De life line is dan inderdaad niet bereikbaar en ik moet dan naar plan B. Die kap krijg ik dan wel open, het is alleen wat meer werk en wat meer gepiel (en daar heb ik een hekel aan ) De oplossing die ik in gedachte heb is de life line te verlengen en het uiteinde daarvan ergens op te bergen in het kielvlak. Het kielvlak (tenminste het roer) is makkelijk te demonteren en daar kan dus niets in de weg zitten Dat doe ik dus ! . Bedankt voor de wake-up call Dirk
JEINNNNN Eigenlijk heb je best wel gelijk Harry maar of ik nou een stukje draad uit een achterlijst laat bungelen en daar aan trek om de kap te openen of dat ik datzelfde stukje draad aan een servo vastknoop ........ wat is het verschil ?? Die servo kan stuk gaan of niet meer functioneren maar dat kunnen 16 andere servo's in die kist ook .... Toch maar weer gaan vrije vluchten dan; alhoewel in mijn laatste F1A zaten ook 4 servo's ............ Bedankt; hou jullie wel op de hoogte
Arno, Ik weet het boter-na-de-vis, maar anders is dit voor anderen wellicht nog wel handig. Op de derde foto van deze verkoopadvertentie op RC-netwerk.de zie je een andere oplossing voor jouw kabinekap-sluiting. Via het schuifraampje, handmatig, en dubbelzijdig. Gr. Dirk.
Dit was ook mijn originele plan; zie #502; maar nu voel ik al een plagiaat claim aankomen Die gast heeft ook dezelfde afdekkingen voor de flaps aansturing trouwens ............ en deze adv. was bj mij helemaal niet bekend; echt waar
Ach plagiaatclaim ... ik heb dat al eens eerder gezien, maar niet tweezijdige vergrendeling vanuit één kant bediend. Die ruderhorn-/kwiklink-afdekking is denk ik ook pas een half miljoen keer door modelbouwers wereldwijd zelf gemaakt. Maakt niet uit, MBF wordt zo een prachtig archief en naslagwerk. Enne ...? Het was zondag, gisteren en vandaag schitterend maiden weer. Kan bijna niet beter. Dirk.
Ik weet het maar ik zit ff helemaal vast Heb altijd al gezegd dat er tè veel vrije tijd in dat werken gaat zitten Zeker nu in deze situatie moet er veel geregeld worden; de komende twee dagen zit ik al in mijn nieuwe tijdelijke verblijfplaats, Haltern am See, om daar o.a. woongelegenheid te regelen. Ook administratief moet er nog het e.e.a. gebeuren; echt die typische Deutsche Gründlichkeit. Heb gisteren wel een handtekening gezet onder mijn "unbefristeter Vertrag" en dat was ook weer ff snel 200 km op en (200 k) neer ............ Blijkt nu ook nog dat mijn auto vervangen moet gaan worden, dus er moeten nog snel ff 4 nieuwe wielen komen Kan mijn lol nu wel op dus en die maiden voor deze week heb ik maar uit mijn hoofd gezet..... Misschien naar het weekend toe of andes vlgd week maar het ding moet een keer de lucht in voordat ik de 15. aug. aan de slag ga in D.
héél erg interessant De tijd begint te dringen en een eerste experimentje om zelf afdekband te maken heeft niet het gewenste resultaat gebracht Na enig speurwerk op het net ontdekte ik echter deze site en een uiterst vriendelijke en hulpzame Herr Brodbeck Kijk ook eens ff in de prijslijst naar het verdere aanbod
Da's geen geld, alleen zou ik er meer van willen zien, close up fotootje of zo. En de Skizze in de handleiding moet ook nog gemaakt worden... Maar voor dat geld kan je je zowiezo geen buil vallen.
Afdekband van Brodbeck Gisteren nog ff tijd gevonden om deze afdekband over de flaps van de binnenpanelen te zetten. Moet zeggen dat dit spul niet verkeerd is want alles wordt mooi afgedicht en de band ligt over de hele lengte goed aan. Moeilijk te vatten in een plaatje maar je krijgt zo ongeveer dit effect : (mijn excuses voor de minder optimale foto) De band is licht voorgevormd waardoor het geheel goed aanlicht; op een helft van deze band zit (goede) dubbelzijdige tape en het spul is 0.13 mm dik. Iets wat je toch goed voelt met de band gewoon over de folie heengeplakt..... Door een samenloop van omstandigheden heeft de maiden nog niet plaats gevonden want zoals ik al eerder zei gaat er veel te veel vrije tijd in dat werken zitten, of in dit geval de voorbereidingen daarop )
De hele foto is wat gelig ; het band heeft een wittige schijn is maar is ook sem--transparant .... Wil nog eens een stukje proberen op de blauwe onderkant om te zien hoe het daar uitziet.
Nou ja, op wit is natuurlijk het meest kritisch. Mocht ik het ooit nog willen toevoegen op mijn Gerten Sirion, die is rood en geel dus dat zal wel loslopen...
Het is helemaal niet erg dat het wat dikker is. Dat maakt het een goede turbulator, waardoor de effectiviteit van het roer sterk verbetert (2x is zeker mogelijk). Mogelijk ligt hij wat ver naar achteren om erg effectief te zijn (heeft de omslag van laminair naar turbulent al plaatsgevonden). Dirk.
Arno, hoe zit het met de stijfheid van de afdekband, ik heb die van Ernst Reiff eens geprobeerd maar was zo stijf en dik dat de servo dubbel zo sterk moet werken. Ook werd het rolroer steeds weer naar de middenstand teruggedrukt als ontvanger uitstond. M.a.w. ik was er niet tevreden over. Dick @((heeft de omslag naar laminair al plaatsgevonden) ik denk dat je turbulent bedoelt? Harry
De servo hoeft daar niet veel te doen (weing uitslag omhoog gepland) maar deze band lijkt mij makkelijk te vervormen. Denk niet dat de servo daar erg veel moeite me heeft.
Oeps. Had inderdaad een beetje met die zin zitten kl.ten. Eerst zus, dan zo, uiteindelijk bagger. Thnx. Dirk.
Hi Bart, Deze band op een donkere achtergrond is toch echt wit ik had een testje gedraan op donkerblauw maar daar blijft, van die semi-transparante indruk die een witte achtergrond geeft, weinig over
Dankjewel... ik hou het even in beraad, of ik dat wil op een brandweerrode onderzijde. Eerst maar eens normaal vliegen met dat ding (het weer werkt momenteel ook niet echt mee).
Klaar !!!!!!! JIT oftwel just in time ... , voordat ik maandag ga beginnen met mijn nieuwe job De komende maanden zal ik alleen in de weekends thuis zijn dus de bouwaktiviteiten zijn precies op tijd gedaan Maar, er kan nu gevlogen worden !! Moest alleen dat kl... weer een beetje meespelen De ASH-31 is nu echt startklaar en ook de piloot, die de mooie Sittardse naam Frenske gekregen heeft, wacht ongeduldig op zijn eerste optreden. Eigenlijk is de gehele bouw min of meer vlgs. planning verlopen; wel een heleboel geleerd want een project van dit formaat was voor mij ook nieuw. Zo zijn er een aantal punten die ik van de winter nog wil aanpakken (als de tijd het toelaat) maar eigenlijk ben ik redelijk tevreden Zoals de volgers van dit draadje weten is de gehele bouw eigenlijk in twee fases (met een flinke pauze tussen beide fases) gelopen. De eerste fase is niet alleen gestopt door een gebrek aan inspiratie maar ook omdat ik van mening was dat de gehele kist te zwaar werd. De nieuwe aanpak in fase twee heeft dan ook een in mijn optiek beter resultaat opgeleverd. De totale kist weegt nu, vliegklaar, 13.415 kg. Dit betekent een vleugelbelasting van excact 85 gram/dm2. Dat is voor een kist van dit formaat buitengewoon licht en misschien zelfs wel te licht. Zelf verwacht ik echter dat onder "lichte" weersomstigheden, t/m een windsnelheid van 5m/sec (3Bft), dit een goed "thermiekende" kist zal opleveren en dat was voor mij sowieso prio. 1 Gaat het weer wat ruiger worden kan er ten alle tijde ballast toegevoegd worden en zoals ik al eerder en vaker gezegd heb; bij zwevers is ballasten een normale zaak en ont-ballasten is nog altijd niet uitgevonden Jullie worden op de hoogte gehouden voor wat betreft de maiden maar ik ben bang dat die met minimaal 1 week verschoven moet gaan worden
Heel veel succes met de aanstaande maiden. Tot nu toe een heerlijk verslag om in mee te lezen, en de komende posts wacht ik met gezonde spanning af! Groet, Jacob Bos