ampere regulator

hallo mensen.
ik heb op 1 van mn 90ers een l1800 flightpower 2s lipo zitten en een regulator.
ik had 9252 swaschservo's en een 5a flightpower regulator.
nu boor ik vanmiddag zo mn heli de grond in ! resultaat ;chagerijnig en een zere knip.
maar , nu heb ik bls 451 servos besteld voor de swash . heb ze ook al op mn mp zitten en bevallen prima.
mn vraag is , ik zie veel 5 en 8 ampere regulatoren , is dit genoeg ?
hoeveel a trekt een heli als je gaat stickbangen dan ?
had dus een 5 a, maar heb met de servos een 8a meebesteld .
mvg ferry

Ferry, ik gebruik tijdens een vlucht van zo'n 12 min 500 Mah, dat is dan wel in combinatie met de AC-3X en de BLS 451 servo's.

Dat is dus een gemiddeld verbruik van 2,5 Amp uur, en je weet zo'n wilde vlieger ben ik niet:rolleyes:

Gr,

Mario

....ik zie veel 5 en 8 ampere regulatoren , is dit genoeg ?
Hmm, een goei vraag :rolleyes:
Ik heb net een "8A versie" gemonteerd, ben eens benieuwd. 8O

Flightpower Flighttech 8A linear volt regulator, code EVOVR-8A

http://www.flightpower.be/ProductListDetail.asp?FileB2BArticleDetailID=3815945

Iemand hier ervaringen mee ?
Volgens het RR-forum zou hij de job moeten doen !

In de handleiding staat wel :

Overheat protection:
To protect the FT8AVR and your aircraft, the unit has a built in overheat protection.When the surface temperature of te regulator IC exceeds 90°C,the regulator will turn off the output current ! 8O
When the regulator IC cools back down, the output will resume.

Tja, daartegen zit hij wss al een halve meter diep. Laat ons hopen dat hij niet te warm wordt.We zien wel !

Luc

Laatst bewerkt:
hallo luc
ja , die heb ik ook ! in 5a dan , maar in 8a besteld.
zelfde beschrijving bij de 5a ovregens.
hij bleef op een 90 heli met 3 maal 9252 , 401/9254 en 9202 gas , gewoon koud .
de amps van een heli zijn natuurlijk pieken , en een piek van meer amp kan ie wel aan , hij wordt dan alleen warm. de vraag is dus hoe warm.
ik heb maar de 8a besteld omdat ik het wel aandurf , maar liever van mensen hier even iets hoor in de trend van ; 'ja die heb ik al tijden en ik vlieg zwaar 3d , geen probleem ' snap je :]
want een align bec zoals in de trex 600 is maar 3 a en die wordt met dezelfde setup als boven niet warm. mss wil laurens reageren ? ik d8 van hem ook zoiets gezien te hebben.
@ reinse , hoeveel vluchten heb je er al ,mee gevlogen ? wat denk je van de duurzaamheid ? want align heeft ook hele goedkope , maar die schijnen niet erg goed te zijn .
vandaar dat ik flightpower nam , aangezien ik er geen verstand van heb en flightpower wel een gerenomeerde naam heeft .
correct me if im wrong.
mvg ferry

Laatst bewerkt:
Ik heb ook de 8A fligttech, het mooie is dat je ook het voltage in kan stellen!

@ reinse , hoeveel vluchten heb je er al ,mee gevlogen ? wat denk je van de duurzaamheid ? want align heeft ook hele goedkope , maar die schijnen niet erg goed te zijn .
vandaar dat ik flightpower nam , aangezien ik er geen verstand van heb en flightpower wel een gerenomeerde naam heeft .
correct me if im wrong.
mvg ferry

Ik vlieg minimaal 1,5 jaar met die dingen en hebben al een aantal crashes (stuurfoutjes)overleefd. Ik durf dus rustig te zeggen dat ze betrouwbaar zijn. Ik moet zeggen dat ik in het begin ook huiverig was, want zo goedkoop dat moet rotzooi zijn. Maar ik heb die stap toch genomen gewoon uit nieuwsgierigheid en het is mij tot nu toe nog niet tegen gevallen.
De meeste heli vliegers op onze club vliegen met deze regelaar. Dus zo zie je maar goedkoop is niet altijd duurkoop.

mvg reinse

Ik heb, op aanraden van nwolsink, ook een FlightTech 8A regulator, en moet zeggen deze bevalt mij goed, stroom input en output zijn dubbel uitgevoerd, voltage is instelbaar, laadkabel en je hebt een (failsafe) switch! Wat ik zelf ook belangrijk vond is dat er een lipo monitor op zat.

mvg. wesley

hallpo wesley
ik heb dus nu de 5 a , maar een 8a komt eraan.
zeg je dat er een lipo monitor opzit ? met lcd of ledjes ofzo?
en gaan er 2 draden uit naar de ontvanger dan ?
de 5 a heeft dat iig niet. ps ,. mn op onderdelen wachtende heli , heb ik de lipo van geladen , de switch aangesloten en uit gezet , kan ik volgende week meteen zien zat dat nu daadwerkelijk aan stroom verbruikt.
mvg ferry

...zeg je dat er een lipo monitor opzit ? met lcd of ledjes ofzo?
en gaan er 2 draden uit naar de ontvanger dan ?

Yep
* 2 voedingsdraden naar de ontvanger.(kan op elk vrij kanaal ingeplugd worden )
* 2 voedingsdraden naar de batterij ( best gewoon parrallel solderen indien één batterij gebruikt wordt )
* led status van de batterij d.m.v. 3 leds
red ; input < 6.5V
Yellow ; input > 6.5V maar < 7V
green ; input > 7V

...en dat hij stroom verbruikt , Yep , volgens de manual 4mA welke de batterij leeg draineert .

Daarom heb ik de schakelaar uit de heli gezwierd en alles voorzien van goudstekkers. ( gemakkelijker om los te koppelen en te laden )

@ Ferro ; stond de 5A versie dan toch warm toen je de heli de grond inboorde?
Volgens jou verhaal bleef hij toch koud ?
Werkte hij juist erna nog?
Als ik op I-net lees blijft de 8A bij de meesten in ieder geval koud,
ik zou er dus van uitgaan dat de 5A versie zeker de 90°C niet haalt !?
Jij bevestigd dit, wat ging er dan wel mis ?

Luc

Laatst bewerkt:
hallo luc.
ja en nee.
de 5a schakeld zich ook uit bij 90 graden.
ik heb niet zo lang met de 5a gevlogen , ongeveer 10 vluchtjes. die vluchtjes waren eigelijk allemaal testvluchten ivm , nieuwe motor , heli van rechts naar links gebouwd en de hatori 970 was ik qua lengte aan het afstellen .
ja , hij werd handwarm , maar niet door het stroomverbruik denk ik , maar door het feit dat er bij mij onderlangs t frame een dikke hatori hangt die gewoon de hele heli handwarm maakt .
maar ik had s9252 op de tuimel , en die verbruiken erg weinig .
als ik dus zegmaar niet gecrashed was en mn heli klaarhad gehad en was gaan vliegen , was ik erachtergekomen of een 5a extra warm word bij bv stickbangen , maar dat weet ik nu dus niet
.
ik heb niet het idee dat mn setup te licht was , ben gecrashed door vermoedelijk een kapot tandwiel in mn servo , ik stond op te toeren , maak een hopje , zet hem weer neer , en zie ineens de hoofdrotor naar linkstrekken , en hij valt dus om .
alsof er een windhoos van rechts opstak , maar ik had 3 weken geleden een lompe actie met een trainingskruis en een skid die met draaiende rotor losliet , toen heb ik tandwieltjes moeten vervangen van 2 servo's .
nu is er 1 servo die lam is , en een andere doet het nog , maar heeft geen kracht meer [?], ik heb ze aan de kant gegooit en bls 451 besteld . wel zo fijn , want die hebben stalen tandwieltjes en bij een crash is de futaba hevel het zwakste punt .
met de regulator en lipo is niets mis .

trouwens , ik heb een flightpower evo 25 2s 1800 mah lipo , maar ze maken ook een rx serie voor deze toepassing , wat is daar beter aan ?

moraal vh verhaal; nooit een kruis onder een henseleit hangen , en geen gele sneeuw eten :-] !

word een 8a wel warm dan ?
mvg ferry

Laatst bewerkt:
Hoi,

Align 3A regulator op TRex 600E

met
3 x digitale 9252 op tuimelschijf
Futaba Gyro GY601 met digitale 9251 met spanningsval diode.

Nog geen enkel probleem ondervonden.

Andere heli's met de 6A Align regulator met 9451 servo's, 9203 op gas en 601 +9251 = eveneens nog nooit probleem gehad.

Vliegstijl is beginnend 3D.

6A kost 15 Euro,
1900 mAh 2S ALIGN lipo kost 26 Euro , goed voor een 4 tal vluchten met een 50 size.

Voor zover ik weet zijn de TX Lipo's goedkoper daar ze minder C zijn. (Is ook niet nodig daar de stromen van de TX eerder beperkt zijn!)
Eveneens zijn er direct de juiste fiches aan gesoldeerd om in de ontvanger te steken.
Sommige merken leveren ze met een dubbele fiche!

Mario

Laatst bewerkt:
Volgens mij zijn de Flightpower Rx en Tx serie gewoon een ouder type cellen die minder C kunnen leveren, omdat dit ook niet zo nodig is in deze toepassing.

Back