prop-er
Forum veteraan
Als we toch bezig zijn met alternatieven...
Ik kocht altijd dit type CA-scharnieren:
Laatst heb ik een oude videoband gesloopt. De videotape is 13mm breed, en zit netjes op een spoel.
Ik heb zowel in de vleugel als de roeren een 10mm diep sleufje gesneden met een mes. Het bleek erg lastig om de tape in de sleuf te krijgen.
Uiteindelijk heb ik het tape uiteinde één keer om de botte zijde van het mesje heen geslagen, en zo de tape door de sleuf in de vleugel getrokken. Nu de uiteinden van de tape op maat afsnijden.
Nu het sleufje in het roer over de tape heen schuiven. Dat gaat nu redelijk makkelijk omdat de tape redelijk vastzit in de vleugel.
Nu trek ik het roer zover als ik durf van de vleugel af, zonder dat de tape uit de sleuf kan. Snel een paar druppels seconden lijm aan de roer en vleugel zijde, zowel aan boven als onderzijde.
Roer weer tegen vleugel aanschuiven, even wachten tot de secondenlijm droog is, en de scharnieren zijn klaar.
Het mooie is dat er geen luchtspleet tussen vleugel en roer zit. Toont netjes, en is ook nog eens uiterst aerodynamisch verantwoord...
En het kost niets...

Ik kocht altijd dit type CA-scharnieren:

Laatst heb ik een oude videoband gesloopt. De videotape is 13mm breed, en zit netjes op een spoel.
Ik heb zowel in de vleugel als de roeren een 10mm diep sleufje gesneden met een mes. Het bleek erg lastig om de tape in de sleuf te krijgen.
Uiteindelijk heb ik het tape uiteinde één keer om de botte zijde van het mesje heen geslagen, en zo de tape door de sleuf in de vleugel getrokken. Nu de uiteinden van de tape op maat afsnijden.
Nu het sleufje in het roer over de tape heen schuiven. Dat gaat nu redelijk makkelijk omdat de tape redelijk vastzit in de vleugel.
Nu trek ik het roer zover als ik durf van de vleugel af, zonder dat de tape uit de sleuf kan. Snel een paar druppels seconden lijm aan de roer en vleugel zijde, zowel aan boven als onderzijde.
Roer weer tegen vleugel aanschuiven, even wachten tot de secondenlijm droog is, en de scharnieren zijn klaar.
Het mooie is dat er geen luchtspleet tussen vleugel en roer zit. Toont netjes, en is ook nog eens uiterst aerodynamisch verantwoord...
En het kost niets...
