asche aan zee

een lucht ballon van licht voor zien voor op de HTC baan .het is de bedoeling dat hij op en neer gaat en dat dan de vlam gaat branden als hij stijgt .
daarna komt hij langzaam terug omlaag waarna heel de meuk terug opnieuw begint.
gr raf

zwaar transport.jpg

eindelijk deze lok klaar gekregen
het was een kostbare bevalling mijn gedacht want ik heb er 4 decoders mee opgebrand voor ik hem klaar had
nu de platte zwaar transport wagons zijn 3 rail dus geven kortsluiting op de 2 rail
nu zat ik te denken als ik 1 wiel met vernis isoleer dan moet ik er toch korte tijd mee kunnen rijden om op de 2 rail een filmpje te kunnen maken nie ???

gr raf

en dan hier de 7206 ja het MOET deze nummer zijn
ik heb alle deuren hetzelfde gemaakt en alleen deze nummer heeft dit
bij de andere van dezelfde reeks is er een deur volledig dicht met een kleine rooster in
en de file nadien nog eens gaan aanpassen is echt niet te doen
eens ik een V5 decoder heb komt er ook nog een zwaai licht boven op als hij dit ooit gehad heeft tenminste
de nederlandse loc's hadden dit wel maar of de NMBS deze ook hadden ?????
deze loc's hebben eerst in de walen gereden en dan voor de rest van hun leven op antwerpen dam
met ritjes naar limburg
gr raf

Laatst bewerkt:

gisteren op de HTC de 25 stomer nog eens zijn pistons proper laten rijden
een sleepje van 5 L wagons en rije rudie rije

daarna de AR3134 op de 2 rail baan ook eens laten rond snorren
en ja ik weet het de uitlaten staan er nog niet op maar die zitten in het doosje

gr raf

deze loc van een club lid gekocht
een echte ramp maar dat wist ik toen ik hem kocht
geen reserve onderdelen van te krijgen ook bij marklin zelf niet
de kortkoppeling tussen tender en loc was gebroken
en iemand had er geprobeerd een andere decoder in te bouwen en had dus heel de bedrading verkeerd gedaan
gelukkig was de decoder niet kapot omdat hij helemaal geen stroom heeft gekregen
de adapter print zit met een schroefje vast in de tender en ik vermoed dat die persoon dit uitgeboord heeft
daardoor was de verbinding tussen de boven en onderkant van de adapter plaat verbroken
een andere adapter paste er niet in want dan ging de kap er niet meer op
maar met een andere losse adapter gewoon er boven op reed hij dus wel
maar hij moet nu nog ingereden worden dus maar wat rondjes op de living tafel laten rijden

gr raf

hier een deel van mijn loks .het is nu een mix van 2 en drie rail .sommige heb ik dubbel maar die zijn dan of twee rail en dan de andere 3 rail .en als je dan alle foto's genomen hebt dan vind je nog loks LOL
om de een of andere manier komen er geen foto's mee
Afbeelding van WhatsApp op 2025-04-21 om 14.15.23_3b6c8f9a.jpg
Afbeelding van WhatsApp op 2025-04-21 om 14.53.47_cbada6fc.jpg
Afbeelding van WhatsApp op 2025-04-21 om 15.37.27_79d9d2e4.jpg
Afbeelding van WhatsApp op 2025-04-21 om 15.43.56_6fb269ef.jpg

Back