wat zat er eerst in en wat nu....
Een beetje meer info om wat meer advies te kunnen geven.
Zoals sommige hier op het forum zo mooi zeggen............we hebben niet allemaal een glazen bol om in te kunnen zien wat er aan de hand is.

Fred

Dus 7 km/h, dat is wel heel traag ja. Je hebt waarschijnlijk een verkeerde tandwiel verhouding erin zitten. Of je slipperclutch staat heel laag, als je die aandraait zou het beter moeten gaan

Is de accu niet gewoon om zeep ?? Bij een HSP zit sowieso geen top kwaliteit , en 1800 mAh Ni-mh geeft ook te denken..
Dat verklaart namelijk het wel willen draaien met de wielen van de grond (minimale belasting) en het niet willen rijden met de wielen op de grond (maximale belasting)

Poster heeft al bijna een maand niks meer van zich laten horen. Helaas...een vraag stellen en er komen allerlei adviezen en dan vervolgens niks meer van je laten horen.
Voor het laatst op mbf op 19 augustus......en 1x iets gepost en nooit meer gereageerd.

Dat is zo, maar het is toch wel netjes als je nog even een reactie geeft op alle goedbedoelde adviezen. Of het probleem opgelost is of niet......

Je kunt wel adviezen geven maar laat TS (als hij nog hier komt) eerst een duidelijke info geven over:

- Welke auto
- Welke motor kwam eruit
- welke is er in gegaan

Een veel voorkomende fout is dat men een standaard Mabuchi 540 silvercan voor iets bruuts zoals een 10 turns vervangt want die motoren kosten niet zoveel en wordt veel van verwacht. Uiteraard kan de regelaar en de accu dat niet aan, zeker bij het behoud van de originele tandwielen.

Hallo wie kan mij helpen ik het een week geleden een neuwe traxxas shlas 4x4 gekocht deze eerste week deet hij het super maar gister Stond hij een dag steel en vandaag ging ik er weer mee rijden en hij heeft op eens niet meer zo veel power
Groeten sietsenitro1

Back