Hallo, dinsdag op de werf geweest met dit lijstje aan vragen,
het aantal vaten van elk soort,
hoogte kim en hoogte vat,
breedte en materiaal hoepels,
vat als voorbeeld opmeten,
roeispaan boot, alle maten,
lengte mast,
lengte boom,
hoeveel blokken voor deze mast met boom,
tekening mast met touwwerk en blokken,
Nu werken daar vele mensen die elk een andere richting hebben.
Een zekere Simon was daar dinsdag en heeft al een aantal vaten gemaakt,
maar hij heeft ze gedraaid en zijn dus massief. Zie foto’s. Dit zijn water vaten met 6 hoepels.
Heb nog een kruitvat gezien, 32 cm hoog, kim 15 mm. 4 hoepels.
Toen ik vertelde dat er mensen zijn die de vaten met echte duigen en hoepels willen gaan maken keek hij me even aan en wenste jullie veel succes…
Dus als die vaten klaar zijn zal dat zeker een hele mooie aanwinst voor de 7 Provinciën zijn. Verder voor de maten, aantallen ( ehhh hoorde terloops zo’n 400 totaal) en zo verwees hij me toch echt weer door naar Ted. Maar, die was er niet. Komt in het algemeen donderdags naar de werf.
Woensdag ben ik nog naar Enkhuizen geweest, ook in het Zuiderzee museum, eigenlijk daar ook geen vaten gezien. Het was de bedoeling dat ik donderdag nog even langs de werf zou gaan wat helaas niet meer is gelukt. Vandaar dat ik niet eerder een bericht op het forum heb gegeven.
Voor wat de info van de boot betreft, ook hier wijst de vinger naar Ted.
Ted verzorgt de technische info (maten en zo), en Wout doet meer de coördinatie.
Samen beslissen zij welke concessies (indien nodig) er gedaan moeten worden.
Conclusie:
Mail deze vragen direct naar Ted. Hij heeft al geschreven dat hij dan zo snel mogelijk reageert.
Dinsdag 2 december ben ik weer op de werf, dus kan ik dan nog eens informeren of er nog nieuws is.
Kan dan ook bij Wout informeren, die is er meestal dinsdag ochtend.