ArduPilot Mega APM 2.5 | vragen

Bijna nergens en bij Hking zijn ze verdwenen / niet meer leverbaar.
Kans is groot dat je dus een orginele moet bestellen (5 dollar)

Communicatie probleem tussen de radio's na firmware update.

Ik heb bij Hobbyking een 3DR radio set gekocht voor mijn 3DR APM2.5. In eerste instantie werkte hij zonder problemen tot dat ik er de laatste firmware versie op heb geplaatst.

Handleiding gevolgd voor het configureren “common-Using the 3DR Radio for Telemetry with APM and PX4 | ArduCopter

Air radio heb ik met een FTDI kabel voorzien van de nieuwe firmware via de MP. Ground radio direct via de USB geladen via MP. Proces is goed verlopen.

De in de handleiding hfst 5 beschreven Crt-A functie in hfst. Configuring using the Mission Planner werkt niet op mijn computer dus doorgegaan naar de beschreven stappen in Hfst 6 maar tot nu toe geen succes.
Slechts een deel van de data wordt slechts gekopieerd van de ground radio naar de air radio in de MP en is ook niet handmatig in te voeren.

Groene led blijft op beide radio’s alleen maar knipperen dus ze zien elkaar schijnbaar niet.

Mogelijk dat er APM 2.5 gebruikers zijn die dit probleem herkennen en weten hoe dit opgelost kan worden.

Ftdi kabel op de ontvangst kant zetten en settings gelijk zetten. Vermoedelijk staat deze op andere freq of id.

4 Beta

Laatst bewerkt door een moderator:
Settings staan inderdaad niet gelijk van de radio's.Al op verschillende manieren geprobeerd ze in te stellen. Ground radio is niet het probleem via de MP maar nu de air radio???

Zoals Pinky-II al melde...
Even de FTDI kabel weer aansluiten en de Air radio opnieuw configureren via Mission Planner.
Zorg er wel voor, dat je verder niks aansluit, behalve je Air radio.
Je dient wel de compoort nog te selecteren, daar die anders is dan de Ground radio !

Heb de radio's een voor een aangesloten en ingesteld en inderdaad niet al de waarde die worden gegenereerd waren hetzelfde. Morgen ga ik ze testen op de APM en hoop dat dit opgelost is . Bedankt voor de reacties

Groetjes Henny

Heb toch nog maar even de APM aangesloten op de air radio en het systeem werk. Probleem opgelost in een paar minuten met enig advies mannen bedankt. Op naar de volgende stap in het configureren.

Mvrgr
Henny

:showass::onweer::onweer::schrik::schrik::schrik:

Hallo allemaal.

Mijn eerste crash is een feit.
Er was tijdens de vlucht een lager van een van de motoren vast gelopen en mijn Hexa is naar beneden gekomen.
Was wel een mooi gezicht. Net een aangereden olifant.

Schade 2 armen gebroken en mijn echo.
Op naar de rc winkel en wapperen met de credit cart.

Op naar de volgende crash.

Ondanks uit balanceren van de graupner 8x5 en balanceren van de NTM,s toch nog een vastloper.

APM nog helemaal in orde

Alles is weer besteld en nu maar hopen dat de postbode snel langs komt.

Groeten Marcel

Balen dat je tot twee keer toe een crash hebt gehad...:(
Op zoiets zit nu eenmaal niet te wachten.

Succes met de wederopbouw...

Hoe hoog heb jij de baudrate staan en je airspeed?

Gisteravond het spiraaldeeltje van de antenne gesoldeerd aan de coax.
Nu net een vluchtje gemaakt en de hele vlucht wordt nu keurig netjes gelogd (niet hoger dan 50m geweest en hooguit 50m weg van Home).
Baudrate: 57
Airspeed: 64

Mazzel dat de radio nog heel is met nauwelijks enige antenne belasting aan de electronica.

Wat is dat eigenlijk, die airspeed?

Back