Ass. Bouw Zeven Provinciën 1:10 Bataviawerf

Erik,

Als je een plat en dun latje door de sleuf heensteekt krijg je een handvat waarmee je makkelijker kunt schuren - zo had ik me bedacht.

Je bent wat verder dan ik, want ik heb net de tekeningen opgeslagen...:) Ik heb het ook nog niet geprobeerd.

Ik ga eerst maar eens an de slag het stapeltje wat ik nu binnen heb te verwerken. Daar zal best wat tijd overheen gaan...

En Matthieu - bedankt - allemaal prima gelukt.:)

ik heb nog een week nodig voor al de huidlatten op de werkboot zitten.( werkje van lange adem) en dan kan ik beginnen met spanten in te zetten en afwerken.

nog 2 dagen en ik zit aan het onderste berghout :)

hoe breed zijn de sleuven van de blokken erik ? 4 mm

Dinsdag op de werf geweest en Ted heeft er voor gezorgd dat er weer hout klaar lag.
Een zak vol voor gezaagde blokjes volgens opgave.

full
full
full

De maatvoering komt van een mail van Erik van 8 december.

Vraag, waar moet dit nu naar toe?

Laatst bewerkt door een moderator:
Beste allen, even een update.

Ik heb mij een tijdje, wegens omstandigheden nauwelijks met dit forum bemoeid maar inmiddels weer opgepakt. Ik heb samen met Mathieu Rol gisteren een bezoek gebracht aan de werf en met Ted Janssens verder overlegd wat en op welke wijze er door de modelforumleden meer betekenis kan worden gegeven aan de zeer gewaardeerde assistentie van jullie.
Alle voorbereide materialen zijn inmiddels in mijn bezit en ik ga in ieder geval eenieder die zich inmiddels heeft opgegeven, persoonlijk benaderen om te kijken of jullie nog hetzelfde enthousiasme hebben en kijken hoe we de materialen naar en van jullie kunnen krijgen.
Inmiddels is ook door Ted Janssens gevraagd of er zich ook smeden onder jullie bevinden en zin hebben ook hier een bijdrage aan te leveren. Gedacht wordt aan allerlei kleine zaken als allerlei wapens zoals hellebaarden, musketten, kaarsen kandelaars, scharnieren enz enz. te vervaardigen. Er wordt een lijst met artikelen en voorbeelden toegestuurd die ik hier zal publiceren. Verder wil ik toch (en ik weet dat ik nu anderen vergeet waarvoor mijn excuses) even een dankwoord kwijt aan Mathieu die elke week en ook thuis al zeer ver is met het naaien van de zeilen. Ik wist niet wat ik zag. Ik was met stomheid geslagen. Chapeau!! Verder zal er om de paar maanden een vervolgstuk door mij worden gepubliceerd in het blad "De Modelbouwer" over het verloop van de bouw en m.n. de werkwijze van eenieder. Rest mij nog te melden. heb je je nog niet aangemeld en zie je wel zitten om hier een bijdrage aan te gaan leveren, geef je op.
https://ronvanleeuwen54.wufoo.com/forms/aanmelding-bijdrage-bouw-zeven-provincien/

Tenslotte wil ik dit forum een beetje opzuiveren en alle posts die eigenlijk alleen ter kennisname dienen, een tijdje laten staan om ze daarna te verwijderen met jullie welnemen, Dat was het weer even.

Hallo, een kleine update:
De fantastische tekeningen in CAD van Erik van de blokken en de tonnen zijn inmiddels goedgekeurd door de bouwers van de 7P. Het hout, met de tekeningen kan hierna worden verspreid aan de liefhebbers. Ook is de tekening van de chirurgijnkist gereed en goedgekeurd. Wie wil zich hieraan wagen. Hout wordt toegezonden. Ik heb inmiddels de fabricage van de korvijnagels op me genomen. De bouw van de 7P gaat voorspoedig. Er is door mij hiervoor een stuk kopij ingediend dat in deel 3 van "De Modelbouwer" zal worden gepubliceerd.

Hoi Hans, de tekeningen zijn inmiddels door Erik gemaakt, goedgekeurd en zien er super uit. We zijn nog even bezig over de materiaalkeuze en diktes.Kan ik jou strikken om deze kist te maken? :D

Ik wilde me eerst weer eens wagen aan een paar tonnen, en misschien wat blokken. Maar ik heb ook (samen met een collega-bouwer) andere dingen in de steigers staan die ik binnenkort eens met de werf wil bespreken.

Back