Na een poosje in z'n doos te hebben gewoond, ben ik begonnen met het aan elkaar lijmen van de afgebroken onderdelen met UHU POR.
In model gefixeerd met afplak tape en goed laten uitharden voor ik verder ging.
Gisteren de zeer slappe gelijmde vleugeltips voorzien van een 2 mm carbon staafje en vandaag de hele handel eens in elkaar gezet, inclusief een nieuwe 100 cm Ø8 mm carbon buis voor de vleugel:
De winglets hangen er nog wat sneu bij, met elk een verschillende radius en hoek t.o.v. de vleugel, daar maak ik nog een malletje voor, zodat ik ze beide in dezelfde stand kan fixeren met behulp van een dun glasweefseltje en epoxy (of watergedragen lak, wat maar het beste werkt).
De cockpit is nog een rommeltje; de kleine vijfkanaals 35MHz(?) ontvanger die er nog in zat gebruik ik niet, de vorige eigenaar heeft ermee gevlogen met een Y-kabel voor de rolroeren, dat werkt natuurlijk, maar een gemiste kans om een flapperon mix te gebruiken.
Zoals te zien, is er redelijk uitbundig mee gecrashed, de neus barst van de scheuren en de neus is gestuikt, zodat de cockpit niet goed meer past en de motorstand iets aangepast is ten opzichte van de fabrieksinstelling. Ik zal eens kijken of dat met kokend water op te lossen is, zonder de motor kleddernat te maken, want die is op het eerste oog niet uit te bouwen zonder destructieve maatregelen...
Anders ook hier een glasweefseltje met epoxy omheen en met wat spanning erop laten uitharden.
De aansturing, middels Ø 0.65mm staaldraad, van richting en hoogte wordt gedaan door servo's, die op de kop in de romp zijn gelijmd, daar kom je dus zonder snij en breekwerk nooit meer bij.
De rolroer servo's zitten in de wortel van de vleugelhelften en lijken ook met een staaldraad de roeren aan te sturen.
Alle schuimscharnieren draaien/buigen ongelofelijk zwaar, dat moet de servo's hard laten werken en de neutraalstelling negatief beïnvloeden, lijkt mij, misschien de reden dat de neus er zo uitziet...
Ik snij ongeveer de helft van het scharniermateriaal weg, dat scheelt aanzienlijk in de soepelheid.
Groeten, Jan.