asche aan zee

het eerste deel van het schaduw station is onder de baan gemonteerd .nu beginnen aan de software te schrijven om al de wissels te sturen .er komt 1 schakelaar die beslist of er in het schaduw station gereden word of niet .staat hij uit dan rijden de loks gewoon op de omloop baan terug de helix in .anders vult de automatiek de opstel sporen tot ze vol zijn.indien er dan nog een lok komt dan gaat die automatische terug de omloop baan op naar de helix
WhatsApp Image 2022-08-27 at 3.23.25 PM.jpeg

nu het volgende deel in orde zetten .

Laatst bewerkt:
seinen jeroen.jpeg

de seinen werken manueel voorlopig
straks de rest in elkaar zetten
jeroen bak.jpeg

zo de module zit er in nu bekabelen .
maar wel handig met een ledstrip in de bak zelf

Laatst bewerkt:
WhatsApp Image 2022-08-29 at 5.37.12 PM.jpeg

die twee zwarte puntjes aan die led dat zijn de weerstanden die ik nu aan het solderen ben .
maar kleiner kan echt niet want dan moet ik een microscoop gaan gebruiken

gr raf

WhatsApp Image 2022-08-31 at 10.18.52.jpeg

een beetje verder aan jeroen zijn module verder gedaan
met wat groen en een achtergrond ziet het er direct helemaal anders uit
nu verder met verlichting palen maken en vangrails en en en heu eigenlijk nog veel

gr raf

de bak is bijna klaar
nog twee modules er onder zetten en dan wachten tot zondag zodat ik nog een esu V2 decoder terbeschikking heb en dan kunnen ook de seinen via de controlers bedient worden .
en dan kan de volgende afgewerkt worden .want oktober nadert en dan moeten ze klaar zijn
gr raf

WhatsApp Image 2022-09-04 at 20.11.22.jpeg
WhatsApp Image 2022-09-04 at 20.12.39.jpeg

vandaag op de beurs een aantal wagons gekocht en meteen van binnen licht en sluitlicht voorzien
dat laatste moet nog een andere weerstand krijgen want het is een beetje fel

gr raf

Vandaag nog 2 seinen plaatsen en dan zijn de eerste twee modules klaar .
niet gemakkelijk een andere module tussen je eigen systeem te koppelen
vooral als op die bak anders gereden wordt dan op die van je zelf
vandaag hout halen en naar wilhelmtell voor zondag het treffen kijken wat ze willen gaan doen of het door kan gaan

dan beginnen te sorteren wat ik aan rollend materiaal mee wil nemen naar de beurs .
de roco muizen instellen zodat er alleen maar de loc's inzitten die gebruikt gaan worden
dus ja het gaat weer een drukke dag worden

gr raf

• Like
Reactions: k-k
WhatsApp Image 2022-09-19 at 18.37.59.jpeg
WhatsApp Image 2022-09-20 at 15.04.25.jpeg

daar we op de beurs niet weten of de baan in zijn volle lengte gaat kunnen staan ben ik gisteren aan een hoek module begonnen
dan kunnen we de baan in een L monteren en kan wel alles staan .
hebben we ze niet nodig dan gaat ze gewoonweg vrijdag na de opbouw van al de rest mee naar huis

gr raf

• Like
Reactions: ozy
vandaag voor het eerst over de nieuwe bak gereden en alles verliep zoals het moest .
de bedrading is dus in orde en daar er op deze bak niets gaat gebeuren is deze dus zo goed als klaar
front nog zwart verven en hier en daar wat schuur papier er overheen
morgen de rest er tegen passen want de zolder staat nu wel erg vol
gr raf

vandaag een stuk of 6 ontkoppel toestanden maken
jeroen zijn lok heeft geen ontkoppelaars dus hij kan wel wagons aan pikken maar niet meer lossen
de eerste test met die ik gemaakt had is perfect verlopen dus nu een beetje serie werk

gr raf

WhatsApp Image 2022-09-23 at 18.38.52.jpeg

twee seintjes op de keer bak bij gezet
deze worden door mij normaal niet gebruikt omdat ik er geen spoor aansluiting voor heb
maar daar we deze bak op de beurs gebruiken en jeroen daar wel een wissel heeft liggen heb ik maar twee sporen ook op mijn bak gelegd

vandaag dus de bekabeling in orde gemaakt van de eerste 3 bakken want er was nog een probleem met teveel kabels die los hingen
deze waren ook niet nodig dus alle overtollige bekabeling verwijderd

gr raf

• Like
Reactions: ozy
Back